Ga naar inhoud

Externe hd wordt niet (meer) herkend


pol55

Aanbevolen berichten

W 10 laptops. Mijn (oude) vorige laptop, Acer was traag en heb daarom een nieuwe aangeschaft. Huawei D15. Mijn oudere externe hd (Medion Drive-n-go, juist buiten garantietijd) wordt echter totaal niet herkend door de nieuwe laptop. In schijfbeheer is de hd niet te zien op de nieuwe laptop.  Nochtans werkt die hd perfect op mijn Acer laptop. Als ik de hd aansluit op de Acer, brandt er een blauw ledje en hoor je de schijf draaien. Op de nieuwe laptop....niets, geen ledje, geen geluid.

Alle andere "externe" toepassingen werken wel op de nieuwe laptop. idlezer, draadloze muis, een nieuwere Saegate externe schijf

Wat zou hier de oorzaak kunnen zijn?

287499849_schijfbeheernieuwelaptopmetaangeslotenexternehdMedion.thumb.png.b748a3719ea69da673273c49408700a8.png

Met werkende Saegate hd.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft die Medion Drive n go een eigen voedingsadapter of betrekt hij zijn stroom van de USB poort van de laptop?

Als de Medion externe harde schijf geen eigen voedingsadapter heeft, dan kan het zijn dat de USB poort waarop jij de harde schijf hebt aangesloten, te weinig stroom geeft.

Als de Medion Drive n go een USB 3.0 apparaat is, dan moet je hem ook aansluiten op een USB 3.0 poort. Die USB 3.0 poort zit aan de linkerkant van de Huawei laptop, tussen de USB C en de HDMI aansluiting.

Een USB 3.0 poort levert tot 900 mA, terwijl een USB 2.0 poort slechts tot 500 mA levert.

 

En als bij de Medion Drive n go een USB Y kabel is meegeleverd, dan moet je die gebruiken. Op die manier sluit je de externe harde schijf aan op 2 USB 2.0 poorten (die zitten aan de rechterkant van de Huawei laptop). Op die manier krijgt de Medion Drive n go meer stroom.

 

Wat ook nog mogelijk is, is een USB hub met eigen voedingsadapter gebruiken: https://www.coolblue.nl/usb-hubs/stroomvoeding

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

De Saegate  EN de Medion werken perfect op mijn vorige  Acer  (die volledig is geupdatet) op de 2.0 en of de 3.0 aansluiting. Beide zie je op schijfbeheer. 

 

Op mijn nieuwe laptop werkt de Saegate perfect op de USB 2.0 en de 3.0 en zie je op schijfbeheer, de Medion doet totaal niets op 2.0 of 3.0.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik ook 2 dergelijke externe schijven gehad. Ze kunnen in een dockingstation van een overeenkomstige MEDION desktop pc geplugd worden. Om ze aan een andere computer aan te sluiten is er een afzonderlijke stroom adapter ter beschikking.

Wat levert het op als je je nieuwe laptop opstart als die Medion HDDrive2Go vooraf al aangesloten is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Mijn externe hd schijf Medion MD 90301 ook eens aangesloten op de nieuwe Acer laptop van mijn dochter....wordt onmiddellijk softwarematig "herkend". Dus het probleem ligt in het kamp van de software op de Huawei D15. 

Wat nu ?

vg,

Paul                            

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, pol55 zei:

Medion MD 90301

Dat is dan een ander model dan ik dacht.

Het zou dan om dit model gaan...

Medion E88201 Externe Festplatte 1TB Aldi Süd

 

Deze schijf heeft geen bijkomende energievoorziening nodig. Het is een 2.5 inch schijf en is USB 3.0 compatibel. Is blijkbaar in 2016 aangeboden geweest.

Het is nu slaaptijd, morgen kom ik er op terug.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Droske dat is de schijf. Als ik die "verbind" met mijn oudere Acer en de nieuwe Acer Aspire 3 gaat onmiddellijk het blauwe ledje "branden" en zie je dat in apparaat beheer. Bij aansluiting op de nieuwe Huawei D15 gebeurd er niets...zie je niets. De andere hd van Saegate (bijna uiterlijk en praktisch dezelfde 1TEAPS-500) geeft onmiddelijk aan dat ze verbonden is op alle 3 de laptops.

vg,

Pol

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.