Ga naar inhoud

Systeem crash


henkbruijn

Aanbevolen berichten

Aha, je bedoelt het serienummer van die slechte schijf.

Ja, de serienummers die CrystalDiskInfo toont moet je gebruiken om de schijven te identificeren. Je vind dat nummer op de schijf van zodra je ze gedemonteerd hebt. Het is de schijf met het serienummer 6VPJ86TT die slecht is Zie ook je afbeelding van de BIOS.

6 minuten geleden, henkbruijn zei:

Als ik een SSD schijf installeer dan heb ik geen RAID instelling meer nodig. Hoe wijzig ik dat in 2 aparte losse opslagschijven? In de BIOS? 

Je moet in het MAIN MENU in de BIOS Reset Disks to Non-RAID selecteren en deze wijziging opslaan. Bedenk dat je je huidige Windows niet meer kunt opstarten. Doe dat dus pas van zodra je over een SSD schijf beschikt. Een SSD schijf van 256 GB is groot genoeg voor je Windows 10 en programma's.

BIOS.JPG

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb de kapotte schijf verwijdert. Omdat ik een schone pc kreeg en alle bestanden op een externe schijf zet, vond ik de andere schijf met 1 TB voldoende. Ik heb Win 10 opnieuw geïnstalleerd. 

Helaas had ik alles veilig gesteld, dacht ik! Alleen mijn e-mails niet. Daar baal ik enorm van. Ik zeg het tegen iedereen, let op! Nu heb ik mezelf even flink uitgescholden 🤣

Hier nog een screenshot van Speccy.

 

Heel erg bedankt. Blijf gezond!!

 

Groetjes,

Henk1242934439_ScreenShot05-12-20002.PNG.05b90afbe0e55f748cf91490446483ef.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, henkbruijn zei:

Helaas had ik alles veilig gesteld, dacht ik! Alleen mijn e-mails niet.

Met welk mail programma werkte je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Office outlook 2010 POP3 account slaat alle gegevens op in een PST bestand op de volgende verborgen locatie:

C:\Users\"uw accountnaam"\AppData\Local\Microsoft\Outlook

 

Het hangt er dus vanaf of je van die map een back-up hebt. Hoe heb je back-ups gemaakt van je data?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas dus vergeten. Ik wist het wel, maar door het gerommel en de steeds tragere pc, was ik te snel bezig met een herinstallatie. Ik was er heilig van overtuigd dat in alles had. Heel dom en vooral jammer!

Maar het leven gaat gewoon door. 

Jullie allen heel erg bedankt. Blijf corona vrij!!!

 

Groetjes,

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik nu eens wist op welke manier je je data gebackupt hebt dan was er misschien nog een mogelijkheid om alles terug te halen maar je beantwoord die vraag niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.