Ga naar inhoud

Netwerkscan


Wits

Aanbevolen berichten

Defraggler is gewoon overbodig in Windows 10

De tijd dat je met defragmenteren is allang voorbij.

Het is Windows zelf die bepaald bijvoorbeeld welke programma op de eerste plaatst moet zetten in de index.

Als je veel met Excel werkt dan zal excel hoger zetten dan bijvoorbeeld Word.

Of het nu SSD is of Harddisk maak niks meer uit in Windows 10

 

Wat Avast zegt is toch duidelijk.

Maar dat is het zelfde als wat je in verkenner / netwerk ziet tenzij je ook bluetooth is verbonden met een ander apparaat.

 

Ook in de router van uw provider ziet je normaal gezien duidelijk welke apparaten verbonden zijn met uw netwerk:

Dit kan router, laptop, smartphone, tablet, netwerkprinter, IP camera enz.

Meestal staat ook de naam en zeker de gewone IP adres bij.

Twijfel je over een apparaat dan kijkt je naar mac adres dat je altijd op een apparaat ziet op etiket.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ipconfig /all zijn alleen netwerkkaart van uw pc.

Avast vermeld:

Uw computer, Router van uw provider, smartphone of tablet.

Niet verbonden toestellen -->Onbekende apparaat betekend niet dat het in uw netwerk is maar Avast ziet wel de toestel dat met wifi verbonden is.

 

Nu denk je: ik heb geen wifi aanstaan--> dat hoeft niet want het is wel aanwezig.

 

Als je bluetooth hebt ziet uw computer ook andere toestellen zonder dat het actief is.

Zo is dat ook bij wifi.

 

Intel -> dat kan van alles zijn maar geen computer.

 

Je hebt waarschijnlijk Telenet.

Je kan bij Mijn Telenet bij router gedeelte zien welke toestellen effectief verbonden is.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Intel hoeft ook niet per se een laptop of computer te zijn. Tegenwoordig zijn er meer apparaten met je router verbonden. Wanneer ik alleen al naar mijn eigen situatie kijk: Mediabox,Smart-tv, thermostaat, huisalarm. Alleen het konijn is geloof ik nog niet met internet verbonden.

Beste doen wat Stegisoft al eerder adviseerde: kijk eens in het logbestand van je router.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.