Ga naar inhoud

Foto's van IOS naar Windows


Aanbevolen berichten

Goedendag, 

Er is vanaf een MAC computer een back-up gemaakt van alle foto's naar een externe harde schijf.

De MAC computer doet het niet meer.

Nu wil ik die foto's van die harde schijf overbrengen naar een Windows pc, maar dat lukt mij niet. Ik denk dat IOS en Windows elkaar niet herkennen.

Is daar misschien toch een manier voor om dat te doen? 

Hopelijk heeft iemand advies.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

12 uren geleden, Wilma Westra zei:

Ik denk dat IOS en Windows elkaar niet herkennen.

Bijna goed; iOS is het besturingssysteem van een iPhone.

iPadOS is tegenwoordig het besturingssysteem van een iPad.

Het besturingssysteem van een Mac is tegenwoordig MacOS (vroeger was dat OS X).

 

Maar ik begrijp wat jij bedoelt. En je hebt helemaal gelijk. De oorzaak is de manier waarop de externe harde schijf geformatteerd is.

Wanneer je een externe harde schijf aansluit op een een Mac, zul je de vraag krijgen of die schijf gebruikt mag worden voor Time Machine (het eigen back-up-programma van Apple voor Mac computers). Wanneer je daarin toestemt, zal die externe harde schijf geformatteerd worden volgens het bestandssysteem HFS+ (ook wel Mac OS Extended (Journaled) genoemd).

En dat is waarschijnlijk nu het probleem waar jij mee zit. Windows kan geen HFS geformatteerde schijven lezen.

 

Wanneer jij de externe harde schijf nu aansluit op een Windows pc, krijg jij mogelijk een melding dat die schijf eerst geformatteerd moet worden. Dat moet jij natuurlijk niet doen op dat moment, want daardoor zouden alle bestanden op die externe harde schijf gewist worden!

 

Windows kan die externe harde schijf zelf niet lezen, maar gelukkig bestaan er programma's waarmee dat wel kan.

Download en installeer het gratis programma HFSExplorer op de Windows pc.

Helaas vereist dat programma ook Java. Dus je zult Java ook moeten installeren.

Daarna start je het programma HFSExplorer. Die vindt zelf de harde schijf met het HFS bestandssysteem. En je kunt dan je foto's gaan kopiëren van de externe harde schijf naar de interne harde schijf van je Windows pc.

 

Klik voor meer uitleg op de volgende link: https://computertaal.info/2014/09/17/lees-mac-bestanden-op-een-windows-toestel/

Naast het gratis HFSExplorer worden daar ook nog twee andere programma's genoemd, die je gedurende korte tijd gratis kunt proberen.

 

Ik ben benieuwd naar je ervaringen met HFSExplorer. Laat je ons nog weten of het gelukt is om je foto's te redden?

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eenvoudig gezegd : je dient je Windows systeem een MAC systeem te laten uitlezen; HFSExplorer kan dit inderdaad gratis voor je doen (bv. How To Access Mac-Formatted Drive On Windows 10 (mobigyaan.com)

 

Je benodigt hiervoor een extra programma (Java), maar HFSExplorer zal je automatisch vragen dit te installeren; nadien kan je uiteraard Java verwijderen. 

 

Werkt zeer goed....heb dit al meerdere malen gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De externe harde schijf is niet meer zichtbaar in de Verkenner, ook niet in Schijfbeheer, maar nog wel in Apparaatbeheer.

Probeer het volgende:

  • verwijder de externe harde schijf in Apparaatbeheer en koppel daarna de externe harde schijf los.
  • start de computer opnieuw op via klikken op Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten.
  • sluit de externe harde schijf aan. Daarna open je HFSExplorer en klik je op File > Load File System From Device.

 

Helpt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.