Ga naar inhoud

Muisaanwijzer slaat op hol


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb op een oude laptop linux mint 20 geïnstalleerd. Nu blijkt na opstarten dat de muisaanwijzer aan de rechterzijde van het scherm onrustig van boven naar beneden beweegt en helemaal niet meer reageert op de muis of pad. Bij de zeldzame keren dat ik de muis wel kan bedienen (na tig keer opnieuw opstarten) heb ik de pad uitgeschakeld en dus alleen de muis geactiveerd. Ook heb ik het andersom geprobeerd.

In eerste instantie had ik lunix mint 17 geïnstalleerd, hier had ik dat probleem ook al. Ik dacht toen dat het aan die versie lag. Niet dus.

Heb al van alles geprobeerd (tips van internet). Niets werkt.

Wie kan mij helpen?

alvast dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi chrisv,

Hoe oud is die laptop?

Geef ook eens de uitkomst van xinput in de terminal?

Wat je eventueel ook nog kan doen is in de terminal het volgende uit te voeren:

 

sudo apt-get install xserver-xorg-input-libinput

Herstart dan de computer

aangepast door Hensyr
een regel of twee toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Hensyr,

De laptop is ongeveer 7 á 8 jaar oud. De keren dat de muis het wel doet (na tig keer proberen) werkt de laptop soepel, geen probleem.

Hoe geef ik een uitkomst van xinput? en wat is dat?

Wat doet de opdrachtregel in decterminal?

alvast dank!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog vergeten te zeggen. Tijdens het opstarten krijg ik gesproken (onverstaanbare) opdrachten/teksten?

mogelijk door mij geactiveerd doordat ik allerlei toescombinaties heb uitgeprobeerd om het probleem met de muis op te lossen?

ik weet ok niet hoe dat uit te zetten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi beste Chrisv, die terminal uitprint is gewoon informatief om mij info te geven over jouw configuratie.

Ik ben niet in het bezit van Linux Mint 20 maar ik ga het vanavond nog downloaden en eens in vmware uitproberen.

Dan kan ik je vertellen of je de uitprint van de terminal met een simpele oefening kunt kopiëren en hier plakken in een volgende bericht.

Ook kan ik je dan vertellen hoe je die stem weer kunt uitschakelen, eigenlijk zou je moeten gaan zoeken bij universele toegang.

aangepast door Hensyr
Nog een regel toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, Dit is wat ik krijg als ik de opdrachtregel invoer!

chris@chris-Linux:~$ sudo apt-get install xserver-xorg-input-libinput
[sudo] wachtwoord voor chris:        ,


Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd       
De statusinformatie wordt gelezen... Klaar
xserver-xorg-input-libinput is reeds de nieuwste versie (0.29.0-1).
0 opgewaardeerd, 0 nieuw geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 0 niet opgewaardeerd.
chris@chris-Linux:~m

Wat betreft spraak bij opstarten. Als ik binnen toegankelijk kijk staat alles uitgevinkt. Maar op dit moment werkt de laptop. Mogelijk is het een foutcombinatie m de muis??

 De 10 punten zal ik nog uitproberen.

Alvast dank

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.