Ga naar inhoud

Wifisignaal verdwijnt (maar niet op alle toestellen)


Freakazoid

Aanbevolen berichten

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Mogelijks spelen hier andere problemen.

Het blijkt dat je WiFi signaal, zoals gevisualiseerd, zeer goed is : -51 dBm , dus het is mij vreemd waarom je U/D snelheid (telemeter) zo slecht is.

Eventueel download je (op je smartphone) Wifi Analyzer van Keuwlsoft (  http://www.keuwl.com/apps/wifianalyser/)

Daarmee kan je, als je verplaatst, oa. de linkspeed zien.

Als die goed is, zeg maar > 30 Mbps (wat zeker mogelijk is, en eigenlijk zou moeten zijn)  is zou ik denken dat het probleem ergens anders ligt,  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk vanaf 2:28 : Settings, dan naar Communication Configuration, dan naar Inverter WLAN Settings.

Waarschijnlijk kan je de WLAN (WiFi) zelfs helemaal afzetten (dan veroorzaakt hij zeker geen interferentie meer) en kan je alsnog alles opvragen via de Web UI (je omvormer wordt aangesloten op je router volgens Huawei) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Freakazoid zei:

Ik geef het mee door.

 

Telenet heeft gereageerd dat mijn modem ook nog uit de oertijd stamt ; kan dat daar mogelijks iets mee te maken hebben? Ik neem aan van niet aangezien het wifisignaal op zich wel goed is?

 

Wifisignaal valt blijkbaar ook weg als omvormer nog op een ander kanaal (1) staat dan wifi (11)...

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.