Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

bastet

smartphone

Aanbevolen berichten

Enkele dagen geleden vroeg ik raad hoe ik een afbeelding vast kon zetten in een cel in excel; dat is prima gelukt ,waarvoor dank.

Ik vergat te vragen of ik een link naar een ander document ook kon vast zetten; als ik een rij toevoeg of verwijder, staan de linke in het document niet meer juist en moet ik honderden linken opnieuw aanpassen.

het document wordt regelmatig gewijzigd, er komen planten bij en er gaan planten uit.

Hoe kan ik dat best oplossen?

Het is een document waar eventuele kopers kunnen kijken welke planten ze willen aanschaffen.

Alvast weeral bedankt op voorhand.

liefs, maria-rita

coolhof verkooplijst met verhaal update 03-07 alles.xlsx

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als ik je vraag goed begrijp???

Klik in de cellen met de hyperlink en geef die een naam in het uiterste linkse vak in de formulebalk (zie plaatje) en druk op enter.

Hyperlink.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    5

dank je wle zeg, dat is snel :) !

dus... ipv. K2 of K3 vul ik daar de naam van het gekoppelde bestand in en dan staat de link voor altijd vast in de lijst

dat lukt maar.....

1 probleem

hij wil maar 1 link behouden.

bij de rubriek 'anjer' bijvoorbeeld is er 1 bestand met uitleg dat dient voor al de verschillende soorten anjer en daar wil hij maar 1 link behouden; de andere kan ik niet wijzigen en blijft het op K staan. hoe kan ik dat oplossen?

alvast merciekes weeral hé, liefs, maria-rita

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    5

yes, super, gelukt..... duizendmaal merciekes want uiteindelijk heeeeeel veel minder werk nu..... want ze hebben een lijst van een 700 stuks :)  en als ik dat allemaal steeds moet herschikken is dat niet meer zo fijn om te doen

Geniet nog van een fijn weekend verder en liefs, maria-rita

ps. moest je nog andere ideetjes hebben om dit ding nog overzichtelijker en mooier en handiger te maken... graag.... maar moet niet hé..... tis maar een vraagje :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    5

toch nog een nieuwe vraag: ik kan maar 1 cel een naam geven: bijvoorbeeld "meer weten"?

maar de andere cellen in die rij niet en soms wijzigt daar iets waardoor de rest niet meer juist staat

en de link bij "meer weten" is dan ook  niet meer juist

deze lijsten wijzigen voortdurend, dus ik zou een middel moeten vinden waarbij alle cellen in 1 rij altijd bij elkaar blijven staan

op de site van t coolhof wordt deze lijst dan gepubliceerd maar.... Google Docs pakt de afbeeldingen niet mee, bij het kopiëren, dus moet ik die nu 1 tje per 1tje knippen en plakken en dat is telkens heel veel werk want dat zijn  momenteel 250 afbeeldingen;  zou daar een oplossing voor zijn?

hier is het bestand te vinden:

http://www.tcoolhof.be/plantenverkoop/

en dan 

Wat we op dit moment te koop aanbieden, vind je hier (klik op deze link).

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1oFYYUJqevtpbe4-Y9r3N4EpYnHkEFhz7-6w4UiiKUGw/edit#gid=1359682942

en ik stuur nog een ontwerpje in bijlage; met minder items maar het is een voorbeeld van hoe het er uit zou kunnen zien

ik ben benieuwd, maar toch alvast al heel erg bedankt op voorhand en liefs,  maria-rita

Beschikbare plantjes 13-07 met verhaal proef 11-07.xlsx

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Een tweede poging om te reageren, wat al een paar dagen niet lukt.
    De bijlage van het vorig postje is een zip file (eerst uitpakken)
    Deze bijlage bevat een Map en een excelbestand.
    Ik heb eens over het probleem nagedacht en misschien is dit een oplossing.
    Maak een lijst met alle planten (in mijn voorbeeld tabblad  volledige lijst)
    Als je op Ctrl + q drukt opent zich een formulier waar je de beschikbare planten kan aanvinken.
    Druk je nu op 'Nieuwe lijst opslaan' wordt er in de map een lijst opgeslagen met de door jou gekozen planten.

(met als naam Lijst van en de datum)
    Deze lijst kan je dan toegankelijk maken voor de klanten.
    Het idee is, in plaats van voortdurend je lijst aan te passen, gewoon de hoofdlijst filteren.

Laat maar weten of dit een mogelijke oplossing is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    5

dat ga ik proberen te doen; de lijst heb ik nu geladen maar dat is een groot probleem want ik moest echt cel per cel copy/paste doen

het is via google excell denk ik, enfin, een heel gedoe

zou jij eens effe willen kijken hoe ik de excell lijst (een deel want kreeg hem niet gezipt en niet doorgestuurd) die ik doorstuur in bijlage op een aangename manier kan laden in die site? 

ik doe ook het adres van de site erbij; cel per cel, iedere keer opnieuw is wel heeeeeeel veel werk en het is niet enkel cel per cel maar afbeelding per afbeelding en dat is dus de naam; de tekst eronder met de gegevens van bodem, vocht enz. en de afbeelding.... dus 3 keer per cel :) !!

enfin, ik hoop dat ik hierbij wat hulp kan krijgen

Wat we op dit moment te koop aanbieden, vind je hier (klik op deze link). dus dit is de lijst die ik maakte

alvast merciekes en liefs, maria-rita

Beschikbare plantjeszv 13-07 zomerversie voor pc helpforum.xlsx

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    5

dat ga ik proberen te doen; de lijst heb ik nu geladen maar dat is een groot probleem want ik moest echt cel per cel copy/paste doen

het is via google excell denk ik, enfin, een heel gedoe

zou jij eens effe willen kijken hoe ik de excell lijst (een deel want kreeg hem niet gezipt en niet doorgestuurd) die ik doorstuur in bijlage op een aangename manier kan laden in die site? 

ik doe ook het adres van de site erbij; cel per cel, iedere keer opnieuw is wel heeeeeeel veel werk en het is niet enkel cel per cel maar afbeelding per afbeelding en dat is dus de naam; de tekst eronder met de gegevens van bodem, vocht enz. en de afbeelding.... dus 3 keer per cel :) !!

enfin, ik hoop dat ik hierbij wat hulp kan krijgen

Wat we op dit moment te koop aanbieden, vind je hier (klik op deze link). dus dit is de lijst die ik maakte

alvast merciekes en liefs, maria-rita

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
    Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...