Ga naar inhoud

Sandbox


Amonra

Aanbevolen berichten

56 minuten geleden, Ramon Tull zei:

Ik heb de richtlijnen opgevolgd

Ik heb 2 vragen voor jou:

Vraag 1: Welke richtlijnen heb jij opgevolgd? Ik neem aan dat je een handleiding over het inschakelen van de Sandbox op internet hebt gevonden. Kun je in je volgende reactie a.u.b. een link geven naar die handleiding?

 

Vraag 2: welke versie van Windows 10 gebruik jij? Is dat Windows 10 Home of Windows 10 Pro?

Als jij Windows 10 Home gebruikt, dan zul jij Windows Sandbox niet zien staan in de lijst Windows-onderdelen in- of uitschakelen.

 

Het installeren van Windows Sandbox in Windows 10 Home is niet direct mogelijk. Je moet daarvoor eerst een script downloaden en uitvoeren om het gebruik van de Sandbox mogelijk te maken in de Home versie van Windows 10.

Daarnaast moet jouw computer virtualisatie ondersteunen én die functie moet ook nog eens in het BIOS/UEFI ingeschakeld (enabled) zijn. Dat laatste is niet altijd standaard het geval. Zo ondersteunt mijn computer wel virtualisatie, maar is die functie in het BIOS/UEFI nog uitgeschakeld

Of je computer virtualisatie ondersteunt kun je zien in het BIOS, maar ook in Speccy > Processor:

image.png.21a9a2380fccbaa64966e79c7994645d.png

En ook in Taakbeheer > Prestaties > Processor kun je zien of Virtualisatie is ingeschakeld:

image.png.d8436d985148d8b2a324a340246a082a.png

Zoals je hierboven kunt zien, is virtualisatie (noodzakelijk voor de Sandbox) op mijn computer wel mogelijk, maar nog uitgeschakeld.

Ik schreef hierboven dat je eerst een script moet uitvoeren om het gebruik van de Sandbox mogelijk te maken in de Home versie van Windows 10. Helaas lukt het ook dan niet altijd om de Sandbox te activeren in Windows 10 Home:

Quote

Many are reporting they are no longer able to enable Windows Sandbox in Windows 10 Home anymore using this method.

Bron: https://www.tenforums.com/tutorials/131437-enable-windows-sandbox-feature-windows-10-home-edition.html

Vertaald: "Velen melden dat ze met deze methode Windows Sandbox niet meer in Windows 10 Home kunnen inschakelen."

 

Als jij Windows 10 Home gebruikt (en dat weet ik bijna zeker), dan zitten er dus flink wat haken en ogen aan de installatie van Windows Sandbox...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je voor jezelf bepalen of je dit door wilt gaan zetten. Succes is niet gegarandeerd, omdat jij de Home versie van Windows 10 gebruikt.

Je zou voor informatie deze website kunnen gebruiken: https://www.schoonepc.nl/windows10/sandbox_hyperv_virtualisatie_computer.html

Daarop staat een link naar het installatiescript voor Sandbox. Maar eerst zul jij moeten controleren of jouw computer virtualisatie ondersteunt en of die functie al is ingeschakeld in het BIOS/UEFI.

Als jouw computer virtualisatie niet ondersteunt, dan houdt het direct al op.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.