Ga naar inhoud

Wifisignaal verdwijnt (maar niet op alle toestellen)


Freakazoid

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Sinds kort hebben wij een wifibooster (telenet) geïnstalleerd omdat wij op de eerste verdieping van onze woning geen wifisignaal hadden. Dit probleem werd hiermee opgelost. 

 

Zowat tegelijkertijd hebben wij eveneens zonnepanelen laten installeren en werd ook de omvormer hiervan geïnstalleerd, in de buurt van onze modem.

 

Sindsdien stellen we vast dat ons wifi-signaal geregeld wegvalt op onze toestellen. We hebben uiteraard verschillende toestellen die zich kunnen verbinden met het wifinetwerk maar het wifisignaal lijkt niet op alle toestellen tegelijkertijd te verdwijnen : wanneer het signaal op de laptop wegvalt, blijf ik bv wel wifi hebben op smartphone, wanneer de melding op de smart-tv verschijnt, heb ik wel signaal op laptop,...

 

Iemand een idee waaraan dit kan liggen? Of wat hieraan kan gedaan worden?

 

Kan ik verder ergens nagaan wanneer het wifisignaal exact verbroken werd op laptop (wordt dit ergens gelogd?) - er is geen automatisch herverbinding met het internet.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Welkom op ons forum. :welkom:

 

1 uur terug, Freakazoid zei:

Zowat tegelijkertijd hebben wij eveneens zonnepanelen laten installeren en werd ook de omvormer hiervan geïnstalleerd, in de buurt van onze modem.

 

De omvormer kan in dit geval inderdaad storingen veroorzaken op het WiFi signaal van de modem.

Heb je de WiFi-booster ook in de buurt van de omvormer in een stopcontact zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx

 

Deel A van de Wifibooster zit (verbonden met de modem) idd in een stopcontact recht onder de omvormer.

 

Zou het dan aan de omvormer kunnen liggen? Of meer de combinatie omvormer/wifibooster?

 

En is het niet raar dat het wifisignaal dan niet op alle toestellen gelijktijdig "weg" is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, p38cyq zei:

Ik denk ook in de richting van @droske, heb hetzelfde meegemaakt :  mijn omvormer (uitgerust met WiFi) staat vlakbij de WiFi router, en beiden werkten op hetzelfde kanaal....kan je dit nagaan? 

 

Hoe kan ik dat nagaan? #noob😄

 

Dit staat bij de verbindingen :

 

image.png.b3035860e63960f4d2b0d9d9a79b972c.png

aangepast door Freakazoid
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wifi kanalen in kaart brengen.

 

Download inSSIDer .

Wacht op die pagina rustig tot de download start. De download start automatisch na enkele seconden.

Installeer InSSider en start het programma op.
Klik dan op de tab Networks.

Maak met het knipprogramma van dat venster een afbeelding, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles zit op hetzelfde kanaal (kanaal 11).

 

Ga naar Mijn Telenet en Scrol naar de tegel Je thuisnetwerk en open deze.

Klik op de oranje link Modemdetails en ga naar Signaal.

Stel het WiFi-kanaal in op 6

Scrol helemaal naar beneden en klik op Bewaar.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.