Ga naar inhoud

SSD harde schijf raakt een beetje vol


Cil

Aanbevolen berichten

Je zegt dat alles legaal is maar heb je werkelijk 900 euro betaald voor pozer 9 ?

Heb je al die programma zoals Adobe nodig?

Zou mij verbazen want flash wordt eind 2020 niet meer ondersteund in de alle browsers.

Bovendien werk je met heel erg oude versie CS6 dat niet meer van deze tijd is.

Ben verbaasd dat CS6 nog werkt in Windows 10

Ook CS6 (ik heb die gehad) kan je zelf bepalen wat je wilt installeren en waar ook.

 

Waarom installeert je Corel 2018 - 32 bits als je ook 64 bits hebt?

Je kan zelf bepalen waar je wilt installeren en dat kan zelfs in Website partitie

Het hoeft helemaal niet geïnstalleerd worden in X86 of X64 map want dat is echt fabeltje dat je daar moet installeren.

X86 of X64 mappen is gewoon een Windows standaard installatie map maar je kan waar ook installeren.

Als je ziet bij installatie c:\programma files\corel2020 verandert je gewoon G:\corel2020 en dus website partitie.

Het kan zijn dat je vooraf een map moet maken maar meestal niet.

Maar in uw geval heb je corel geïnstalleerd in c:\X86 map dan kan je niet zomaar veranderen in een andere partitie.

De reden ervan is dat je eerst in de register alle verwijzingen moet verwijderen of veranderen.

Dat geld ook voor CS6

Als je in de toekomst Windows opnieuw moet installeren kan je best eerste partitie formateren en Windows opnieuw installeren en daarna alle programma zoals Corel op een andere locatie installeren.

 

Wat ik nog minder begrijp is dat corel 2018 installeert als je ook 2020?

Veel van uw programma's zijn erg dure programma en wat jij download is maar 15 dagen geldig.

Dus zou je moeten kopen.

Maar nu is al versie Corel 2021

 

Volgens mij zijn veel van uw programma's illegaal of tijdelijk.

Tenzij je een rijke mens bent.

 

Als je legaal wilt werken en niet veel geld hebt overweegt dan om met Linux te werken dat veel programma gratis heeft.

 

Ken je gratis versie Krita dat ook voor Windows, Linux en Mac is dat veel lijkt op photoshop?

Uiteraard kan je met photoshop veel meer doen maar dat kost nogal veel tegenwoordig en bovendien moet je abonnement waar je maandelijks moet voor betalen nemen.

 

Als je SSD veel meer ruimte wilt dan kan je alle programma verwijderen en opnieuw installeren op een andere locatie mits je Windows opnieuw installeert.

Jij bent ook iemand die om een of andere reden een slechte gewoonte heeft om mijn documenten te gebruiken.

Zorg dat alles wat je moet hebben op de juiste map zet en helemaal niet in Windows partitie.

 

 

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Op 28/10/2020 om 20:01, Cil zei:

Ik heb een SSD met daarop 225 GB, (nog 74gb over)

Even het zeer grote volume aan software (al dan niet noodzakelijk) buiten beschouwing gelaten, wat is dan het probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die programma's zoals Adobe, heb ik van iemand gekregen, (daar ga ik niks aan veranderen. Corel 32 bits is nodig , daar in de 64 bits versie de meeste "oudere" filters niet werken. Tegenwoordig kun je voor een paar 10 tjes Corel upgraden naar een nieuwe versie. Maar 2018 en 2020 is op dit moment voor mij voldoende.
Zodra ik toe ben aan een nieuwe Windows, zal ik goed onthouden en nazien wat jullie bij als advies meegeven.
Bedankt voor alle uitleg.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.