Ga naar inhoud

Macrium Reflect : Restore met Imagebestand


jevaho

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik lees een topic over clonen van schijf HDD naar SSD

Aansluitend had ik graag geweten als een (systeem-)imagebestand (gemaakt met Macrium Reflect) van een HDD wel kan overgezet worden (Restore), rekening houdend met de nodige schijfcapaciteit.

Met dank vooraf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi, Passer

Dank voor je reactie.

Eigenlijk gaat het  niet over het clonen van een hele schijf, maar om het terugzetten van een image van de C-partitie.

 

De image werd gemaakt van de "C" op oude schijf  (HDD) voor deze defect raakte (routine planning)

Nu is mijn vraag als het mogelijk is om deze image te gebruiken om Windows te herstellen (Restore) op een eventuele nieuwe SSD.-schijf

Ik weet uit ervaring dat dit wel mogelijk zou zijn op een nieuwe gewone HDD, met behoud van alle programma's en instellingen.....

De voorkeur zou  echter gaan naar een nieuwe snelle SSD, daarom liever zeker zijn van de mogelijkheid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat net hetzelfde tewerk als het terugzetten van een cloon.

 

En als de vraag dus is: kan je een cloon van een HDD overzetten naar een SSD, dan is het antwoord: ja, natuurlijk kan dat (maar de doelschijf (of partitie van- )  - je ssd) moet liefst iets groter zijn dan de oude HDD schijf/partitie. In feite gaat het ook als beide schijven even groot zijn, maar als je de keuze hebt kan je beter iets ruimer werken op je doelschijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.