Ga naar inhoud

Systeem crash


henkbruijn

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

 

Het systeem was traag. Ik liet hem opnieuw opstarten, maar dat duurde te lang. Ik trok de stekker er uit en ja hoor. Niet meer aan te branden. Met een (via een ander pc) gemaakte opstart cd, lukte het weer om hem aan de praat te krijgen. Echter, als ik hem opstart krijg ik eerst het bios lange tijd in beeld met daarop een groene melding bij schijf 1 en een rode melding op schijf 2. Dan start hij wel door maar krijg ik een poosje zo'n streepje links boven in het scherm. Na een tijdje start hij dan wel op in Win10.

Ik had al een diagnostic programma laten draaien (duurde best lang) en als antwoordt kwam dat er niets met de pc aan de hand was. 

Om ellende te voorkomen heb ik een externe hdd gekocht van 2 TB om een image te maken. Maar als ik dat wil zegt het systeem dat er fouten op de schijf zitten en dat die eerst hersteld moeten worden. Ik heb dat laten doen, maar ik heb geen resultaat kunnen ontdekken. Hij start nog net zo moeilijk op met bios, fouten en streepje.

 

Nou is mijn vraag aan jullie: Zouden jullie mij hiebij kunnen helpen.

 

Dank jullie bij voorbaat.

 

Groetjes,

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je kan beter de nieuwe SSD of harddisk erin steken in de pc want de kans dat uw huidige harddisk aan het begeven is

De oude harddisk in externe harddisk plaatsen om zo de schade tot minimaal te houden.

 

Nota: Windows installeren zonder aansluiting van externe harddisk.

Windows iso kan je perfect branden op usb-stick met Rufus (klik)

Je moet wel in de bios usb-stick als eerst boot zetten.

Na installatie van Windows moet je gewoon bij herstart de usb-stick eruit halen.

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

De mest recente Speccy log die ik in je geschiedenis heb kunnen vinden dateert van augustus 2017.

 

Doe het nog eens over:

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer een image te maken maar ik krijg een fout melding. Ik had al geprobeerd de fout te herstellen, maar ik zie bij het opstarten van de pc nog steeds dat er een fout op een schijf is opgetreden. Hier een screenshot van de image software met de melding 

Backup fout.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil dus eerst een image maken. Dan koop ik een SSD kaart en installeer die in mijn pc. Dan kan ik de image terug plaatsen. Maar helaas krijg ik een foutmelding bij de image (zie voorbeeld). CHKDSK 😄 /r kan ik niet uitvoeren omdat hij aangeeft in de alleen lezen mode te staan. Ik sta een beetje schaakmat.
Ik heb jullie de uitslag van Speccy gestuurd. Is daar nog iets uitgekomen? En verder, wat raden jullie mij aan, behalve een andere schijf te plaatsen. Want daar staat dus niks op en ik wil graag alles weer terug kunnen zetten. 

Ik hoor graag van jullie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speccy geeft aan dat je harde schijf in RAID mode staat. Dat is vreemd aangezien er maar één schijf in je pc zit. Heb je daar een verklaring voor?

Ik vrees ook dat die schijf niet foutloos is. Het maken van een image heeft dan ook geen zin. Ook al zou je een andere schijf in gebruik willen nemen dan vind ik het niet aangewezen om een fulldisk back-up van je huidige systeem op die nieuwe schijf te zetten. Waarom? Wel omdat ik in je geschiedenis heb kunnen vaststellen dat je al ruim 2 jaar regelmatig met opstartproblemen te kampen hebt. Een back-up van AL je data is wel van groot belang. Je hebt nu een externe hdd, gebruik ze ervoor.

Het is van belang om eerst eens de conditie van de huidige schijf te controleren. Afhankelijk van dat resultaat kunnen dan je gepast stappen gezet worden.

 

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

 

5a8889340d61b-CrystalDiskInfo.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je een screenshot plaatsen van "omdat hij aangeeft in de alleen lezen mode te staan" ?

 

Het is duidelijk dat je MFT beschadigd is, kan opgelost worden met chkdsk, weliswaar uitgevoerd met de juiste parameters, vandaar mijn vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.