Ga naar inhoud

amd ryzen 7 of intelcore i5


vxvk

Aanbevolen berichten

Lees om te beginnen de volgende twee artikelen eens door:

 

1. https://www.coolblue.nl/advies/vergelijk-de-amd-processoren.html

2. https://koopgids.net/processor-series-intel-amd/

 

Het artikel van Coolblue is het eenvoudigst geschreven.

Met veiligheid heeft het niets te maken, volgens mij. Voor de ene persoon is een Ryzen processor het beste, terwijl iemand anders beter een Intel processor kan nemen. Het hangt er van af wat je met de computer gaat doen.

 

En als moderator Dasle dit topic onder ogen krijgt,heeft hij er vast ook iets over op te merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag altijd een link plaatsen naar de laptops die je hebt uitgezocht, dan kunnen we eens met je mee kijken. ;)

Enkele jaren terug toen Ryzen nog in zijn kinderschoenen stond hadden staken de Ryzen processors met multi core performance reeds boven de Intel processors uit.

Met de single core performance was dat nog een ander verhaal en hier was Intel een stuk beter.

Met de Ryzen 4000 series loopt Ryzen nog verder uit met hun multi core performance en ook met de single core performance zitten ze nagenoeg op dezelfde hoogte.

Heb een filmpje voor je opgezocht waar identieke laptops worden vergeleken enkel verschillen ze van processors namelijk ééntje met Intel en de ander met een Ryzen processor.

In de grafieken zie je diverse laptop CPU's en kan je mogelijk ook vergelijken met wat jij had uitgezocht.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde graag een 14 inch laptop. Nu heb ik een 13 inch en dat was ruim 10 jaar geleden de laatste die te koop was. Maar 14 inch was er niet, tenminste, niet zo’n laptop als ik wilde. Ik wilde eigenlijk een dual opslag, 556 ssd en 1 1b hdd.  Ook aansluiting voor sd kaart, usb poorten, hdmi  poorten, hoge kloksnelheid, groot intern geheugen. Eventueel een touchscreen en een verlicht toetsenbord. Natuurlijk was niet alles mogelijk binnen mijn budget. En, als het even kon, Windows 10 Pro. Ik heb uiteindelijk deze gekozen, waarbij ik de belangrijkste punten erbij had gezet.

HP 15-DB1100NY 15.6 Full HD | Ryzen 5 | 512GB M.2 SSD + 1TB HDD | 8GB

679, AMD Ryzen 5, 8 2 geheugensloten, 512, 3 x usb, hdmi,

HP 15-DB1200NY 15.6 Full HD | Ryzen 7 | 512GB M.2 SSD + 1TB HDD

715, Ryzen 7, 8 2 x 8, 3 usb, hdmi,

HP 15-DB1200ND - Laptop - 15.6 Inch

799, AMD Ryzen 7, Zen, 2x8, 256, kantelbaar, pro, 3x usb,

Deze zijn allemaal 15,6 inch en met 8gb geheugen met uitbreiding mogelijk naar 16. Toen heb ik mijn vraag gesteld op het forum over Ryzen en Intel en kreeg ik de links. Nadat ik die bekeken had, besloot ik dat voor mijn doel Intel Core i5 goed zou zijn. En als ik afstapte van de dual opslag en zou kiezen voor een ssd van 1tb, dan zou ik dezelfde hoeveelheid opslag hebben als ik nu heb, maar nu heb ik hdd. En die schijf met een aantal partities is nog lang niet vol. Toen ben ik weer gaan zoeken en ik kwam bij deze uit:

Lenovo Thinkpad T460s Touch

Wel is waar geen hele nieuwe, maar verder wel zo’n beetje alles. Ik kan 1tb erin laten zetten en 3 jaar garantie bijkopen. Mijn laptop is ruim 10 jaar oud. Dat hoeft nu niet meer voor mij. Een jaar of drie, vier is ook goed. Ik ben nu 82 en wie weet hoe lang ik nog kan werken op een pc. Als het nodig is, koop ik over een paar jaar wel weer een nieuwe. Maar zoals je ziet, heb ik wel alle mogelijkheden bekeken. Gerda

 

 

 

 

 

Ik heb eerst de links bekeken. Daar had ik gezien dat

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, vxvk zei:

Toen ben ik weer gaan zoeken en ik kwam bij deze uit: Lenovo Thinkpad T460s Touch

Wel is waar geen hele nieuwe,

Die zal bijna  5 jaar oud zijn. Volgens mij kwam dat model uit in april 2016.

Dat was toen een dure laptop: ca € 1.400,-.

Hij wordt her en der tweedehands te koop aangeboden voor verschillende prijzen, o.a. hier: https://www.qxsystems.nl/lenovo-thinkpad-t460s

Kwalitatief een goed product.

Hier een review: https://www.notebookcheck.nl/Kort-testrapport-Lenovo-ThinkPad-T460s-Core-i5-Full-HD-Ultrabook.163451.0.html

Het beeldscherm kon de reviewer niet bekoren vanwege lage helderheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.