Ga naar inhoud

Verbruik chrome.exe enorm hoog


Gavrilo

Aanbevolen berichten

Beste leden

 

Al gedurende een lange tijd verbruikt Chrome enorm veel van mijn data.

Ik stel me vragen bij de hoeveelheid; zoveel per dag... Ik download zelden iets, kijk wel vaak naar Youtube maar doe voor de rest geen gekke dingen.

Ik zou dus echt niet weten hoe het komt dat dit zo hoog is;

 

Datum Verbindingsduur Upload Download Verbindingstype
25/07 - 03:53 23:30 1,67 GB 9,19 GB Vast internet
24/07 - 03:41 24:11 673,49 MB 7,20 GB Vast internet
23/07 - 02:28 25:12 777,54 MB 5,40 GB Vast internet
22/07 - 03:41 22:47 665,91 MB 7,80 GB Vast internet
21/07 - 00:04 27:37 347,70 MB 6,11 GB Vast internet
20/07 - 03:44 20:19 348,49 MB 7,74 GB Vast internet
19/07 - 03:15 24:28 428,04 MB 5,24 GB Vast internet
18/07 - 03:30 23:45 494,54 MB 5,06 GB Vast internet
aangepast door Gavrilo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst enkele vraagjes.

 

1. De tijdsaanduiding naast de datum, is dat het uur waarop de verbinding tot stand komt of het downloaden begint?

2. Is er op dat ogenblik iemand die aan de pc kan om ermee op internet te gaan?

3. Zijn er nog andere toestellen waarmee op internet kan gegaan worden ?

4. Gebruik je een wifi of een bekabelde verbinding ?

5. Heb je nog steeds een BBox 3 van Proximus (Belgacom) ?

6. Maak je gebruik van streaming diensten?

 

Streaming gebruikt veel data.

Ook youtube is data-intensief.

De filmpjes worden als tijdelijke bestanden opgeslagen door de browser alvorens ze afgespeeld worden.

Ze worden dus wel gedownload zonder dat jij daar specifiek opdracht toe geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor uw antwoord;

 

Bij Dataverbruik van mijn Ethernet valt te zien dat 127 van de 150 GB door Chrome.exe is verbruikt.

Ik denk dus niet dat andere toestellen of programma's aan de oorzaak liggen.

 

1; Die tijdsaanduiding weet ik niet waarvoor dat staat, meestal gaat de pc s'ochtends aan.

2; Enkel ik gebruik het internet redelijk intensief

3; 2 smartphones waarmee zelden meer wordt dan gedaan dan Messenger

4; Ethernet via powerlines

5; Dat weet ik niet zo direct, waar kan ik dat vinden?

6; Netflix ofzo bedoel je? Nee dat gebruiken we niet

 

Ok ik begrijp dat Youtube veel verbruikt maar is dat niet exuberant veel?

Zou switchen van browser helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, kweezie wabbit zei:

5. Heb je nog steeds een BBox 3 van Proximus (Belgacom) ?

 

20 uren geleden, Gavrilo zei:

5; Dat weet ik niet zo direct, waar kan ik dat vinden?

Wie is je provider?

 

Gaat het om een pc of een laptop?

Hoe sluit je af voor het slapen gaan?

Zet het toestel eens volledig uit voor het slapen gaan met startknop - afsluiten

 

20 uren geleden, Gavrilo zei:

Zou switchen van browser helpen?

Waarschijnlijk niet zolang chrome op de pc blijft staan.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, kweezie wabbit zei:

 

Wie is je provider?

 

Gaat het om een pc of een laptop?

Hoe sluit je af voor het slapen gaan?

Zet het toestel eens volledig uit voor het slapen gaan met startknop - afsluiten

 

Waarschijnlijk niet zolang chrome op de pc blijft staan.

 

 

 

 

Provider is Proximus.

Het is een pc. Ik sluit het toestel altijd volledig af voor het slapengaan. Staat dus nooit idle of in slaapmodus.

 

Maakt Chrome een groot verschil tov Edge of een andere browser?

Chrome is de beste heb ik altijd gehoord, daarom gebruik ik die ook.

Maar blijkt ook enorm veel te verbruiken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond het wel interessant om na te gaan hoeveel data het kost om YouTube filmpjes te kijken. Dat datagebruik blijkt behoorlijk te kunnen oplopen!

Op 27/7/2020 om 00:56, Gavrilo zei:

Ik kijk wel vaak naar Youtube

Wat is vaak? Hoeveel uur per dag? En wat vooral ook telt: in welke kwaliteit bekijk je die video's op YouTube? In hoge kwaliteit of in lage kwaliteit? Hoe hoger de kwaliteit, hoe meer data er gedownload zullen worden naar jouw pc.

Je gemiddelde hoeveelheid GB download per dag over de 8 dagen die je laat zien in je afbeelding, is 6,72 GB.

Kan dat veroorzaakt worden door veel kijken naar YouTube? Ja, dat zou kunnen, wanneer je die filmpjes in Full HD (1080p) kwaliteit bekijkt. Dan kost 1 uur YouTube filmpjes kijken jou 1.650 MB (zeg maar 1,65 GB). Met 4 uur YouTube kijken per dag zou je dan al aan een download zitten van 6,6 GB per dag.

Dat is volgens mij onafhankelijk van de gebruikte browser. Het maakt niet uit of je daarvoor Edge, Firefox of Chrome gebruikt. Het zijn gewoon de data die gedownload moeten worden om die filmpjes te kunnen bekijken op je pc.

Hier meer info over hoeveel data het kijken naar YouTube kost: https://www.whistleout.com.au/MobilePhones/Guides/How-Much-Data-Does-YouTube-Use

 

Alleen jij weet hoeveel uur jij gemiddeld per dag naar YouTube filmpjes kijkt. En alleen jij weet in welke kwaliteit jij die filmpjes bekijkt.

Niet iedereen zal automatisch hetzelfde filmpje ook in dezelfde kwaliteit bekijken. Welke kwaliteit jij automatisch krijgt hangt o.a. af van de snelheid van je internetverbinding.

Ik krijg op mijn desktop pc (die bedraad verbonden is met mijn router) automatisch de 720p kwaliteit:image.png.2317b6130e7fa3b226d5274f14be7030.png

Wanneer ik klik op Kwaliteit, dan kan ik kiezen voor een hogere kwaliteit (kost meer data) of juist voor een lagere kwaliteit (kost minder data):

image.png.bff37c974c5a965b69baa26c2361c34b.png

Mensen die een tragere internetverbinding hebben, zullen misschien ook automatisch de video in lagere kwaliteit (bijvoorbeeld 480p of 360p) krijgen aangeboden, zodat bij hun de video sneller geladen wordt.

Je kunt de kwaliteit van de video's op YouTube zelf instellen. Hoe lager de kwaliteit, des te minder data er gebruikt zullen worden.

In de volgende video wordt uitgelegd hoe je de kwaliteit per filmpje zelf in kunt stellen:

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echter bekijk ik niet altijd alles in 1080p. Meestal is dat 720p.

 

Ik heb tevens gekeken naar andere extensies of plug ins in Google Chrome; daar heb ik enkel Adblock en Adobe.

Dus alles wijst naar Youtube maar toch blijf ik dat een bijzonder hoog data verbruik vinden. 

 

Mss eens een paar dagen niets van Youtube bekijken en dan zien welk verschil dat maakt...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.