Ga naar inhoud

smartphone


bastet

Aanbevolen berichten

goede middag

 

ik doe mijn oproep/vraag dus opnieuw, nu ik terug na enkele dagen op jullie site kan.

 

ik heb voor vrienden een excel bestand gemaakt met afbeeldingen en afkortingen (icoontjes) van hun plantenlijst.

die lijst heb ik geladen op hun website.

op de site is de lijst heel goed zichtbaar; echter niet op de smartphone

Het gaat hier dus niet over verkoop of om iets te bestellen zoals segisoft me antwoordde, wel over het feit dat de lijst voordien enkel de namen van de beschikbare planten vermeldde en dat ik vrijwillig,  als vriendin van de zaak, deze lijst voor hen wilde verfraaien met afbeeldingen,  uitleg over de planten en nadien ook per plant een verhaal.

 

zou iemand me hierbij kunnen helpen want het is voor deze jonge mensen wel noodzakelijk dat hun gegevens ook op smartphone beschikbaar zijn; het is een jong bedrijf dat ik heel graag wil helpen.

 

ik stuur in bijlage een stukje van de lijst die ik maakte

 

Van de 1ste  27 records is dus niets meer te zien

 

Dit is de site:

http://www.tcoolhof.be/

dan naar plantenverkoop: ik heb toegang tot dat Exel bestand

http://www.tcoolhof.be/plantenverkoop/ 

  • Daar zie je hun algemene lijst en de lijst van beschikbare plantjes (die uiteraard pers seizoen regelmatig wijzigt) zag er aanvankelijk zo uit
  • Als je doorklikt op het rode zinnetje zie je de lijst zoals ik hem nu maakte
  • Tot en met record 27 heeft het ondertussen al een andere lay-out gekregen, waar mensen in één oogopslag alle info mbt die plant kunnen zien; die moet ik nog verder afwerken. De kolommen ‘bloei’ en ‘hoogte’ gaan dus nog verdwijnen en later komt er nog een kolom ‘meer weten?’ bij die een link zal hebben naar allerlei uitleg over de desbetreffende plant.
  • ook de vorige versie met afbeeldingen is nu niet meer te zien; enkel nog de naam van de plant is nog zichtbaar

in de bijlage zie je de verschillende versies

* de huidige

* de vorige met met nog hoogte en bloei apart

* de vorige versie in geel

* mijn 1ste probeersel in groen

*  de versie zoals ze aanvankelijk op de site stond

 

hopelijk kan iemand van jullie me hierbij eventjes helpen en dan hopen dat het in orde komt; ik wil dus gerust iets anders dan Exel maken, als het maar in die wordpress kan geladen worden en zichtbaar is op pc en smartphone. 

 

alvast heel erg bedankt en liefs, maria-rita

Beschikbare-plantjeszv-13-07-zomerversie met afkortingen voor pchelpforum.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

dank je wel, misschien kan iemand van je collega's me hopelijk toch verder helpen met raad en daad; als men me maar een manier aan de hand doet zodanig dat het probleem kan opgelost worden voor deze mensen want zelf ken ik er echt niets van

 

liefs, maria-rita

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je wel ; ik ben eens gaan kijken maar voor mij veel te ingewikkeld want ik ken er echt niets van.

De website bestaat reeds, het enige wat ik zoek is een middel om die excel file (of een gelijkaardige tabel) te implementeren in de site; want nu is het een google docs excel blad en dat doet het niet op smartphone

 

hopelijk kan er mij toch nog iemand een gouden raad geven want ik zit echt met mijn handen in het haar

 

alvast al merciekes en liefs, maria-rita

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
Op 21/7/2020 om 19:16, dotchiejack zei:

Dat strekt jou tot eer.

Als eerste, ik ben ergens in 2012 gestopt met websites te ontwerpen, de evolutie gaat zo snel en dan had had ik gebrek aan tijd om de evolutie te volgen, wat dat betreft zal ik je weinig kunnen helpen.

Je hebt nu een website template met als thema Brasserie WordPress Restaurant Theme

Het is een gratis thema (template) maar zeker niet geschikt voor de het type zaak dat jij wilt helpen.(het is zelfs geen online shop thema)

Je moet op zoek naar een online shop thema (template) die beter past bij de zaak past, ik denk eerder aan een mode thema, daar verandert ook alles om de vijf botten zoals de bloeiperiodes van de planten.

Ik blijf de post wel opvolgen, ergens moet er oplossing te vinden zijn.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ondertussen heb ik toch een oplossing gevonden; kijk maar eens op de website van t coolhof :) ; het is nog niet helemaal netjes, maar alles is toch al te zien "met" afbeeldingen en "met" al de icoontjes; fier op mezelf  :)

http://www.tcoolhof.be/plantenverkoop/

ik zou nu enkel nog een middel willen vinden om de cijfers om de letters van de rijen en de kolommen te verbergen. Als ik de Exel file kopieer naar een tabel in word wijzigt hij de interlinie ; is daar ook een middel voor en kan ik dan een tabel laden ipv van een exell file? Dan verdwijnen de cijfers en de letters vanzelf

 

Nog een vraag mbt tot een heel ander onderwerp, waarvan ik niet weet waar ik het moet plaatsen en in de hoop dat iemand van jullie me weer wat raad kan geven: ik zoek een - liefst gratis en veilig - middel om een opgenomen gesprek om te zetten naar tekst en of vertalen.... als ik spreek doet  google translate  het, maar niet van de opname... en ook niet als ik de opname vanuit de laptop laat horen. De opname is ongeveer 40 minuten en in het portugees; het zou dus omzetten naar tekst moetne worden en evnetueel ook vertalen; maar als ik al een tekst heb, kan ik al verder.

Iemand van jullie???Zou heerlijk zijn nat het is van een workshop. 

 

lieve groetjes, maria-rita

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, bastet zei:

ondertussen heb ik toch een oplossing gevonden; kijk maar eens op de website van t coolhof :) ; het is nog niet helemaal netjes, maar alles is toch al te zien "met" afbeeldingen en "met" al de icoontjes; fier op mezelf  :)

http://www.tcoolhof.be/plantenverkoop/

ik zou nu enkel nog een middel willen vinden om de cijfers om de letters van de rijen en de kolommen te verbergen. Als ik de Exel file kopieer naar een tabel in word wijzigt hij de interlinie ; is daar ook een middel voor en kan ik dan een tabel laden ipv van een exell file? Dan verdwijnen de cijfers en de letters vanzelf

 

Nog een vraag mbt tot een heel ander onderwerp, waarvan ik niet weet waar ik het moet plaatsen en in de hoop dat iemand van jullie me weer wat raad kan geven: ik zoek een - liefst gratis en veilig - middel om een opgenomen gesprek om te zetten naar tekst en of vertalen.... als ik spreek doet  google translate  het, maar niet van de opname... en ook niet als ik de opname vanuit de laptop laat horen. De opname is ongeveer 40 minuten en in het portugees; het zou dus omzetten naar tekst moetne worden en evnetueel ook vertalen; maar als ik al een tekst heb, kan ik al verder.

Iemand van jullie???Zou heerlijk zijn nat het is van een workshop. 

 

lieve groetjes, maria-rita

en nog een screenshotje van hoe het er nu uitziet

Screenshot_20200822-172639_Samsung Internet (002).jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.