Ga naar inhoud

Probleem met PC: audiolag en trage performance


Joa

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik zoek hulp om een PC-probleem dat mij nu al enige tijd irriteert op te lossen.

 

Na een Windows update begin maart begon mijn PC na het inloggen of kort na het inloggen zware lag te vertonen. Dat maakt zich kenbaar doordat mijn muiscursor vertraging heeft en beelden / geluid bij online streamingdiensten zoals YouTube of games enorme vertraging, freezes en audioverstoring oplopen.

 

Ik heb al verschillende oplossingen geprobeerd zoals het terugdraaien van de windows updates, het terugdraaien van drivers en het laten lopen van troubleshooters via de cmd tool of via windows 10 zelf.

Ik heb zelfs windows 10 opnieuw geherinstalleerd via een ISO file (met behoud van bestanden) vanaf de microsoft website, met geen resultaat.

Alle drivers zijn momenteel up to date.

 

Opvallend is dat ik Ccleaner op mijn PC heb staan en er vaak heel veel trackers worden gedetecteerd op mijn PC, meestal helpt het kort om die tool te laten lopen na het herstarten van mijn pc. Het probleem doet zich echter terug snel opnieuw voor.

Eset NOD32 antivirus en Malware Bytes detecteren geen problemen.

 

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen veroorzaken?

 

Specs van PC:

Windows 10 Pro 64-bit (10.0, Build 19042) (19041.vb_release.191206-1406)

X470 AORUS ULTRA GAMING

AMD Ryzen 7 2700 Eight-Core Processor           (16 CPUs), ~3.2GHz

16384MB RAM

NVIDIA GeForce RTX 2070

 

Dxdiag file in bijlage.

 

Alvast bedankt voor alle input.

 

 

 

 

DxDiag.txt

aangepast door Joa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Joa, welkom op PCH.

 

Dat kan heel uiteenlopende oorzaken hebben, maak eerst eens een Speccy logje zoals hieronder beschreven.

Maak je gebruik van Wifi of maak je gebruik van bekabeld internet?

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

afbeelding.png.8fa8a0d65dad38f820b323b4e89f175f.png

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

 

Meer info over deze procedure lees je HIER.

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

De installatie datum van je Windows is volgens Speccy 4/27/2021 5:14:45 PM

Kijk alvast eens naar je datum en tijd in Windows en kijk daarna eens in het BIOS welke tijd en datum daar ingesteld is.

Volgens Speccy zou je dit geheugen in je pc hebben welke gespecificeerd is als 3200 geheugen en het geheugen zou in jou pc op  2133Mhz werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Hello Dasle, bedankt voor het antwoord. Ik kijk datum en tijd na.

 

Ik heb inderdaad dat geheugen in mijn computer zitten gekocht hier.

 

Zou echter wel op 3200 Mhz moeten werken volgens coolblue.

aangepast door Joa
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Joa zei:

Zou echter wel op 3200 Mhz moeten werken volgens coolblue.

Het geheugen kan waarschijnlijk op die snelheid werken maar dat zal handmatig ingesteld moeten gebeuren in het BIOS.

Om de geheugen snelheid te controleren kan je het volgende doen.

Rechtsklik in de taakbalk en klik op Taakbeheer, selecteer het tabblad Prestaties en klik vervolgens aan de linkerkant op Geheugen.

 

219630086_Geheugensnelheid.PNG.13db2ef33b2ecb2fe833fb102ae5850f.PNG

 

Daar kan je de exacte snelheid terug vinden waarop het geheugen werkt.

Hoewel ik niet denk dat dit je probleem gaat oplossen wou ik je er toch even op attent maken maar denk eerder in de richting van ongewenste software op een software conflict.

Ik zal aan de experten hier vragen om je hierin verder te begeleiden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie ook dat dit proces systematisch crashed :

 

+++ WER1 +++:
Fault bucket 1196082518008998277, type 4
Event Name: APPCRASH
Response: Not available
Cab Id: 0

Problem signature:
P1: PRTG Server.exe
P2: 21.1.66.1664
P3: 60586c7c
P4: log4cpp.dll
P5: 1.3.0.0
P6: 6013bcc5
P7: c0000005
P8: 0000000000012bf4

 

Gebruik je PRTG server ?  Zoniet, haal het beter weg ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Dasle zei:

Hoewel ik niet denk dat dit je probleem gaat oplossen wou ik je er toch even op attent maken maar denk eerder in de richting van ongewenste software op een software conflict.

Ik zal aan de experten hier vragen om je hierin verder te begeleiden.

Ik zal je verder begeleiden voor het gedeelte malwarecontrole.

Ik zie niet onmiddellijk iets wat wijst op een besmetting maar met een controlescan zijn we zeker.

 

Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!

  • Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u alert te maken op bepaalde zaken.
  • Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  • Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (dit is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc)
  • Schakel de actieve anti-virus software tijdelijk uit. Deze kunnen conflicteren met de gebruikte tools en de werking nadelig beïnvloeden,
  • Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  • Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht, lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  • Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door, ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (de meeste zijn malware/adware programma's)
Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.
 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit  via de onderstaande link  en plaats het bestand op je bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam FRST.txt & Addition.txt op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

 

Als je problemen hebt bij het downloaden of uitvoeren van FRST, schakel dan je virussanner tijdelijk uit.

Lukt het dan nog niet, start dan de pc op in veilige modus en probeer het dan nogmaals.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.