Ga naar inhoud

smartphone


bastet

Aanbevolen berichten

Enkele dagen geleden vroeg ik raad hoe ik een afbeelding vast kon zetten in een cel in excel; dat is prima gelukt ,waarvoor dank.

Ik vergat te vragen of ik een link naar een ander document ook kon vast zetten; als ik een rij toevoeg of verwijder, staan de linke in het document niet meer juist en moet ik honderden linken opnieuw aanpassen.

het document wordt regelmatig gewijzigd, er komen planten bij en er gaan planten uit.

Hoe kan ik dat best oplossen?

Het is een document waar eventuele kopers kunnen kijken welke planten ze willen aanschaffen.

Alvast weeral bedankt op voorhand.

 

liefs, maria-rita

coolhof verkooplijst met verhaal update 03-07 alles.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

dank je wle zeg, dat is snel :) !

 

dus... ipv. K2 of K3 vul ik daar de naam van het gekoppelde bestand in en dan staat de link voor altijd vast in de lijst

dat lukt maar.....

1 probleem

hij wil maar 1 link behouden.

bij de rubriek 'anjer' bijvoorbeeld is er 1 bestand met uitleg dat dient voor al de verschillende soorten anjer en daar wil hij maar 1 link behouden; de andere kan ik niet wijzigen en blijft het op K staan. hoe kan ik dat oplossen?

 

alvast merciekes weeral hé, liefs, maria-rita

Link naar reactie
Delen op andere sites

yes, super, gelukt..... duizendmaal merciekes want uiteindelijk heeeeeel veel minder werk nu..... want ze hebben een lijst van een 700 stuks :)  en als ik dat allemaal steeds moet herschikken is dat niet meer zo fijn om te doen

 

Geniet nog van een fijn weekend verder en liefs, maria-rita

 

ps. moest je nog andere ideetjes hebben om dit ding nog overzichtelijker en mooier en handiger te maken... graag.... maar moet niet hé..... tis maar een vraagje :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch nog een nieuwe vraag: ik kan maar 1 cel een naam geven: bijvoorbeeld "meer weten"?

maar de andere cellen in die rij niet en soms wijzigt daar iets waardoor de rest niet meer juist staat

en de link bij "meer weten" is dan ook  niet meer juist

 

deze lijsten wijzigen voortdurend, dus ik zou een middel moeten vinden waarbij alle cellen in 1 rij altijd bij elkaar blijven staan

 

op de site van t coolhof wordt deze lijst dan gepubliceerd maar.... Google Docs pakt de afbeeldingen niet mee, bij het kopiëren, dus moet ik die nu 1 tje per 1tje knippen en plakken en dat is telkens heel veel werk want dat zijn  momenteel 250 afbeeldingen;  zou daar een oplossing voor zijn?

hier is het bestand te vinden:

http://www.tcoolhof.be/plantenverkoop/

en dan 

 Wat we op dit moment te koop aanbieden, vind je hier (klik op deze link).

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1oFYYUJqevtpbe4-Y9r3N4EpYnHkEFhz7-6w4UiiKUGw/edit#gid=1359682942

en ik stuur nog een ontwerpje in bijlage; met minder items maar het is een voorbeeld van hoe het er uit zou kunnen zien

 

ik ben benieuwd, maar toch alvast al heel erg bedankt op voorhand en liefs,  maria-rita

 

 

 

Beschikbare plantjes 13-07 met verhaal proef 11-07.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat ga ik proberen te doen; de lijst heb ik nu geladen maar dat is een groot probleem want ik moest echt cel per cel copy/paste doen

het is via google excell denk ik, enfin, een heel gedoe

 

zou jij eens effe willen kijken hoe ik de excell lijst (een deel want kreeg hem niet gezipt en niet doorgestuurd) die ik doorstuur in bijlage op een aangename manier kan laden in die site? 

 

ik doe ook het adres van de site erbij; cel per cel, iedere keer opnieuw is wel heeeeeeel veel werk en het is niet enkel cel per cel maar afbeelding per afbeelding en dat is dus de naam; de tekst eronder met de gegevens van bodem, vocht enz. en de afbeelding.... dus 3 keer per cel :) !!

 

enfin, ik hoop dat ik hierbij wat hulp kan krijgen

 

http://www.tcoolhof.be/plantenverkoop/

 

 Wat we op dit moment te koop aanbieden, vind je hier (klik op deze link). dus dit is de lijst die ik maakte

 

 

alvast merciekes en liefs, maria-rita

Beschikbare plantjeszv 13-07 zomerversie voor pc helpforum.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat ga ik proberen te doen; de lijst heb ik nu geladen maar dat is een groot probleem want ik moest echt cel per cel copy/paste doen

het is via google excell denk ik, enfin, een heel gedoe

 

zou jij eens effe willen kijken hoe ik de excell lijst (een deel want kreeg hem niet gezipt en niet doorgestuurd) die ik doorstuur in bijlage op een aangename manier kan laden in die site? 

 

ik doe ook het adres van de site erbij; cel per cel, iedere keer opnieuw is wel heeeeeeel veel werk en het is niet enkel cel per cel maar afbeelding per afbeelding en dat is dus de naam; de tekst eronder met de gegevens van bodem, vocht enz. en de afbeelding.... dus 3 keer per cel :) !!

