Ga naar inhoud

Werkmap delen en bewerken.


Sary

Aanbevolen berichten

Beste leden,

 

 

Ik wil een werkmap voor met meerdere te bewerken delen in excel. Ik heb al op alle manieren geprobeerd, maar krijg steeds melding dat ik ze kan openen in lees modus.

 

Ik wil deze op de s schijf zetten van de server zodanig dat we er met 2a3 personen kunnen in werken.

 

Iemand die me raad kan geven bij dit probleem? 

 

Mvg,

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Sary zei:

Ik wil deze op de s schijf zetten van de server zodanig dat we er met 2a3 personen kunnen in werken.

Je kan de werkmap (of het bestand) inderdaad delen met je medewerkers via een server zodat iedereen de werkmap kan openen.

Maar enkel de eerste die de werkmap opent, kan ze bewerken.

De anderen kunnen de werkmap wel nog openen maar dan in lees modus (alleen lezen).

Als je met 2 tegelijk een bestand zou bewerken, en je wijzigt allbei dezelfde gegevens, hoe weet je dan nog wat juist is??

Daarom die beperking.

Die veiligheid is ingebouwd in Office (excell en word) en dat kan je zelf niet veranderen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, kweezie wabbit zei:

Je kan de werkmap (of het bestand) inderdaad delen met je medewerkers via een server zodat iedereen de werkmap kan openen.

Maar enkel de eerste die de werkmap opent, kan ze bewerken.

De anderen kunnen de werkmap wel nog openen maar dan in lees modus (alleen lezen).

Als je met 2 tegelijk een bestand zou bewerken, en je wijzigt allbei dezelfde gegevens, hoe weet je dan nog wat juist is??

Daarom die beperking.

Die veiligheid is ingebouwd in Office (excell en word) en dat kan je zelf niet veranderen.

 

 

Beste kweezie Wabbit,

 

 

We zouden normaal gezien niet in dezelfde data werken omdat de ene bvb in een commandbutton afgewerkte-mengers zal gegevens invoeren en de andere die op een andere locatie zit, zal dan in de commandbutton tankstalen-eindstalen gegevens in voeren .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een kwestie van onderling goede afspraken te maken.

Als de data is ingevoerd, het bestand weer sluiten zodat de volgende zijn data kan invoeren.

Als ik me niet vergis wordt bij het openen in "alleen lezen" ook de accountnaam gegeven van degene die het bestand kan bewerken.

Dan kan je die misschien bellen en vragen om het bestand te sluiten zodat jij het kan bijwerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Het is een kwestie van onderling goede afspraken te maken.

Als de data is ingevoerd, het bestand weer sluiten zodat de volgende zijn data kan invoeren.

Als ik me niet vergis wordt bij het openen in "alleen lezen" ook de accountnaam gegeven van degene die het bestand kan bewerken.

Dan kan je die misschien bellen en vragen om het bestand te sluiten zodat jij het kan bijwerken.

Bestaat er dan geen manier om eventueel hetzelfde formulier te maken zodanig dat diegene die op de andere locatie staat, ook naar diezelfde data schrijft vanuit zijn userformulier?

 

Deze zou eigenlijk maar 1 commandbutton      ( Tankstalen ) moeten hebben omdat al de rest in het ander gebouw gemeten wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, dotchiejack zei:

Ik heb een eens access voorbeeldje gemaakt. (kreeg inspiratie van kweezie wabbit🙂)

Dit voorbeeld kan je splitsen in een front en and back end. back end plaats je op de server en de front end plaats je op iedere pc die de database gaat gebruiken.

Je vult je gegevens in en als je de laatste tekstbox hebt verlaten worden de gegevens automatisch opgeslagen.

Om een record te wijzigen ga je terug naar het juiste record, wijzig je gegevens en als je de laatste tekstbox hebt verlaten worden de gegevens automatisch aangepast.

Als je er niet in slaagt de database te splitsen, kan ik die voor jou splitsen maar dan moet ik de exacte netwerklocatie hebben voor je database.

Voorbeeld van een locatie \\server1\gedeeld1\

Stalen.accdb 832 kB · 4 downloads

Dag dotchiejack,

 

 

Ik had ook al in die richting zitten denken, maar moet er dan volledig opnieuw begonnen worden met programeren?

Eigenlijk zou dit dan wel beter zijn omdat je hierin met meerdere kan in samen werken. Kan je van excel omzetten naar Acces?

 

Deze Excel file stond nu net op punt, ik heb hierin nog wat extra's moeten toevoegen op vraag van mijn collega's en was nu net blij dat het me gelukt was🙂 ( was jou werkwijze gaan bestuderen )

 

Zie bijgevoegde file, deze was klaar om in gebruik te nemen vanaf Maandag

 

Mvg,

 

 

 

Ploegoverdracht Laborant Quality production support.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Sary zei:

Dag dotchiejack,

 

 

Ik had ook al in die richting zitten denken, maar moet er dan volledig opnieuw begonnen worden met programeren?

Eigenlijk zou dit dan wel beter zijn omdat je hierin met meerdere kan in samen werken. Kan je van excel omzetten naar Acces?

 

Deze Excel file stond nu net op punt, ik heb hierin nog wat extra's moeten toevoegen op vraag van mijn collega's en was nu net blij dat het me gelukt was🙂 ( was jou werkwijze gaan bestuderen )

 

Zie bijgevoegde file, deze was klaar om in gebruik te nemen vanaf Maandag

 

Mvg,

 

Ps, Dit zou de link zijn naar onze server waar de map zou in moeten komen.

 

S:\Quality\Department\QC\PLoegoverdracht laborant

 

 

Ploegoverdracht Laborant Quality production support.xlsm 147 kB · 0 downloads

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, dotchiejack zei:

In access kan je die terugvinden in de tabellen.

Je moet nu niet access proberen te begrijpen

maar wat ik echter wil is dat je eerst het access voorbeeldje splitst Fe en Be en test of dit je probleem oplost.

Indien zo kunnen we verder werken met access

 

 

Ik heb het deze nacht eens geprobeerd met 2 computers en daar kunnen we samen in werken. Wel enkel door te splitsen, anders werkt het niet.

 

We hebben ook zo al een acces bestand waar al de klachten in komen. Deze wordt gebruikt door heel het kwaliteits team. Daar hebben we een voorblad met commandbuttons.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.