Ga naar inhoud

Microsoft account


Bammens

Aanbevolen berichten

Oh ja, laat eerst eens weten welk het merk en model(nummer) van je laptop is, zo kan ik je zeggen hoe je straks naar het opstartmenu kan gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik ga er van uit dat je op de juiste manier die Windows 10 installatie USB-stick hebt aangemaakt zodat die wel degelijk opstartbaar is.

Sluit de laptop af.

Koppel de Windows 10 installatie usb-stick aan een usb poort ( bij voorkeur een usb 3 poort als ook de stick een usb 3 stick is).

Koppel de UTP netwerkkabel af (indien van toepassing).

Start de laptop en hou de F12 toets ingedrukt om het opstartmenu op te roepen. Opgelet: Als dit niet werkt dan is deze optie uitgeschakeld in de bios. Bekijk deze video om te weten hoe je die optie in de bios kunt inschakelen

Ga, in het opstartmenu (bootmenu), met de muis of de pijltjestoets naar de usb stick in de lijst van opstart apparaten en druk op ENTER.

De installatie van Windows 10 zal nu starten (tenminste wanneer je die Win10 installatie USB-stick goed hebt aangemaakt). Ik raad je aan om bij de installatie te kiezen voor een ‘lokaal’ gebruikersaccount (al eens een ‘Offline account’ genaamd)en (nog) NIET voor een Microsoft gebruikersaccount (Online account). Dat laatste kan later nog als je dat wenst. Hou daarom rekening met hetgeen in het volgende topic ter sprake is: https://www.pc-helpforum.be/topic/73289-windows-10-1903-of-1909-installeren-met-lokaal-account/?tab=comments#comment-571916

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo droske,

Bovenstaande hielp niet. Heb toen vanaf de USB stick op setup geklikt en zie daar... Windows 10 is geïnstalleerd.

Alles wat erop stond heb ik tijdens de installatie laten verwijderen.

De laptop is wel wat aan de langzame kant. Zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat hij al wat ouder is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Bammens zei:

Bovenstaande hielp niet. Heb toen vanaf de USB stick op setup geklikt en zie daar... Windows 10 is geïnstalleerd.

Dan heb je goed je plan getrokken. :top:

 

Geef je laptop nu de tijd om alle beschikbare updates binnen te halen en installeer dan pas de gewenste programma's.

Maak ook een tweede lokale account met administrator rechten aan aan met bv de naam Eigenaar. Op die account kun je in geval van nood altijd terugvallen als er met die andere account is mis is. Bijvoorbeeld als je je niet meer kan aanmelden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.