Ga naar inhoud

windows 10 dvd brand geen lege dvd's ..dvd speler op zijn einde?


clovis

Aanbevolen berichten

beste,

 

soms heb je pech en lijkt er aan " de pech" geen einde te komen.

heb een set lege dvd's gekocht en wil een linux iso branden..maar dvd speler..hapert ( je hoort em duidelijk zoeken,het lijkt inderdaad op haperen) en brandt dus mijn iso NIET.

nu kan je wel zeggen dat ik inderdaad geen al te beste merk heb gekocht waarschijnlijk en dat kan wel kloppen ( merk:verbatim), maar ook mijn vorige duurdere dvd's waar ik iso's op gebrand heb ( en dat ging zonder problemen..het branden) leest hij ook niet goed en kan ik zelden vanuit gebrande dvd opstarten in bios opstarten..ik vrees het ergste...of weet iemand een eventuele oplossing... of iets waarmee ik  de dvd speler ( die ingebouwd is in de pc) kan testen op fouten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit die dvd brander in een desktop pc of in een laptop?

Als het gaat om een desktop pc, dan zou ik niet moeilijk gaan doen en de dvd brander vervangen door een nieuwe. Die heb je al voor minder dan € 20,-.

Kijk hier maar: https://tweakers.net/optische-drives/vergelijken/#filter:JYoxCoAwEAT_srWCQQS5BwgWVpZiIfGQgxDlIhZK_u6J1TIz-2DXlbUTDisIye_KKH45Hux7s6UrcCwbj3IzqKmMVDwPEkEGyW6dhJM1gR7UzrXfXksATeijhYg55_wC


Lees de reviews van die spelers. De ene maakt wat meer lawaai dan de andere.

 

Dat Verbatim een slecht merk zou zijn ben ik niet met je eens. Ik gebruik zelf ook Verbatim dvd’s: DVD+R, 16 x speed. Branden lukt bij mij altijd. Nog nooit iets mislukt met branden. Als ik met mijn brander een opstartbare dvd maak, dan werkt die altijd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je laatste post staan 3 afbeeldingen.

Afbeelding 1 is van Deze pc in de Verkenner. Er zit blijkbaar een blanco dvd in het dvd-station, want er staat bij: "4,38 GB van 4,38 GB beschikbaar". Dat is normaal bij een lege dvd.

 

De andere twee afbeeldingen zijn van Apparaatbeheer. Die zien er ook normaal uit.

 

DVD- en CD-branders kunnen kapot gaan. In een DVD-brander zitten twee lasers. De ene is om CD's mee te branden; de andere om DVD's mee te branden. Je kunt proberen om het oog te reinigen, maar daarbij kun je hem ook erger kapot maken. Omdat een nieuwe dvd-brander zo goedkoop is, zou ik daar niet eens aan beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, porrelaar zei:

Zit die dvd brander in een desktop pc of in een laptop?

Als het gaat om een desktop pc, dan zou ik niet moeilijk gaan doen en de dvd brander vervangen door een nieuwe. Die heb je al voor minder dan € 20,-.

Kijk hier maar: https://tweakers.net/optische-drives/vergelijken/#filter:JYoxCoAwEAT_srWCQQS5BwgWVpZiIfGQgxDlIhZK_u6J1TIz-2DXlbUTDisIye_KKH45Hux7s6UrcCwbj3IzqKmMVDwPEkEGyW6dhJM1gR7UzrXfXksATeijhYg55_wC


Lees de reviews van die spelers. De ene maakt wat meer lawaai dan de andere.

 

Dat Verbatim een slecht merk zou zijn ben ik niet met je eens. Ik gebruik zelf ook Verbatim dvd’s: DVD+R, 16 x speed. Branden lukt bij mij altijd. Nog nooit iets mislukt met branden. Als ik met mijn brander een opstartbare dvd maak, dan werkt die altijd.

 

IS EEN DESKTOP PC.....minder dan 20 euro meen je dat??????

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, clovis zei:

IS EEN DESKTOP PC.....minder dan 20 euro meen je dat??????

ja zie het...zal deze wel al passen op mijn pc? is dit niet moeilijk om te installeren...zelf bedoel ik..als ik zo nu mijn pc bekijk..wist ik niet eens dat die voorkant zomaar open kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je laatste bericht heb je een link naar ebay geplaatst. Daar zou ik hem niet kopen.

Maar je hebt dus een Acer Aspire TC-605.

Toen je die kocht, kreeg je er vast een handleiding bij. In de handleiding staat misschien hoe je de kast openmaakt.

Meestal kun je de twee zijkanten van de pc kast losmaken en eraf halen. Die zijplaten zitten aan de achterkant vast met een paar schroeven. Haal de schroeven eruit en trek daarna de zijplaat naar achteren waardoor hij loskomt en opzij gelegd kan worden.

 

Natuurlijk heb je eerst de computer uitgezet en alle kabels aan de achterkant uit de desktop gehaald...!

Wanneer de zijkanten eraf zijn zie je het dvd-station goed zitten. Aan het dvd-station zitten twee kabels: de datakabel die naar het moederbord loopt en de voedingskabel die naar de voeding loopt. Maak beide kabels los van het dvd-station. Kijk eerst goed hoe ze vastzitten. Niet zomaar gaan rukken. Misschien moeten ze ontgrendeld worden door een verend element in te drukken.

Daarna bekijk je hoe het dvd-station vast zit in de pc kast. Soms zit hij in een slede geklikt en kun je hem zo loshalen. Bij oudere pc’s zit hij met 4 schroefjes vast (2 schroefjes aan iedere kant). Haal dan de vier schroefjes eruit. Daarna kun je het oude dvd-station eruit halen.

Bevestig dan het nieuwe dvd-station op de plek van de oude; zet hem vast met de 4 schroefjes; sluit de voedingskabel en de datakabel aan op je nieuwe dvd-speler; bevestig de zijwanden aan de pc kast; sluit alle kabels weer aan op de achterkant van je pc.

 

Klik op de volgende link: https://hoe-doe-je-dat.nl/computer/een-dvd-writer-of-player-vervangen-video-tutorial.html

Daar kun je een video bekijken over het vervangen van een dvd-speler. (Al is dat wel een ouder type dvd-speler)

 

Als dit jou te moeilijk lijkt, dan kun je het laten doen in een pc winkel. Al weet ik niet of in België nu de computerwinkels open of gesloten zijn vanwege coronamaatregelen.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

@clovis Wanneer je er tegenop ziet om te gaan sleutelen aan je computer, heb ik nog twee andere mogelijkheden voor je:

 

1. Koop een extern dvd-station. Die verbind je via een USB-kabel met je pc, wanneer je hem nodig hebt.

Je kunt zelf zoeken met Google naar "externe dvd brander".

Hier een voorbeeld: https://www.vandenborre.be/externe-dvd-schrijver/asus-u-lite-cd-dvd

Voordeel: je hoeft je pc niet open te maken. Extern dvd-station aansluiten en je kunt hem meteen gebruiken. Eenvoudiger kan niet.

 

2. Vergeet het branden van dvd's. Dvd's raken uit de mode. In een nieuwe laptop is vrijwel nooit meer een dvd-station ingebouwd. Gebruik voortaan een USB -stick.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.