Ga naar inhoud

wat is AVX2, probleem met upgrade naar EdiusX


mercury2001

Aanbevolen berichten

Hallo, ik wil mijn Edius9 (videobewerking) upgraden naar EdiusX, maar ik krijg een error, zie bijlage.

Werk met Windows10, 64 bit,

Van Edius kreeg ik de melding;  It seems your CPU is missing the necessary AVX2 support.

 

 

 

 

 

 

 

 

Kan ik mijn CPU upgraden of zou die einde loopbaan zijn?

Alvast bedankt, mvg, Alain

 

 

 

 

 

 

 

 

2020-09-16_7-11-31.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je echt antwoord wilt, meldt dan eens welke cpu in jouw pc zit.

dit zijn de systeemeisen:

EDIUS X System Requirements

Minimum System Requirements (standalone):

CPU: CPU with AVX2 support: Intel 4th Gen or newer or equivalent AMD CPU
Memory: 8 GB RAM or more | for 4K projects 16 GB or more
Hard Disk: 6 GB of hard disk space for installation, fast drive for video storage
Graphics Card: 1 GB VRAM or more | for 4K projects 2 GB or more
Sound Card: Sound card with WDM driver support
Network: Internet connection required for initial software license activation, thereafter once per month to maintain usage | Offline activation and usage possible for EDIUS X Workgroup
OS: Windows 10 64-bit version 1903 or later
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je computer is nu 10 jaar oud.

Je huidige processor (de Intel i7 950) is een Intel i7 van de eerste generatie.

Je moederbord is de Intel DX58S0. Een moederbord heeft een socket (voetje) waarop de processor geplaatst wordt. In nieuwere moederborden zitten weer andere sockets. Op jouw moederbord met socket 1366 passen alleen de volgende processors:5f635a21d0792-Ashampoo_Snap_2020.09.17_1

Bron: http://www.cpu-world.com/Sockets/Socket 1366 (LGA1366).html

 

Falstring liet zien dat Edius X minimaal een Intel processor van de vierde generatie verlangt.

Een wat modernere Intel processor van de vierde generatie past echter niet op jouw verouderde moederbord. Zo verlangt een Intel i7 4770 (het cijfer 4 betekent dat dit een Intel processor van de vierde generatie is) bijvoorbeeld een moederbord met socket 1150. En een Intel i7 van de vierde generatie is overigens ook al weer 6 jaar oud...

 

Upgraden door een nieuwere processor (minimaal een Intel processor van de vierde generatie) is dus niet mogelijk met jouw moederbord.

Upgraden zou voor jou betekenen: de aanschaf van een volledig nieuw moederbord + nieuwe bijpassende processor + nieuw werkgeheugen (RAM). Ja, ook het werkgeheugen zal vervangen moeten worden. Op jouw moederbord zit nog DDR3 geheugen, terwijl op de nieuwe moederborden DDR4 werkgeheugen geplaatst moet worden.

In feite komt dat eigenlijk neer op de aanschaf van een nieuwe computer om Edius X te kunnen gebruiken.

 

Natuurlijk kun je ook op Marktplaats gaan kijken naar een tweedehands set, bestaande uit moederbord, processor (minimaal een Intel processor van de vierde generatie of een gelijkwaardige AMD processor) en RAM, maar je weet nooit waarom iemand die spullen wegdoet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Porrelaar, enorm bedankt voor de uitleg, is me nu duidelijk. Ik zal toch nog eventjes wachten voor de aankoop van een nieuwe pc, heb nog maar in januari een nieuwe Edius 9 pro gekocht, mijn vroegere werkte niet meer na upgrade Windows 10.... Toch een 550€ betaald, met de belofte van gratis upgrade Edius10 (nu EdiusX?) Tja, als mijn computer het nu niet aankan...

 

Nogmaals bedankt voor de perfecte uitleg! mvg, Alain

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.