Ga naar inhoud

Muisaanwijzer slaat op hol


Aanbevolen berichten

Als je er een externe muis muis aanhangt, heb je het dan ook? Misschien een overbodige vraag.

Misschien is het goed dat je dconf-editor eens installeert en via dat programma de touchpad even stil legt bij het gebruik van een externe muis.

 

aangepast door Hensyr
Bijlomende info
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard heb ik verschillende (draadloze) muizen uitgeprobeerd in verschillende usb-poorten. Geen resultaat.

Na tig herstarten is het me gelukt de muis even normaal te laten werken. Hierbij (in de bijlage) de gevraagde output.

Eerder had ik al aangegeven dat ik bij het opstarten tweemaal onderstaande foutmelding krijg (heel kort in beeld)

 

0.5302641 Initramfs unpacking failed: Decoding failed

 

Hopelijk is hier wat in te zien

IMG_20201115_140658.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Chrisv, u heeft op dit moment niet meer dconf-editor nodig.
Ga naar Start (menu) klik op Voorkeuren en klik dan op Opstarttoepassingen

 

Je krijgt nu een lijst te zien met alle toepassingen die mee opstarten met het aanzetten van de pc.

Klik onderaan dit venster op het plus teken (+)

Ga met de muis over het pijltje en klik op "Aangepaste opdracht"

Er wordt nu een venstertje geopend dat je kan invullen

Geef het de naam: Uitzetten touchscreen

Geef het commando: xinput disable 11

Klik dan op toevoegen

 

herstart nu de pc


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

De oplossing zit inderdaad in het feit dat deze laptop een touchscreen heeft.

Ik heb het touchscreen  volgens jouw instructies uitgezet. En het werkt! Waarvoor dank.

Tijdens het opstarten ‘danst’ de muis nog aan de rechterkant van het scherm, maar na het inloggen heb ik weer controle. Mooi dus.

 

Echter af en toe moet ik toch opnieuw inloggen omdat de muis dan toch blijft hangen (vast) of danst hij weer aan de zijkant. Van de 10 keer inloggen gebeurt dat gemiddeld één keer. Merkwaardig, want niet te verklaren.

Kan het te maken hebben met de foutmelding die ik eerder aangaf?

Ik kan in ieder geval vooruit. Daar ben ik blij om. Dank daarvoor!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje: gebruik je dat touchpad of gebruik je een muis of beiden? Anders kunnen we ook even bij wijze van test even het touchpad uitschakelen.

Wat de vorige oplossing betreft van het touchscreen heb ik te danken aan een vriend van mij (FCBrugge alias RiveGauche) die me in de juiste richting bracht.


Voor dat initramfs berichtje tijdens het opstarten zou ik me niet teveel zorgen maken maar we kunnen een poging doen het ook te laten verdwijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.