Ga naar inhoud

problemen tijdens install win7


gamocoyote

Aanbevolen berichten

Ik wil win 7 installeren, maar stuit op problemen.

Namelijk, mijn toetsenbord, nog muis, werkt tijdens de installatie.

Heb alle usb ports gebruikt, en ook via de klassieke ps2 aansluiting werkt het niet.

Maar, het vreemde is, mijn muis , het lichtje, brand wel, maar werkt niet?

Wat kan ik nog doen om deze te kunnen installeren?

Het betreft het moederbord "ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac, socket AM4 moederbord"

 

 

20201023_110425.jpg

20201023_110430.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

een toetsenbord op de ps2 ingang aansluiten om uberhaupt in de bios te kunnen komen en dan daar de usb-instellingen aan te passen.

(meestal in iets als 'legacy')

maar kan ook zijn dat je muis en tobo aan de voorkant inplugde: zo ja, dan aan de achterkant inpluggen, dus rechtsreeks op het moederbord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, falstring zei:

een toetsenbord op de ps2 ingang aansluiten om uberhaupt in de bios te kunnen komen en dan daar de usb-instellingen aan te passen.

(meestal in iets als 'legacy')

maar kan ook zijn dat je muis en tobo aan de voorkant inplugde: zo ja, dan aan de achterkant inpluggen, dus rechtsreeks op het moederbord.

heb zowel de poorten van het mobo en de case gebruikt, telkens geen reactie. Instellingen veranderen in het BIOS ben ik geen kenner van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je wel in het BIOS geraken en daar navigeren met muis en of toetsenbord?

Mocht dat zo zijn dan is het mogelijk dat Windows 7 niet over de benodigde drivers beschikt.

Waarom wil je Windows 7 installeren, heb je daar een specifieke reden voor want je ontvangt geen updates en ondersteuning meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Dasle zei:

Kan je wel in het BIOS geraken en daar navigeren met muis en of toetsenbord?

Mocht dat zo zijn dan is het mogelijk dat Windows 7 niet over de benodigde drivers beschikt.

Waarom wil je Windows 7 installeren, heb je daar een specifieke reden voor want je ontvangt geen updates en ondersteuning meer.

Ja hoor in Bios kan ik volledig navigeren.

Ik vindt, persoonlijk, win 7 nog steeds beter dan mijn ervaring met win 10, op de een of andere manier vindt ik het niet prettig werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, falstring zei:

ben dan wel nieuwsgierig op welke wijze je de bios activeert.....?!

Gewoon via het toetsenbord, het BIOS ondersteunt dit natuurlijk wel maar in de setup van Windows 7 is er geen ondersteuning voor.

Windows 7 kon je standaard ook niet installeren via USB 3.0, in Windows 10 zat het ingebakken in de setup.

Bij de introductie van Ryzen liet Microsoft weten dat ze geen ondersteuning meer gingen bieden voor het AM4 platform.

 

Maar misschien is er toch een mogelijkheid -> https://www.asrock.com/microsite/Win7Install/

Kijk ook even naar volgend YouTube filmpje over de PS/2 emulator in het BIOS.

Drivers voor Windows 7 64bit zijn beschikbaar bij Asrock.

Hopelijk zet dit je op de goede weg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, falstring zei:

ben dan wel nieuwsgierig op welke wijze je de bios activeert.....?!

Het BIOS ondersteunt sowieso het toetsenbord en de muis. Bij het verlaten van het BIOS moet een besturingssysteem de taak overnemen.

 

@gamocoyote

 

Welkom op ons forum. :welkom:

 

Kun je ons eens iets over de geschiedenis van dat moederbord vertellen?

Ik denk dan bv aan het volgende:

  • Onder welke besturingssystemen heeft dat bord al gedraaid?
  • Is de recentste versie van de BIOS software geïnstalleerd?
  • Welke RAM geheugen is er op geprikt (Specificaties)?
  • Of heb je dat bord 2de hands gekocht en ken je er de geschiedenis niet van?
  • Enz....
18 uren geleden, gamocoyote zei:

Ik vindt, persoonlijk, win 7 nog steeds beter dan mijn ervaring met win 10, op de een of andere manier vindt ik het niet prettig werken.

Velen dachten er zo over. Weinigen hebben echter nog heimwee naar Windows 7 eenmaal je met Windows 10 vertrouwd bent en de vele voordelen ervan hebt ontdekt.

 

Oei, ik merk dat collega Dasle net gepost heeft en wil hem niet doorkruisen. Omdat mijn bericht klaar is voor posting zal ik het toch maar plaatsen.

Volg echter de adviezen van Dasle!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/10/2020 om 13:13, droske zei:

Oei, ik merk dat collega Dasle net gepost heeft en wil hem niet doorkruisen. Omdat mijn bericht klaar is voor posting zal ik het toch maar plaatsen.

Volg echter de adviezen van Dasle!

Hoe ver sta je daarmee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.