Ga naar inhoud

HP scannen naar gmail werkt niet


mary1995

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb even een vraag, ik wil van een HP Officejet Pro 8620 scannen naar email. Gmail heeft altijd netjes gewerkt, tot het wachtwoord gewijzigd moest worden.

Daarna werkte het niet meer. Ik heb de koppeling van de printer naar de Gmail verwijderd en opnieuw toegevoegd. Maar dit blijft niet werken.

Als ik met een Microsoft emailaccount de koppeling maak, werkt dit wel.

 

Ook heb ik met een andere Gmail adres geprobeerd om de koppeling te maken, maar ook dat werkt niet.

Dit zijn de SMTP gegevens die al automatisch worden ingevuld door het programma, na even googlen kom ik op dezelfde gegevens uit: https://prnt.sc/udrk1v

 

Als ik dan klik op "opslaan en testen" krijg ik de volgende melding: https://prnt.sc/udrl3m

De gebruikersnaam en wachtwoord kloppen 100% zeker. Ook getest met het inloggen in Gmail zelf en dat werkt meteen.

 

Ik hoop dat er iemand is die nog een oplossing heeft? Of dat het een Gmail dingetje is dat het gewoon niet werkt.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het een Google dingetje. Google vertrouwt het niet meer. Lange tijd kon je gewoon scannen naar e-mail, maar nadat jij het wachtwoord voor je Gmail account had gewijzigd, wil het niet meer. Dat komt vaker voor, ook als e-mailadres en wachtwoord correct zijn. Denk eraan: je gebruikersnaam is je volledige e-mailadres!

Je zult in je Google account moeten instellen dat minder veilige apps zijn toegestaan.

Dat doe je zo:

Ga naar deze website: https://myaccount.google.com/lesssecureapps?pli=1

Indien nodig moet je daar nog inloggen met je Google account. (Ik word automatisch ingelogd door mijn wachtwoordmanager)

Je ziet dan het onderstaande:

image.png.7d833371e3acdfd2593102c670040a6d.png

Klik op het witte bolletje om Apps met lagere beveiliging toe te staan.

Daarna ziet het er zo uit:

5f57f6333610b-Ashampoo_Snap_2020.09.08_2

 

Je zult direct daarna een e-mail krijgen van Google en die ziet er zo uit:

5f57f83d3693c-Ashampoo_Snap_2020.09.08_2

 

Die e-mail kun je voor kennisgeving aannemen.

Probeer dan nog eens te scannen naar e-mail.

 

Ik heb in het verleden meermalen Apps met lagere beveiliging moeten toestaan. Google had toen geen vertrouwen in Thunderbird en Outlook 2016. Pas na het toestaan van apps met lagere beveiliging kon ik mijn Google account gebruiken in die e-mailprogramma's. Na verloop van tijd schakelt Google die instelling zelf weer uit als die (volgens Google) niet meer nodig is. Mijn Google account in Outlook en Thunderbird bleef daarna wel gewoon werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, porrelaar zei:

Volgens mij is het een Google dingetje. Google vertrouwt het niet meer. Lange tijd kon je gewoon scannen naar e-mail, maar nadat jij het wachtwoord voor je Gmail account had gewijzigd, wil het niet meer. Dat komt vaker voor, ook als e-mailadres en wachtwoord correct zijn. Denk eraan: je gebruikersnaam is je volledige e-mailadres!

Je zult in je Google account moeten instellen dat minder veilige apps zijn toegestaan.

Dat doe je zo:

Ga naar deze website: https://myaccount.google.com/lesssecureapps?pli=1

Indien nodig moet je daar nog inloggen met je Google account. (Ik word automatisch ingelogd door mijn wachtwoordmanager)

Je ziet dan het onderstaande:

image.png.7d833371e3acdfd2593102c670040a6d.png

Klik op het witte bolletje om Apps met lagere beveiliging toe te staan.

Daarna ziet het er zo uit:

5f57f6333610b-Ashampoo_Snap_2020.09.08_2

 

Je zult direct daarna een e-mail krijgen van Google en die ziet er zo uit:

5f57f83d3693c-Ashampoo_Snap_2020.09.08_2

 

Die e-mail kun je voor kennisgeving aannemen.

Probeer dan nog eens te scannen naar e-mail.

 

Ik heb in het verleden meermalen Apps met lagere beveiliging moeten toestaan. Google had toen geen vertrouwen in Thunderbird en Outlook 2016. Pas na het toestaan van apps met lagere beveiliging kon ik mijn Google account gebruiken in die e-mailprogramma's. Na verloop van tijd schakelt Google die instelling zelf weer uit als die (volgens Google) niet meer nodig is. Mijn Google account in Outlook en Thunderbird bleef daarna wel gewoon werken.

Bedankt voor je bericht, ik ga dit even doorgeven aangezien ik zelf nu niet meer in de buurt ben van de computer/printer.

Ik zal het laten weten als het werkt.

 

Ook kreeg mijn zwager nu een email met dat er een activiteit is geblokkeerd en dat je de activiteit kan controleren. Mogelijk is dit ook de oplossing. Ik zal het laten weten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, mary1995 zei:

Ook kreeg mijn zwager nu een email met dat er een activiteit is geblokkeerd en dat je de activiteit kan controleren. Mogelijk is dit ook de oplossing. Ik zal het laten weten!

Ja, die e-mail is ook normaal. Hij moet in die e-mail klikken op Activiteit controleren. Dan opent een website waarop hij kan klikken op ‘Ik was het zelf’. Daarmee wordt dat apparaat (die scanner) vrijgegeven en kan hij gebruikt worden om te scannen naar e-mail met een Gmail adres.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, mary1995 zei:

Ik heb de koppeling van de printer naar de Gmail verwijderd en opnieuw toegevoegd.

Dikke kans dat die printer door Google dan gezien wordt als een nieuw apparaat. En dan wil Google even zeker weten dat jij het zelf was. In eerste instantie kan dat 'nieuwe' apparaat dan door Google geblokkeerd worden.

Je ontvangt dan een mail, die afkomstig is van no-reply@accounts.google.com (dat is een legitieme mail), waarvan de inhoud er ongeveer zo uit kan zien:

5f58b419e7c3a-Ashampoo_Snap_2020.09.09_1

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.