Ga naar inhoud

Epson printer xp-402 display reageert niet meer


wp

Aanbevolen berichten

Het display van mijn Epson XP-402 printer reageert niet meer. Ik kan hem niet uitzetten via de aan-uit knop en ook de OK toets en de pijltjestoetsen werken niet meer. Ik zie nergens een foutmelding. Uitzetten doe ik door de stekker eruit te trekken. Opstarten door de stekker er weer in te doen en dan op de OK toets te drukken (dat doet ie dan wel). Printen en scannen gaat op die manier nog wel, maar verwisselen van cartridges wordt wel erg lastig. Wie weet de oplossing? Een andere printer kopen kan altijd nog.

 

Groet, Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op ons forum. :welkom:

 

Ik heb heb niet direct een oplossing bij de hand. In eerste instantie denk ik aan een falen van de firmware maar een hardware falen behoort zeker tot de mogelijkheden.

 

Is het steeds zo dat de 'ok' toets terug actief is vlak nadat je de printer terug aan de stroom hebt gekoppeld of is dat slechts nu en dan het geval. Het is namelijk goed om weten of er een constante in het gedrag van je printer zit.

Gebruik je alternatieve cartridges en zo ja, hoe lang al en steeds van dezelfde leverancier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi droske,

Dank je voor de snelle reactie.

Het is inderdaad zo dat ik steeds als ik de printer weer aansluit deze via de 'ok' knop kan aanzetten. Uitzetten gaat niet.

Ik gebruik al jaren alternatieve cartridges (wie niet?) van 123-inkt. Gaat tot nu toe altijd goed, weliswaar met een paar meldingen dat ik niet de originele cartridges gebruik. Maar door een paar keer dit te negeren kan ik gewoon printen. De laatste tijd zaten er af en toe wel wat horizontale strepen in de prints, die ik niet weg kon krijgen. Later weer niet (slijtage?). Hopelijk heb je zo weer wat nuttige informatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is je volste recht om huismerk cartridges te gebruiken.

Die horizontale strepen waar je tijdelijk last van hebt gehad zal wellicht te wijten zijn geweest aan de printkoppen die ten dele uitgedroogd waren. Soms lost zich dat vanzelf, zo niet moet je een printkop reiniging uitvoeren.

 

Een reset van de firmware ga je helaas niet kunnen uitvoeren want daarvoor moet je display kunnen bediend worden.

Je printer heeft blijkbaar een kantelbaar display paneel. Misschien is er ergens een beschadiging van de kabel waarmee de display met het moederbord verbonden is. Ga eens na of het wijzigen van de stand van de display iets oplevert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me wel voorstellen dat je geen kabeltje ziet lopen maar die is er wel. Het is trouwens niet voor iedereen weggelegd om daar aan te gaan sleutelen.

Voorlopig is mijn inspiratie op. Wie weet daagt hier spoedig iemand op met de gouden tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.