Ga naar inhoud

Thunderbird toont slechts items van 2020


Albert134

Aanbevolen berichten

Sinds kort toont toont Thunderbird bij mij bij een bepaalde lokale map alleen nog items van 2020.

Er staan items in die map vanaf 2008. Het is een grote map.

Een andere map die minstens zo groot is en items vanaf 2002 heeft toont wél alle berichten.

Alle mappen volgen bij 'schijfruimte' dezelfde instructie (via het aanstippen van die regel bij instellingen): 'Geen berichten verwijderen'

Toch is meer dan 90% verwijderd. Die heb ik teruggezet via een backup (2008t/m 2019), maar dat helpt niets: ze worden niet getoond.

 

Als ik met enkele trefwoorden ondersteuning zoek op de site van Thunderbird krijg ik meer dan 900 scores.

Dat heb ik daar al meer meegemaakt en dat werkt dus niet.

Thunderbird is bij mij geïnstalleerd nadat Live Mail in W10 niet meer ondersteund werd. Dat werkte altijd zeer goed en Thunderbird is constant ellende. 

 

Heeft iemand voor mijn probleem een oplossing in Thunderbird?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat had ik al gedaan, maar er verandert niets.

Ik zag dat er gisteren een update was (78.4.0). Ook de icons zijn anders en nog wat wijzigingen.

 

Ik zag je antwoord, waarvoor dank, omdat ik net nog even op helpforum keek. Ik heb ingesteld in mijn profiel dat ik per mail van een reactie op de hoogte wordt gesteld, maar dat lukt dus niet. Eerder ook niet. Dat werkt dus niet.

 

Er wordt wel 1,6 Gb aan berichten gezien, maar er worden er maar 26 getoond. Ik mis er dus meer dan duizend.

Thunderbird29okt20a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Albert134 zei:

Ik heb ingesteld in mijn profiel dat ik per mail van een reactie op de hoogte wordt gesteld, maar dat lukt dus niet. Eerder ook niet.

Het zou wel moeten werken... Jij hebt je op 5 december 2013 geregistreerd op dit forum. Daarvoor moest jij ook je e-mailadres opgeven. E-mailnotificaties worden naar dat e-mailadres gestuurd. Is dat e-mailadres nog steeds in gebruik?

 

Repareren van de map was het eerste waar ik aan dacht. Helaas hielp dat niet.

Ik vrees dat ik je hierbij niet verder kan helpen. Temeer omdat ik tegenwoordig geen gebruik meer maak van lokale mappen in Thunderbird. Dat deed ik vroeger wel. Ik maakte toen tal van lokale mappen aan, met daarin weer submappen en subsubmappen. Maar het nadeel van lokale mappen is dat de inhoud van die mappen alleen maar op de harde schijf van die ene pc staan. De inhoud wordt dan niet gesynchroniseerd met de servers van je e-mailprovider(s). Ik kon de inhoud van die lokale mappen dus niet zien op mijn andere pc's en ook niet wanneer ik via webmail keek.

 

Ik hoop voor jou dat een andere gebruiker van Thunderbird voor jou de verlossende tip heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

merkwaardig dat de uit backup teruggehaalde berichten ook niet getoond worden.

het zou dus ook een instelling mbt het tonen kunnen zijn...

heb je al geëxperimenteerd met de instellingen in menu beeld, en wat als je experimenteert met de 5 knoppen boven de berichtenlijst zoals 'alleen berichten met label tonen'

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.