Ga naar inhoud

Muisaanwijzer slaat op hol


Aanbevolen berichten

Er zijn nog twee problemen. Ten eerste de irritante foutmelding, eerder genoemd bij het opstarten.

Het tweede is opmerkelijk. Als ik de laptop opstart met de (draadloze) muis ingeschakeld, blijft de muisaanwijzer nog vrij vaak rechts op en neer dansen, zonder dat ik er controle over krijg, ook niet na het inloggen.

Log ik echter in zonder aangesloten muis, krijg ik na het inloggen meestal (bijna altijd) wel controle over e muis???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem met die initramfs.

 

Je hebt Linux Mint 20 hey?

Open dan een terminal venster en geef er de volgende opdracht in:

xed admin:///etc/initramfs-tools/initramfs.conf

enter

een bericht krijg je om uw wachtwoord in te voeren, als je de eerste keer xed gebruikt zal je dat twee keer achter elkaar een wachtwoord invoeren zijn.

dan zal er een beschrijfbaar document open gaan (in xed).

klik op het vergrootglas in typ daar in: compress en druk op de entertoets

Nu zal er gebladerd worden in dat xed document en het woord compress zal ingekleurd verschijnen in het geel.

 

Je ziet nu het woord: compress=lz4

verander daar de lz4 in gzip

Het moet er dus als volgt uitzien: compress=gzip

 

Klik nu op bestand en in het vervolgmenu klik je op "Opslaan" en sluit het xed venster.

Wacht in de terminal op een nieuwe opdrachtprompt of als die er al is typ je een volgende opdracht in:


sudo update-initramfs -u

enter en geef je wachtwoord op.

Wacht tot je weer een nieuwe opdrachtprompt krijgt en typ daarin:

 

sudo reboot

enter

nu zal uw computer opnieuw opstarten en het probleem zou moeten opgelost zijn wat betreft de initramfs.

 

Veel succes en als je vragen hebt niet twijfelen hey we zijn er voor u.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is heel jammer te lezen, ik dacht dat de melding zoals op mijn testcomputer zou weg zijn na deze interventie.

Ik vrees dat ik u niet langer van dienst kan zijn omdat mijn kennis niet verder gaat.

Hopelijk zijn er anderen die u wel van die vervelende boodschap kunnen afhelpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.