Ga naar inhoud

Betrouwbare software herstellen micro sd kaart


Aanbevolen berichten

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

2 uren geleden, p38cyq zei:

Kan je in windows CMD uitvoeren? zoekvak links onderaan, typ CMD, uitvoeren als admin, en dan chkdsk F: /v /f /r (let op de spaties)

Waarbij "F" in dit voorbeeld je SD kaartje is.

Bedankt voor de tip.

Ik zet er even een schermafbeelding bij om het resultaat te delen (heb enkel bij de recordings de namen onzichtbaar gemaakt).

Zelf ken ik er weinig van maar het lijkt of hij niet verder geraakt dan 1%.

 

Naamloos.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, p38cyq zei:

chkdsk kan lang duren, maar blijkbaar stopt die bij jou bij 1%, dat is wel vreemd.

 

In dezelfde cmd prompt, voer uit :

 

F:\DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth

 

Wat geeft dit als resultaat?

Een bericht dat DISM.exe niet herkend word als... ik zet er een schermafbeelding bij ;)

Naamloos.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je hebt beschadigde sectoren maar dat wisten we al.

 

Pas de parameters als volgt aan :

 

 

For a disk with bad sectors

  • "Timeout" - set to 200 ms.
  • "Retry attempts" - set to 1 unless the analysis is unacceptably slow. To increase speed, set to 0.
  • "Avoid repeated retries" - enable.
  • "Skip factor" - set to 32, unless the analysis is unacceptably slow. To increase speed, gradually increase "Skip factor" until satisfactory speed is achieved.

"Force bus reset" should be disabled in most applications, even on a disk with bad sectors.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, p38cyq zei:

Ja, je hebt beschadigde sectoren maar dat wisten we al.

 

Pas de parameters als volgt aan :

 

 

For a disk with bad sectors

  • "Timeout" - set to 200 ms.
  • "Retry attempts" - set to 1 unless the analysis is unacceptably slow. To increase speed, set to 0.
  • "Avoid repeated retries" - enable.
  • "Skip factor" - set to 32, unless the analysis is unacceptably slow. To increase speed, gradually increase "Skip factor" until satisfactory speed is achieved.

"Force bus reset" should be disabled in most applications, even on a disk with bad sectors.

Het heeft een paar uur geduurd voordat alles gescand werd.

Wat me opviel is dat op bepaalde momenten het lampje (dat aangeeft dat de poort van de kaart in gebruik is) niet brandde. Dit was ook telkens het geval wanneer ik voordien bestanden nog trachtte te kopiëren enzo.

Het scherm waarin de "vierkantjes" stonden was al weg toen ik terug naar de PC kwam, en ik kreeg dan het scherm waarbij ik de bestanden kon herstellen (en/of kopiëren).

Dit heeft ook een uur ofzo in beslag genomen en ik heb nu verschillende foto's en video's in de doelmap staan.

Op het eerste zicht (ik weet het niet heel precies en zou ze stuk per stuk eens moeten nachecken om er zeker van te zijn), lijken dit dezelfde foto's en video's dat ik voordien al gewoon had gekopieerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het scherm met de "vierkantjes" is de grafische weergave van de sectoren op je kaartje, waar je ook je beschadigde terugvindt.

Je bent er tenminste in geslaagd om een volledige scan te doen, wat toch een stap verder is.

 

Je kan nu een paardenmiddel gebruiken https://www.r-studio.com/

 

Download de proefversie en zie wat er kan gerecovered worden. Ik gebruik al jaren de betaalde versie en ben er zeer tevreden over.

Als dit niet het verhoopte resultaat oplevert vrees ik dat je niets beters kan doen.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, p38cyq zei:

Het scherm met de "vierkantjes" is de grafische weergave van de sectoren op je kaartje, waar je ook je beschadigde terugvindt.

Je bent er tenminste in geslaagd om een volledige scan te doen, wat toch een stap verder is.

 

Je kan nu een paardenmiddel gebruiken https://www.r-studio.com/

 

Download de proefversie en zie wat er kan gerecovered worden. Ik gebruik al jaren de betaalde versie en ben er zeer tevreden over.

Als dit niet het verhoopte resultaat oplevert vrees ik dat je niets beters kan doen.... 

Nogmaals bedankt 😉

Ik ga het morgen eens laten draaien en zien of ik er nog iets extra uit krijg.

Van de foto's en video's die ik met ZAR kon redden zitten er in ieder geval tussen dat ik verloren was.

Het is nog even grondig nakijken de welke precies aangezien verschillende bestanden hernoemd werden.

 

Even nog een vraagje : het is "R-Photo" dat ik moet downloaden van r-studio?

Die zie ik staan als freeware, maar je hebt het over een trial/proefversie vandaar de twijfel.

aangepast door supernikje
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.