Ga naar inhoud

Pc Inprechneren


Amonra

Aanbevolen berichten

Mijn vriend in Suriname moest vorig jaar een nw.Pc kopen omdat zijn oude Pc van binnen (printplaten en soldeer verbindingen) totaal waren geoxideerd . Lucht vochtigheid in Sur. is ca 95%. Zijn vraag  Bestaat er een Inprechneer spuit vloeistof om het binnen werk van zijn Pc te beschermen tegen vocht werking. Ik heb zelf op Google gezocht zonder resultaat.

Is het uberhout wel mogelijk de electronica van Pc's ect. te inprechneren?????

 

amonra

Link naar reactie
Delen op andere sites

De suggestie van @dotchiejack is geheel correct.

 

Maar bedoel je misschien "tropicaliseren"? Mijn bedrijf (als producent van telecom-apparatuur) diende (volgens de lastenboeken van oa. Belgacom, Proximus enz.) al onze printplaten te tropicaliseren dus ze bestand te maken tegen tropische invloeden (vochtigheid, roest enz.); het inwendige diende dus te voorzien worden van een "coating" om uitwendige factoren tegen te gaan.

Check hier eens Electronic tropicalisation: PCB coating (aelgroupe.fr)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, dotchiejack zei:

anders zou het het product niet gebruikt worden in iedere container die elektronica of ander vochtgevoelig materiaal transporteert

ja, maar dan moet de computer in een afgesloten ruimte of kast staan... En dus denk ik niet dat die gekende korrels hier van toepassing zijn.

Maar ik ken iemand in Thailand en die man is ook met computers bezig - misschien kent hij ook wel een oplossing. - al is het daar wellicht niet zo vochtig.

(indien hij iets weet, dan hoor je het wel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dit wist hij te vertellen:  "Wat betreft uw vraag; vocht is hier niet het grote probleem, wel stof, heel veel stof. Het probleem is mij echter niet onbekend. Het proces waarnaar uw forum gebruiker op zoek is heet tropicaliseren. Er zijn hiervoor producten in de vorm van sprays (meestal op basis van acrylic) beschikbaar. Een zoekactie op het internet met de Engelse zoekterm “tropicalisation of electronics” brengt je naar diverse online shops waar deze producten beschikbaar zijn. Ik hoop dat het helpt"

 

@dotchiejack: kan je even verduidelijken, want ik begrijp je opmerking niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je toch maar eens best surft op die termen. Als je goed leest, heeft die man het daar niet bij over het stofprobleem,

(herhaal: NIET)

maar begrijpt hij jouw probleem van het vocht goed:  "Het proces waarnaar uw forum gebruiker op zoek is "..

Nu: aan jou de keuze natuurlijk, maar 'k zou deze mogelijkheid zo maar niet gaan klasseren..

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.