Ga naar inhoud

NVIDIA GeForce Experience


james48

Aanbevolen berichten

Maak jij gebruik van ShadowPlay?

Voor de meelezers: met ShadowPlay kun je je beste gamemomenten vastleggen, zodat je ze later terug kunt kijken of kunt delen met anderen.

 

Als je toch nooit gebruik maakt van ShadowPlay, dan klik je met de rechter muisknop op een lege plek op de taakbalk. Kies dan Taakbeheer.

Wanneer Taakbeheer geopend is, klik je op het tabblad Opstarten.

Zoek in de lijst met items naar nvspcap64.dll.

Staat die ertussen? Klik erop en klik daarna op Uitschakelen (die knop staat rechts onderaan).

Voortaan zul je die foutmelding niet meer krijgen, direct na opstarten van je pc.

===============================================

Maak je wél af en toe gebruik van ShadowPlay om jouw gameprestaties op te nemen? Volg dan onderstaande aanwijzingen:

  1. Download Nvidia GeForce Experience (let op: nog niet gaan installeren!)

  2. Download DDU (hier te downloaden: https://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstaller-download.html  ; lees de instructies op die website!)

  3. Uninstall Nvidia GeForce Experience (if installed)

  4. Reboot to Safe Mode

  5. Run DDU and have it clean all Nvidia drivers

  6. Reboot to Normal mode

  7. Install Nvidia GeForce Experience

  8. Open GeForce Experience and have it install the latest driver

Bron: de reactie van engineereeyore op deze website:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Task Manager > Startup schakel je NVIDIA Game Proxy uit.

Sluit daarna alle openstaande programma’s netjes af.

Klik dan op Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten

 

Volgens mij krijg je dan die foutmelding niet meer over nvspcap64.dll, die je in je startpost liet zien.

Laat maar weten of dat klopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat lekker staan. Zoveel ruimte zal dat niet innemen.

Om te zoeken naar nieuwe updates voor je grafische kaart gebruik jij waarschijnlijk NVIDIA GeForce Experience. Die installeert dan naast de driver ook allerhande andere zooi, zoals ShadowPlay.

Zelf ben ik geen gamer. In mijn pc die ik dagelijks gebruik zit ook een NVIDIA grafische kaart, maar ik laat nooit zoeken naar nieuwere drivers voor mijn grafische kaart. Ik hoef ze niet. Als de huidige driver voor de grafische kaart goed werkt, dan is dat voor mij voldoende.

Die nieuwere drivers worden volgens mij Game Ready Drivers genoemd. (Ja, dat staat ook in jouw eerste afbeelding.) Wat bedoelt men daarmee? Daar bedoelt men mee dat je met die allernieuwste drivers ook de allernieuwste games beter kunt spelen, want speciaal voor die nieuwste games zijn de drivers aangepast.

Speel jij niet de allernieuwste games, dan bieden die nieuwe Game Ready Drivers voor jou geen verbetering.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Porrelaar, ik speel zelf wel heel graag met games en wil daarom de laatste updates van NVIDIA gebruiken.

Uiteraard wil ik ook dat mijn computer gezond blijft.

Zover ik weet is mijn computer to nu toe nooit slechter gaan werken na een NVIDIA update, behalve deze error melding kortgeleden nog.

Hartelijk bedankt voor de hulp en ik ben blij dat alles nu weer goed werkt, wel heb ik nog een vraag over het veranderen van stationletters maar daar kom ik wat later nog mee via een nieuwe topic svp.

James48

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

10 uren geleden, james48 zei:

... wel heb ik nog een vraag over het veranderen van stationletters maar daar kom ik wat later nog mee via een nieuwe topic svp.

Goed idee.

We zien het wel als je het topic plaatst.

 

Is het probleem opgelost en heb je verder geen vragen meer, geef dan een seintje zodat we het topic kunnen afsluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.