Ga naar inhoud

SSD problemen laptop


Aanbevolen berichten

Beste

 

Gisteren was ik in Word een bestand aan het maken voor school. Opeens begaf mijn laptop het. Nadat deze na enige tijd terug opstarte kwam ik steeds in de bios terecht. Aangezien ik de laptop nodig had voor school heb ik windows opnieuw geinstalleerd. Het viel wel op dat ik Windows alleen maar op de hdd kon installeren. De SSD was verdwenen. Nu was ik aan het kijken in schijfbeheer en het lijkt of de pc de SSD schijf wel nog herkent, maar er om de een of andere reden geen gebruik van kan maken. De PC werkt nu wel nog, maar gaat een stuk trager dan voordien. Het betreft de MSI GV62 8RD

 

Alvast bedankt voor jullie antwoord

Stef

schijfbeheer.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 een laptop met een ssd èn een hdd - is deze laatste ook intern of is het een externe HDD?

2 je oorspronkelijke Windows stond wellicht op je ssd en nu heb je een Windows op je hdd? (dit verklaart natuurlijk het trager gaan)

 

Je SSD wordt dus gewoon niet meer herkend als bootschijf.

 

Mogelijk belangrijk voor jou:  Als jij je data van die SSD wil redden zou je een back-up kunnen maken naar een externe disk met bijvoorbeeld Macrium Reflect (Free). Als dat nog lukt, kan je later met de Macrium Reflect viewer in het image kijken wat je nog hebt en je data eruit halen.

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Stef Vanderheyden zei:

Hoe kan ik de SDD als bootschijf instellen?

die stond zo goed ingesteld, maar er scheelt dus duidelijk iets aan die schijf (want ook je Windows2 (op je HDD) heeft er problemen mee die vertelt dat ze nog niet geïnitialiseerd is (= nog niet klaargemaakt/voorbereid voor een eerste gebruik) mààr... dat was ze tot gisteren dus WEL ! (en dat verdwijnt niet vanzelf)

Vandaar mijn raad om ze direct te gaan backuppen - daarna kan je er van alles mee proberen te gaan doen.

 

Wat kan je gaan doen?

- zie wat Stegisoft schreef en ga naar die link

- vanaf je huidige Windows met HDtune of met ChristaldiskInfo naar de gezondheid van die schijf gaan kijken (als ze er nog aan kunnen) - of ze niet aan het overlijden is dus.

- ze eventueel proberen terug te gaan formateren, ...

en nog van die dingen.

Maar 'k raad je aan te beginnen met er een backup van te proberen te maken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De melding "Er is een niet bestaand apparaat opgegeven" is alvast geen goed teken, met enige zekerheid is je SSD stuk.

Maar je zei dat je voor school aan het werken was, heb je deze laptop misschien ook via de school aangekocht?

Mocht dat zo zijn heb je mogelijk nog garantie.

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.