Ga naar inhoud

Windows 10


danzie

Aanbevolen berichten

Zoals ik het nu begrijp is die schijf van 2000 GB ooit eens je systeemschijf geweest met een Windowsinstallatie erop.
Je SSD van 250GB is ook ooit eens je systeemschijf geweest met Windows erop die ooit gekloond is.
En nu zou er een nieuwe Windows 10 installatie op die Adata XPG NVMe SSD staan.
Op die schijf van 2000 GB en die SSD van 250 GB staan door die Windows installatie nog steeds op?
Klopt dit zover?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op die van 2000 gig heeft nooit een systeem gestaan

Op mij SSD wel en die heb ik gekloond naar die M.2 maar uiteindelijk heb ik een fresh install gedaan op mijn M.2

Op die 2 anders disks staat geen windows installatie, ik heb zelfs mijn ssd geformateerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nu heb je de schijf van 640 GB los gekoppeld van je systeem en nu start je pc wel normaal.

In Speccy word aangegeven dat zowel de schijf van 2000 GB als die van 640 GB aan het eind van hun leven zijn en deze schijven zullen hoe langer hoe meer problemen gaan veroorzaken.

Het is gewoon een kwestie van tijd, volgens Speccy staat op de schijf van 640 GB niet veel op maar de schijf van 2000 GB zou 1500 GB aan data op staan.

Het is toch aangeraden om een nieuwe schijf aan te schaffen en je data over te zetten voor dat één of beide schijven stuk gaan en je ze niet meer kunt benaderen en je alles kwijt bent

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, danzie zei:

Op die van 2000 gig heeft nooit een systeem gestaan

Deze schijf bevat wel de door systeem gereserveerde partitie, maak maar eens een volledige screenshot zodat alle partities zichtbaar zijn.

Je zal dan zien dat de 2TB schijf een systeempartitie zonder schrijfletter bevat. Van deze partitie start het systeem dus (traag) op.

Mijn advies, alle schijven loskoppelen en vervolgens Windows 10 wederom opnieuw installeren. Kies dan bij voorkeur meteen voor de GPT-indeling i.p.v. MBR.
Hiervoor moet je dan wel even de ISO van Windows 10 op een USB-stick zetten met een GPT-indeling, dit kan met Rufus. Via dit programma kan je trouwens meteen de ISO van Windows 10 downloaden, dat is wel zo makkelijk.

Verder zoals @Dasle aangeeft de schijven met problemen vervangen en je data veilig stellen. De 2TB schijf bevat zoals ik op de screenshots bij HijackThis zag, een tiental beschadigde sectoren. Als deze waarde in een rap tempo oploopt is de kans groot dat je dadelijk het één en ander niet meer kunt herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Maxstar Ik ben alles nog aan het lezen en ga alles nog overal afsluiten maar het was gisteren plots heel laat 

 

Ik heb gisteren mijn windows opnieuw geinstalleerd zonder mijn andere schijven aangekoppeld.

 

Mijn installatie heb ik gedaan met een usb stick maar ik weet niet hoe mijn partitie is.

Had geen idee dat je dit kon kiezen, kan ik dit ergens zien en desnoods nog aanpassen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, danzie zei:

maar ik weet niet hoe mijn partitie is. (...)   kan ik dit ergens zien en desnoods nog aanpassen

Zien: klik rechts op je Windwsknop (in de taakbalk links) en kies voor Schijfbeheer.

Aanpassen: https://www.windowscorner.nl/handleidingen/windows/partities-maken-of-aanpassen-met-schijfbeheer-van-windows.php

 

2 uren geleden, danzie zei:

Wat raden jullie mij aan als extra schijf om data op te bewaren

Bedoel je qua merk of qua grootte? Als je grootte bedoelde: dat hangt helemaal af van wat je er allemaal op gaat zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.