Ga naar inhoud

Windows Live Mail


kris260862

Aanbevolen berichten

Ik werk met Windows Live mail in Windows 7. Ik ben intensief actief in de wereld van de Dierenbescherming en heb een indrukwekkend archief opgebouwd sinds 2010. Ik heb geen enkele wijziging durven aanbrengen in mijn gebruik de voorbije jaren uit schrik alles kwijt te spelen. Ik neem wekelijks een backup op externe disk maar zie dat sommige mails met .eml kunnen gelezen worden en dat er veel folders zijn met wlmail.fol die ik niet kan openen. Wat moet ik doen om al mijn mails te saven op een externe disk zodat alles terug kan gelezen worden of gerecupereerd in geval van een crash. Ik vind geen duidelijk antwoord op mijn probleem op het internet en het is allemaal zoooo ingewikkeld dat ik amper iets durf uit te proberen. Al mijn archieven mogen absoluut niet verloren gaan want ik zit met duizenden mails.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter informatie:

Een e-mailprogramma en dat is WLM, is nooit bedoeld om te gebruiken als een 'opslagplaats'  voor e-mailberichten, vooral van jaren en van duizenden e-mailberichten.

Een back-up maken is goed voor noodgevallen, maar ook niet van e-mailberichten van jaren en van duizenden e-mailberichten.

 

Belangrijke e-mailberichten sla je op als pdf-bestand op de computer en/of externe harde schijf. Op die manier bouw je een 'Archief' van belangrijken zaken.

 

Dat je wlmail.fol je nu niet kan openen klinkt 'logisch', want die bestanden moeten worden geopend met WLM.

Aangezien WLM sinds 30 juni 2016 niet meer wordt ondersteund door Microsoft voor Microsoft-e-mailadressen zoals: live.com, hotmail.com, msn.com, live.nl, msn.nl, outlook.com & live.com.

Iedereen met zo'n Microsoft-e-mailadres had tussen april - mei 2016 bericht ontvangen om alle berichten te verplaatsen/synchroniseren met outlook.com.

 

Na 30 juni 2016 kun men WLM nog gebruiken voor niet-Microsoft-e-mailadressen (is Provider e-maiadressen) op eigen risico.

Een oplossing weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mails afdrukken als pdf is een prima optie.

mail als mail saven kan echter als volgt: open wlm in half scherm met postvak waaruit je wilt saven open.

open daarnaast in half scherm de verkenner met de map waarin je die mails wilt bewaren.

sleep de gewenste mails van het wlm-venster naar het verkennervenster. daar worden ze met oorspronkelijk onderwerp als naam opgeslagen in .eml formaat, dat op vele wijze te lezen is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat enkele mensen die ik ken een paar jaar geleden hun mails hebben verplaatst/gesynchroniseerd en alles kwijt waren. Bovendien heeft niemand het aangedurft, ook geen informatici om aan mijn emails te komen uit schrik alles te verliezen. Bovendien zei men mij dat ik professioneel bezig was en een aangepast systeem moest hebben voor zulke volumes, dat Outlook maar een voldoende capaciteit had en niet gepast is. Ik heb een grondige hekel aan dit alles omdat het zo ingewikkeld is, ik heel veel werk heb 's avons om alle mails te beantwoorden en dan geen tijd heb om twee weken aan een stuk te proberen om een probleem op te lossen. 
Ik heb begrepen dat mijn mails dus na een computer crash niet meer zullen gerecupereerd worden met mijn huidige back up want met  https://fileinfo.com/extension/fol krijg ik die folders ook niet open.
Wat moet ik dan gebruiken van systeem bij installatie van een nieuwe PC  voor mijn zwaar emailverkeer ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

volg de uitleg van mijn eerdere post, en je hebt een volstrekt overzichtelijke backup (op een interne of externe wat je maar wilt) , die in vrijwel elke mailclient gelezen kan worden.

probeer het op zijn minst eens uit...... simpeler kan het niet, want ook met mailstore ben je gebonden aan een niet-algemeen format.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede tip falstring. Wekt geweldig :top:. Behalve dat kun je het bericht ook zonder e-mail cliënt lezen:
" Verander de extensie om het bestand in een browser te kunnen bekijken. EML-bestanden lijken erg veel op MHTML-bestanden, en als je de bestandsextensie in *.mht verandert, zul je het bestand snel naar een bestandsformaat kunnen converteren dat in Internet Explorer geopend kan worden. Andere webbrowsers kunnen ook MHTML-bestanden openen, maar Internet Explorer is de enige browser die de opmaak correct weergeeft. Met deze methode kun je geen bijlagen downloaden.
Uit: https://nl.wikihow.com/Een-EML-openen

 

(Al heb ik onlangs ook alles in Mailstore gezet en heb voldoende back-ups van mijn Thunderbirdfolder)

aangepast door Veng
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.