Ga naar inhoud

een blauwscherm met windows stopcode


henk253

Aanbevolen berichten

Hallo beste mensen,

Krijg sinds deze week op eens een blauw scherm met een een code daar staat dan windows.com stopcode Ndu.sys

Je zie dat het eerst op 10% staat en op loopt naar 100% dan word pc op gestart en word er iets gerepareerd.

Ik heb windows 10 wat is dit en hoe kan ik het verhelpen.

henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt de pc wel goed na het herstarten?

 

Download Blue screen view.
Installeer het en start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Controleer eens of de dumpfile instellingen goed staan.

 

Ga naar configuratiescherm - systeem en beveiliging - systeem en klik in de linkerkolom op geavanceerde systeeminstellingen.
Open de tab geavanceerd en klik bij opstart en herstelinstellingen op de knop instellingen.

Controleer dan of de instellingen staan zoals hieronder.

Onderaan bij systeemfouten mag je automatisch opnieuw opstarten uitvinken maar dat hoeft niet.
Bij foutopsporingsgegevens registreren selecteer je kleine geheugendump (128 kB)
Bestaand bestand overschrijven moet je uitvinken.

spacer.png
 
Bevestig met OK en nogmaals OK.
Sluit het configuratiescherm.

 

Wacht nu tot je enkele crashes hebt gehad en maak dan een nieuw logje met bluesreenview.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry dat ik laat reageer, ik krijg geen mails meer dat er berichten zijn.

Ook werkt hier op de site niet van alles knippert en kan ik niet zien  spacer.png

107653483_ScreenHunter1594.jpg.40a5ea96632afe5c1cdab56f49d7a5f3.jpg

Ik had gedaan wat je zei maar er waren 2 dingen kleine dump was hier 256 kb, en ik kon de V niet weg halen bij bestaand bestand overschrijven.

had wel het V weg gehaald de computer automatische opnieuw opstarten.

726868421_ScreenHunter1595.jpg.a4ea9e6bc9ee05054c846a44b8a96b6d.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/8/2020 om 10:21, kweezie wabbit zei:

Wacht nu tot je enkele crashes hebt gehad en maak dan een nieuw logje met bluesreenview.

:) (Bedoeling zal zijn dat Kweezie verschillende logjes kan overzien ipv maar ééntje vermoed ik)

 

Edit: (hèhè: 'k was hem net voor ! :)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.