Ga naar inhoud

toegang tot map in cmd


gamocoyote

Aanbevolen berichten

Ik begrijp niet goed waarom je dat via DOS-commando's wil doen. Kan je die map op je bureaublad niet simpelweg openen door erop te dubbelklikken ?

 

Als je het toch via CMD wil doen: ik vrees dat je daar één en ander door elkaar haalt.


Dat wat vóór het >-teken staat is de opdrachtprompt (DOS-prompt). Dat wordt er door het systeem zelf geplaatst om aan te geven in welke map je aan het werken bent.

 

Als je CMD opent als administrator is dat C:\WINDOWS\system32 . Je bent dus nu op de c-schijf aan het werken.
Als je hier het commando cd C:\USERS\Server\Desktop\USB3_ fix geeft, gevolgd door de enter-toets, ga je naar de map USB3_fix (als die map bestaat en het pad juist is aangegeven)

 

Als je wil werken op de D:-schijf, geef je achter de prompt het commando d: gevolgd door de enter-toets. De prompt verandert nu in D:\ (je bent aan het werken op de D:-schijf)
Geef nu het commando cd d:\windows\system32 en enter en je komt in de map system32 van je windows 7 (op D:) .

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een aanvulling op het vorige (te laat om nog te wijzigen :)  )

 

Mocht het commando cd C:\USERS\Server\Desktop\USB3_ fix niet meteen lukken, kan je ook in stapjes werken zoals Passer al aangaf. Geef dan achtereenvolgens deze commando's

 

cd users

cd server

cd desktop

cd USB3_fix

 

telkens gevolgd door enter.

 

Eventueel kan je na elk geslaagd commando ook nog eens DIR ingeven om de inhoud van de map te bekijken, zodat je weet dat je op de juiste plaats zit.

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Passer zei:

zet eens twee puntjes achter cd  >  cd..

 

en enter dan nog eens

Voor de duidelijkheid, ik werk vanuit win 10, en mijn win 7 bestanden staan op D schijf.

Via de map USB3_FIX wil ik drivers usb toevoegen voor de windows 7 set up verder te zetten.

Ik kan via powershell werken of via cmd, verschil tussen beiden weet ik niet.

Daar ik in de map USB3_FIX enkele aanpassingen moet doen, heb ik een van beide toepassingen nodig.

Bekijk anders even de link zodat jullie beter begrijpen en kunnen helpen.

https://www.howtogeek.com/255540/the-last-windows-7-iso-youll-ever-need-how-to-slipstream-the-convenience-rollup/

 

tnx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had je een voorbeeld gegeven maar dat kan je niet zomaar klakkeloos overnemen.

Waarom zet je de map met de Windows 7 bestanden dan niet gewoon in de root van je C schijf?

Dat zou veel problemen oplossen. Als je dan de naam van de map (Win7SP1ISO) overneemt van How-To Geek kun je de commando's gewoon overnemen van hun website lijkt me zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.