Ga naar inhoud

Office vraagt telkens om te configuren...


Tjoeptjie

Aanbevolen berichten

Ik heb een aantal weken geleden een laptop voor mijn vader gekocht. Nu hadden wij de dvd met Office 2007 nog steeds in ons bezit dus heb ik deze er op geïnstalleerd. Wat op zich voor mij geen probleem leek aangezien zowel mijn pc als laptop hier geen problemen van ondervinden.

 

Nu telkens mijn vader één van de programma's wil openen, lukt dit maar hij moet office eerst aten configureren. Telkens opnieuw...

 

Weten jullie wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hieronder beschrijf ik een mogelijke oorzaak:

 

Op nieuwe computers is soms een proefversie van Microsoft Office 365 voorgeïnstalleerd. De fabrikant van de laptop krijgt daar geld voor van Microsoft. Die proefversie kun je dan 1 maand lang gratis gebruiken.

Deze proefversie van Office 365 moet je eerst verwijderen, voordat je Office 2007 gaat installeren. Doe je dat niet, dan kan dit voor het door jou beschreven probleem zorgen (steeds opnieuw configureren van Office 2007).

 

Klik op Start > Systeem> Configuratiescherm > Programma's en onderdelen.

In het zoekvak (rechts bovenaan) typ je: office

Kijk dan of er bij de zoekresultaten meerdere versies van Office staan.

Wanneer dat het geval is op de laptop van je vader, dan moet je alle versies van Microsoft Office verwijderen.

Na verwijderen van een versie moet je steeds de computer opnieuw opstarten!

Heb je alle versies verwijderd, dan mag je Office 2007 opnieuw gaan installeren.

 

Bedenk daarbij wel dat de ondersteuning van Office 2007 al gestopt is op 10 oktober 2017. Je krijgt dus geen beveiligingsupdates meer voor deze versie van Office. Als er nu nog gaten in de beveiliging van deze Office programma's worden aangetroffen (en dat gebeurt!), dan worden die gaten niet meer gedicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.