Ga naar inhoud

Outlook 19 met W10.


Marcelbis

Aanbevolen berichten

Als de mails leeg zijn en geen afzender tonen, hoe weet je dan dat het spammails zijn?

Overigens vermoed ik wel dat het spam is, hoor.

Tja, wat kun je daarmee? Gewoon blijven weggooien, totdat het vanzelf ophoudt.

 

Als je nieuwsgierig bent, dan zou je in de header van zo'n e-mail kunnen kijken of je daar wat wijzer van wordt.

Klik hier om te lezen hoe je de header van een e-mail kunt bekijken: https://winraedorpers.com/nl/office/738-how-to-view-full-message-headers-in-outlook-2019-2016.html

Je ziet in die header (= berichtkop) o.a. het IP-adres van de afzender en dat kun je dan weer invullen op een website zoals https://whatismyipaddress.com/

Je kunt daar ook kijken of dat IP-adres op een of meer blacklists staat.

Maar je voorkomt daar niet mee dat je zulke e-mails blijft ontvangen.

 

Hoe kom je aan spam?

Als jij zelf een keer je e-mailadres open en bloot op een website hebt gezet, dan kun je spam verwachten.

Maar het hoeft echt niet je eigen schuld te zijn. Bijna iedere week lees je wel dat een bedrijf gehackt is, waardoor het adressenbestand van hun klanten is buitgemaakt. Als daar dan ook jouw e-mailadres bij zit, en als jouw e-mailadres door dat bedrijf niet goed versleuteld was opgeslagen, dan ben je de klos. Want die buitgemaakte e-mailadressen worden door de hacker verkocht aan de hoogste bieder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste porrelaar,

 

Bedankt voor de reactie.

Eerst een antwoord op uw vraag hoe ik weet dat het spammails zijn: Die mails komen in mijn map "junk" toe!

Ik zal straks nog uw links bekijken en proberen.

 

Alvast bedankt,

 

PS. Ik heb inderdaad twee formulieren ingevuld op websites van winkels. Dat kan al genoeg zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.