Ga naar inhoud

Uurwerk probleem


Willem1974

Aanbevolen berichten

Geachte,

 

Ik hoop dat de vraag hier op zijn plaats is. Het uurwerk (rechtsonder in de taakbalk van het scherm) van mijn windows 8.1 pc loopt na een maand enkele minuten achter. Ik moet dit telkens terug juist zetten omdat sommige programma's dat vragen, anders willen ze niet starten. Heeft iemand nog dit probleem of mss een oplossing? Mvg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Passer,

 

U meldingen zijn wss van een Windows 10 versie, want dat komt niet op mijn scherm. Ik kan zien dat mijn computer op geregelde tijdsstippen zijn internettijd synchroniseerd. Mijn tijdszone staat op UTC+1 : Brussel, Parijs, Kopenhagen. Verder kan ik nergens kiezen om Tijd automatisch in te stellen. Tenzij dat ergens anders zou moeten staan dat ik het niet vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmm... hij synchroniseert dus wel - eh: elke dag of wat?

ps: het kan zijn dat - als je een 2/3 weken geduld hebt, dat het met de grote lenteupdate zichzelf oplost - die zou eind deze maand vrijgegeven worden.

 

enne: hoe zit het met je bios-tijdsaanduiding: doet diè het nog wel goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat hij elke dag wel synchroniseerd, hij heeft allezins vandaag toen ik opstartte, gesynchroniseerd, allé, dat verscheen op het scherm toen ik nog eens ging kijken bij datum en tijd. Waar kan je de bios tijdsaanduiding terugvinden? Zo'n computerheld ben ik nu ook niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor bios heb je?

Enne wijzigen zal niet hoeven: als dààr de tijdsaanduiding fout is, zal wellicht het batterijtje van je bios vervangen moeten worden.

Meestal zie je bij het aanmeldscherm van de bios ook de huidige tijd.

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, als je dat zwarte beginscherm (met logo en onderaan een lijntje witte tekst ziet: dan (meestal op F2 of Del drukken

(maar die witte tekst vertelt het je normaal) - je mag er wat op tokkelen op die toets)

 

Wel opletten met de bios dat je er uit gaat zònder wijzigingen op te slaan in dit geval - dit voor het geval je per ongeluk iets fout zou doen.

Je kan er meestal uit via Escape en dan krijg je de optie wijzigingen opslaan of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.