Ga naar inhoud

Microsoft account


Bammens

Aanbevolen berichten

Ik kan je eigenlijk niet volgen want noch bij mijn 8 noch bij mijn 10 kreeg ik zo'n Welkom-met-een-mailadres.

 

euh...  dat mailadres is toch niet de 'naam' van je systeem?

enne: zoals rive gauche al opperde: waarom ga je niet naar de 10? Heb je er een bedoeling mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als ik mijn laptop start krijg ik te zien 'Welkom'. (zie bijlage)

Daar staat dus een gmail adres bij dat niet meer bestaat. Inmiddels heb ik een Microsoft account met een ander email adres.

Mijn vraag: kan ik dit verwijderen?

Natuurlijk zou ik wel naar Windows 10 willen (heb ik ook op mijn pc), maar ben bang dat hij dan weer vastloopt op het oude Microsoft email adres.

 

 

 

Welkom.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, rive gauche zei:

De link die ik geef van MCT is voor Windows 8.1 hoor.

ah, 'k wist niet dat je die ook voor de 8 kon gebruiken  (tenzij natuurlijk om van de 8 naar de 10 te gaan)

 

@Bammens: 'k blijf het idee hebben dat dat mailadres gewoon de 'naam van je systeem is -

al klopt dat niet met dit:

18 uren geleden, Bammens zei:

Nu moet ik mij aanmelden bij mijn Microsoft account. Ten eerste geeft hij en oud email adres aan en ten tweede geeft hij aan dat het wachtwoord onjuist is

Probeer dit dan eens even: herstart met ingedrukte shifttoets - je zou dan in een soort recoveryscherm komen. Misschien dat je dan verder kan?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK. Alles is duidelijk.

Samenvattend...

Het is een laptop met van oorsprong Windows 8. Je hebt nu besloten om te upgraden naar Windows 8.1 en dat is ook gelukt. Helaas kunt u zich met die oude Microsoft gebruikersaccount niet aanmelden op je laptop onder Windows 8.1 omdat je die blijkbaar ooit afgeserveerd hebt. Je probeert je nog wel aan te melden met 'een bepaald wachtwoord' maar als het daaraan gekoppelde e-mail adres van die vroegere Microsoft account niet meer actief is dan gaat dat natuurlijk niet meer lukken.

Geen nood, je beschikt over een digitale licentie van Windows 8 en nu ook van Windows 8.1. Dat wil dus zeggen dat je perfect een clean installatie van Windows 10 op deze laptop kunt uitvoeren zonder dat je een licentie sleutel moet invoeren tijdens de installatie. Je zegt immers dat alles er af mag hé.

 

Ga als volgt te werk.

Download via je desktop pc Windows 10 Media Creation Tool en maak aan de hand hiervan een USB-Installatie medium. https://www.pc-helpforum.be/topic/59284-windows-10-gratis-en-legaal-downloaden/?tab=comments#comment-467706 

 

 

 

Oei, ik zie dat ik dringend offline moet gaan, heb een andere afspraak.

 

Ik kom over een paar uur hier terug met de volgende stappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.