Ga naar inhoud

SSD harde schijf raakt een beetje vol


Cil

Aanbevolen berichten

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ok, dan zou ik nu eens gaan kijken wààr je schijfruimte naar toe gaat.

Hiervoor kan je dit progje eens downloaden en in gang zetten (het is freeware, niet betalend dus, en het is ook portable - dus je hoeft het niet te installeren)  http://www.uderzo.it/main_products/space_sniffer/

 

bovenaan die pagina zie je ook nog tabbladen die je verder kunnen helpen als je wat hulp kan gebruiken: video's en tips and tricks. (je hoeft dit allemaal niet door te nemen hoor)

 

Met dat progje kan je gaan kijken welke mappen er zoveel plaats innemen op je C-schijf.

Weet eens te zeggen wèlke ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

App data zijn de gegevens die al je apps/programma's voor zichzelf opslaan - die map is bij mij ook zo groot) - die vormt geen probleem dus

 

Voor de rest 

bij jou /  bij mij:  Windows 37 / 35  > kan je als normaal beschouwen dus  -  >Users:  27 / 20 : iets aan de grote kant, maar tot daar

                      Sys vol Inf. :  9.6 / 8  >> ook OK

 

maar nu: Program Files: bij mij slechts 12 Gig (2 voor Prog files + 10 voor Prog files (86) - bij jou: Program Files (32): 30 Gig  + Progr files (86):  24.5  Gig

Samen dus bijna 60 Gig - tegenover die 12 van mij.

 

Nu val ik terug op je beginpost:

13 uren geleden, Cil zei:

Nu heb ik een aantal fotobewerkings programma's Corel218 Corel2020 CorelVideo studio 2019 Poser9, Daz3D. en die nemen denk ik behoorlijk wat ruimte in beslag

Dàt kan natuurlijk die grote plaatsruimte gaan verklaren: als ik het zo lees heb je 5 van die grafische programma's in gebruik - en diè nemen natuurlijk behoorlijk wat plaats in. (Zelf ken ik er alleen maar ééntje van: de corel - en dan nog de oudere 15) - van de rest kan ik me niet uitspreken.

 

euh.. heb je die allemaal nodig? (wellicht wel vermoed ik, maar 'k vraag het je toch maar)

 

Je kan ook dit even doen: Start > typ: schijfopruiming - kies daar je C-station en in het volgende venster klik je links onderaan op systeembestanden opruimen.

Kijk in het volgende venster vooral naar de rechterkant, naar de grootte van de mogelijk op te ruimen zaken en laat die eventueel opruimen. (heb je vragen: stel ze dan even) - kijk hier niet naar kleine dingen ('k zeg zo maar iets: onder de 1 Gig) want dat lost toch niets fundamenteels voor jou op.

Ik vrees dat die schijfopruiming ook maar een 'schoonheidsopruiming' zal zijn, maar je weet maar nooit wàt je er te zien krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gedaan wat je uitgelegd hebt. Ik heb 8 gb winst gemaakt.
Ik heb inderdaad wel die programma's Corel2018 en 2020 (dat zijn de laatste nieuwe), corelx5 is erg oud en wordt ook niet meer geupdate.
Verder heb ik een volledig Adobe pakket, met Dreamweaver, photoshop etc erin. 
Die Corel programma's worden tegenwoordig zowel in 64 als 32 bits geïnstalleerd.
Om op mijn 1e vraag terug te komen> Stel ik verwijder Corel2020 en maak in een van de partitie een map met bv de naam "Mijn programma's" en ik installeer het in die map, Wordt het dan toch in C gedaan, maar start het op vanuit de partitie?
Sorry dat ik zoveel vraag, maar wil het graag weten hoe het zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Cil zei:

Die Corel programma's worden tegenwoordig zowel in 64 als 32 bits geïnstalleerd.

Ben je daar wel zeker van, dat je dus nièt de keuze zou krijgen?  Of dat je bv bij het downloaden niet de keuze krijgt tussen eentje van 32 of 64 bits? - het lijkt me raar (maar 'k ben nog rare dingen tegengekomen in de computerweld :xd: )

En dit verklaart waarom je Prog files (32) zo groot is, vermoed ik.

4 minuten geleden, Cil zei:

Om op mijn 1e vraag terug te komen> Stel ik verwijder Corel2020 en maak in een van de partitie een map met bv de naam "Mijn programma's" en ik installeer het in die map, Wordt het dan toch in C gedaan, maar start het op vanuit de partitie?

Bij het installeren krijg je normaal de keuze om de schijf/partitie te kiezen (maar je moet dan meestal zèlf wel op zoek gaan en niet naar een automatische, maar naar een 'custom'-installatie gaan zoeken: dààr vind je normaal de mogelijkheid om je pad te gaan bepalen.

Je kan tenslotte àl je progs op een niet-C-partitie laten installeren - alleen ga je dan mogelijk wel de nadelen hebben dat die trager gaan werken omdat ze op een niet-ssd staan. (daarom installeerde ik al mijn progs wèl op de C)

Data op een andere partitie staan, speelt meestal niet zo'n rol.

Dit laatste brengt me dan bij de vraag: je data van die progs: die laat je toch niet op je C zetten?

 

7 minuten geleden, Cil zei:

Sorry dat ik zoveel vraag, maar wil het graag weten hoe het zit.

Niks sorry :)  :  zonder vragen bestond een forum niet eens :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dat 1e is me duidelijk waarom dat niet goed zou functioneren, maar kun je me uitleggen wat je bedoeld met de data van die programma's?

Ik heb van Corel legale versies, dus kan er zo een afhalen om te proberen. Ik mee me te herinneren dat je inderdaad 2 opties krijgt om te installeren. een dus in de X86 en de andere ???? Dat zou ik na moeten kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Corel2018 eraf gehaald, bij het opnieuw installeren alleen voor de 32 bits gekozen, en in de X86 map laten installeren. Maar ik kreeg niet de volgende vraag over naar een data naar een andere locatie, zoals ik had verwacht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.