Ga naar inhoud

Systeem crash


henkbruijn

Aanbevolen berichten

 

5 minuten geleden, p38cyq zei:

Het is duidelijk dat je MFT beschadigd is, kan opgelost worden met chkdsk, weliswaar uitgevoerd met de juiste parameters, vandaar mijn vraag.

Ja, dat is duidelijk. Maar waardoor is  de MFT beschadigd geraakt? Dan kan meerdere oorzaken hebben doch meestal is een stervende hdd de oorzaak. Ik zie graag een afbeelding van Crystaldiskinfo zodat we de conditie van de schijf kennen.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je wilt een image maken van een slechte harddisk.

Dus wilt je ook een slechte image overzetten om een andere harddisk.

Een ding kan ik zeggen: Installeert Windows op een proper harddisk zodat je géén fouten vindt.

Dat is de beste manier.

Windows installeren kost tegenwoordig maar 10 - 30 tal minuten.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, henkbruijn zei:

Ik heb wel 2 schijven in de pc. 2x 1 TB.

Ja, dat is nu heel duidelijk. En die tweede schijf is de probleemschijf. Switch bovenaan in CrystalDiskInfo eens van schijf naar die schijf waar "Waarschuwing" bij vermeld staat. Maak dan opnieuw een screenshot en toon het eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er echt zeer slecht uit.

Je hebt 2 Seagate schijven van elk 1 TB in een RAID 0 opstelling staan. Binnen je systeem worden die gezien als één schijf.

Vreemd dat je dat niet meer wist, want...

 

Jammer dat het een RAID 0 is. Je volledige systeem draait in de soep, ook is slechts 1 van twee schijven slecht.

Je schijfgebruik is op 2,5 jaar tijd gegroeid van 220 GB (11%) naar 885 GB (47%). Dat doet me veronderstellen dat er een groot volume aan films is opgeslagen.

 

Moest het mijn computer zijn dan zou ik sowieso als de bliksem een back-up van AL mijn  data naar de externe hhd uitvoeren.

Daarna zou ik eens nagaan of er niet kan gesnoeid worden in die films. Zo ja, doen en dan eens kijken hoe groot het volume aan data nog is.

Nu die stervende hdd naar de prullenbak!

Als je enkel voor je data voldoende zou hebben met die ene nog goede schijf van 1 TB dan zou ik een SSD kopen en daar Windows 10 helemaal clean op installeren samen met al je programma's. De locatie van je persoonlijke mappen zou ik naar die ene HDD van 1 TB verplaatsen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is idd een goed plan

Ik heb alle data eergisteren op een externe HDD veilig gesteld. Totaal 154 GB. Er moet nog ongeveer 60 GB veilig gesteld worden.  
Ik zie aan het serienummer welke er uit moet, klopt dat?

aangepast door henkbruijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, henkbruijn zei:

Totaal 154 GB. Er moet nog ongeveer 60 GB veilig gesteld worden. 

Stel dat dit zou kloppen en als ik daar dan ongeveer 60 GB aan toe voeg voor je Windows 10 en programma's dan komen we op een totaal van 274 GB.

Echter, volgens Speccy en schijfbeheer heb je 885 GB schijfruimte in gebruik. Het verschil is toch veel te groot om er vanuit te gaan dat dit in beslag zou genomen zijn door systeemherstel.

 

41 minuten geleden, henkbruijn zei:

Ik zie aan het serienummer welke er uit moet, klopt dat?

Geen idee wat je met serienummer bedoelt. Het zal wellicht verband houden met het programma waarmee je die back-up maakt maar om welk programma gaat het dan?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Crystaldiskinfo staat het serie nummer. Ik hoop dat ik dat op de schijf terug vind. Maar los daarvan......

Als ik een SSD schijf installeer dan heb ik geen RAID instelling meer nodig. Hoe wijzig ik dat in 2 aparte losse opslagschijven? In de BIOS? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.