 

enfin, ik hoop dat ik hierbij wat hulp kan krijgen

 

http://www.tcoolhof.be/plantenverkoop/

 

 Wat we op dit moment te koop aanbieden, vind je hier (klik op deze link). dus dit is de lijst die ik maakte

 

 

alvast merciekes en liefs, maria-rita

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat ga ik proberen te doen; de lijst heb ik nu geladen maar dat is een groot probleem want ik moest echt cel per cel copy/paste doen

het is via google excell denk ik, enfin, een heel gedoe

 

zou jij eens effe willen kijken hoe ik de excell lijst (een deel want kreeg hem niet gezipt en niet doorgestuurd) die ik doorstuur in bijlage op een aangename manier kan laden in die site? 

 

ik doe ook het adres van de site erbij; cel per cel, iedere keer opnieuw is wel heeeeeeel veel werk en het is niet enkel cel per cel maar afbeelding per afbeelding en dat is dus de naam; de tekst eronder met de gegevens van bodem, vocht enz. en de afbeelding.... dus 3 keer per cel :) !!

 

enfin, ik hoop dat ik hierbij wat hulp kan krijgen

 

http://www.tcoolhof.be/plantenverkoop/

 

 Wat we op dit moment te koop aanbieden, vind je hier (klik op deze link). dus dit is de lijst die ik maakte

 

en dan nog een vraagje: ik zie dat dit gehele bestand maar 13kb is en toch geeft hij aan dat het meer dan 10MB is??en ik krijg het ook niet gezipt

 

alvast merciekes en liefs, maria-rita

Link naar reactie
Delen op andere sites

goede middag

 

ik weet niet of ik op het juiste forum ben nu; ga mijn vraag toch maar stellen;

 

ik heb voor vrienden een excel bestand gemaakt met afbeeldingen en afkortingen (icoontjes) van hun plantenlijst.

die lijst heb ik geladen op hun website.

op de site is de lijst heel goed zichtbaar; echter niet op de smartphone

 

zou iemand me hierbij kunnen helpen want het is voor deze jonge mensen wel noodzakelijk dat hun gegevens ook op smartphone beschikbaar zijn; het is een jong bedrijf dat ik heel graag wil helpen.

 

ik stuur in bijlage een stukje van de lijst die ik maakte

 

Van de 1ste 14 records is dus niets meer te zien; dan weer enkele wel en dan weer niet

Dit is de site:

http://www.tcoolhof.be/

 

dan naar plantenverkoop: ik heb toegang tot dat bestand

http://www.tcoolhof.be/plantenverkoop/

 

  • Daar zie je hun algemene lijst en de lijst van effectieve plantenverkoop zag er aanvankelijk zo uit
  • Als je doorklikt op het rode zinnetje zie je de lijst zoals ik hem nu maakte
  • Tot en met record 14 heeft het ondertussen al een andere lay-out gekregen, waar mensen in één oogopslag alle info mbt die plant kunnen zien; dat moet ik nog verder afwerken. De kolommen ‘bloei’ en ‘hoogte’ gaan dus nog verdwijnen en later komt er wel een kolom ‘meer weten?’ bij die een link zal hebben naar allerlei uitleg over de desbetreffende plant.

 

hopelijk kan iemand van jullie me hierbij eventjes helpen en dan hopen dat het in orde komt

 

alvast heel erg bedankt en liefs, maria-rita

Beschikbare-plantjeszv-13-07-zomerversie met afkortingen voor pchelpforum.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe men jou kan helpen laat ik aan andere over.

Uw manier vind ik helemaal niet prettig en dat zou ik zeker niet aanraden.

Persoonlijk vind ik een moeilijke manier om iets te bestellen.

Tegenwoordig zijn er genoeg template zodat alles goed leesbaar op ieder monitor, tablet, smartphones enz.

Bovendien is er verkoop meteen gekoppeld en meteen ook betaald wat een pluspunt is.

Je mag vooral niet vergeten dat je klantenbestand op een veilig manier moet doen en dat is niet eenvoudig.

 

Dat je een jong bedrijf bent mag je niet als argument gebruiken om iets goedkoop doen.

Kijk op lange termijn en vrienden zijn wat ze zijn: vrienden.

Je moet het hebben van klanten.

 

Je hebt eigenlijk iets speciaal en laat het merken dat je niet zomaar een bedrijf bent.

Vooral: waarom zou ik bij jou kopen en niet bij een andere?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dank je wel voor je antwoord

 

Vrienden van mij hebben deze zaak, ik heb enkel de bedoeling om hun plantenlijst wat te verfraaien; vandaar mijn vraag… is er een middel dat de lijst die op de site te zien is, ook zichtbaar kan gemaakt worden voor de smartphone.

De site is gemaakt in wordpress en de lijst is een google docs bestand dat blijkbaar geen afbeeldingen aanneemt;

Mijn vraag is dus: kan iemand me helpen om deze lijst ook op smartphone zichtbaar te maken

Hoe de eigenaars van de site willen tewerk gaan bij hun verkoop, daar kan ik me absoluut niet in mengen

Dit verstuur ik van een tel van een vriendin want via telenet zijn jullie niet meer bereikbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.