Ga naar inhoud

shift lock


guy223

Aanbevolen berichten

Voor het invullen van wachtwoorden had ik vroeger een programma waar ik kon zien of ik een kleine letter of hoofdletter gebruikte,dat is nu weg,ook geen lampje op mijn acer.

Hoe geraak ik aan dat programma,weltray status gevonden maar dat werkt langs geen kanten 

bedank voor een antwoordje   guy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste guy223,

 

Het is mij enigszins onduidelijk wat je bedoelt? Ik zie zo direct niet in wat het lampje op je acer iets te zien heeft met het gebruik van kleine/hoofdletters?

 

Wil je probleem iets nauwkeuriger omschrijven aub?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, guy223 zei:

waar ik kon zien of ik een kleine letter of hoofdletter gebruikte

Dat weet jij zelf zo ook wel. Als je de Shift toets ingedrukt houdt en dan een letter indrukt, dan krijg je de hoofdletter.

De titel van dit topic is shift lock.

Shift lock bestaat niet. Misschien bedoel jij Caps Lock?

Als je per ongeluk de Caps Lock toets indrukt, dan typ je daarna allemaal hoofdletters. En dan kan het zeker gebeuren dat een ingetypt wachtwoord niet wordt aanvaard.

Op mijn toetsenbord zit een lampje dat gaat branden wanneer ik de Caps Lock toets heb ingedrukt. Dat is een soort waarschuwing. Het lampje gaat uit, wanneer ik nogmaals op de Caps Lock toets druk.

Op het toetsenbord van jouw Acer zit blijkbaar niet zo'n lampje. Dan kun je er echter voor zorgen dat jij een ander soort waarschuwing (een geluid) krijgt wanneer jij op de Caps Lock toets drukt.

Als jij zo'n waarschuwingsgeluid wilt horen wanneer je (per ongeluk of expres) op de Caps Lock toets drukt, dan moet je het onderstaande doen:

 

Geluid Caps Lock-toets instellen

U kunt het toetsenbord zo instellen dat er een geluid klinkt als u de toets Caps Lock indrukt. Doe dit zo:

  • Klik naast de Startknop in de zoekbalk met daarin een pictogram van een vergrootglas.
  • Typ 'Configuratiescherm'.
  • Klik vervolgens op Configuratiescherm.
  • Klik op Toegankelijkheid (ziet u dit niet staan, klik dan eerst rechtsboven achter 'Weergeven op' op Categorie).
  • Klik op Wijzigen hoe het toetsenbord werkt.
  • Zet een vinkje voor Wisseltoetsen inschakelen.
  • Klik op OK.

Voortaan hoort u een geluid als u de Caps Lock-toets indrukt: een hoge blieb als hij aangaat en een lage blieb als hij wordt uitgezet.

 

Bron: https://www.seniorweb.nl/tip/tip-geluid-bij-indrukken-capslock-toets

 

Is dat wat je misschien bedoelde?

P.S. Je geluid moet natuurlijk wel aan staan, anders hoor je nog niets... 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, p38cyq zei:

Beste guy223,

 

Het is mij enigszins onduidelijk wat je bedoelt? Ik zie zo direct niet in wat het lampje op je acer iets te zien heeft met het gebruik van kleine/hoofdletters?

 

Wil je probleem iets nauwkeuriger omschrijven aub?  

op mijn vorige laptop brandde het lampje  op shift lock wanneer ik veranderde van kleine naar hoofdletter,nu op mijn acer niet meer,maar het is nu opgelost met keyboard ledds   dank u

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • kape sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.