Ga naar inhoud

Hotmail adres wordt geweigerd bij registratie


Tiago

Aanbevolen berichten

Beste,

Mijn hotmailadres werd verleden weekend herhaaldelijk geweigerd bij een poging tot registratie op een website met de vermelding "Vul een geldig e-mailadres in, a.u.b".

Het is niet de 1ste maal dat ik dergelijk voorval moet noteren en tot nog toe schakelde ik dan maar over een gmailadres.

Met de actuele toevloed van allerlei phishingberichten zou ik toch mijn oud hotmailadres willen behouden bij bepaalde registraties temeer daar dit adres nog perfect functioneert zowel bij het versturen als bij het ontvangen van mails.

Is er een uitleg waarom bepaalde websites een hotmailadres als “ongeldig” bestempelen ? Is het enige alternatief in geval van weigering van het hotmailadres de registratie onder een ander mailadres   Volledigheidshalve signaleer ik dat ik werk met Outlook 2019 (MS Office Professional) en Firefox.

Bedankt alvast en prettige dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Tiago zei:

Mijn hotmailadres werd verleden weekend herhaaldelijk geweigerd bij een poging tot registratie op een website met de vermelding "Vul een geldig e-mailadres in, a.u.b".

Het is niet de 1ste maal dat ik dergelijk voorval moet noteren en tot nog toe schakelde ik dan maar over een gmailadres.

Het lijkt er op dat je eerder op die website(s) een gebruikersaccount heb aangemaakt op basis van je gmail adres. Is dat zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tiago zei:

Is er een uitleg waarom bepaalde websites een hotmailadres als “ongeldig” bestempelen ?

Daar kunnen verschillende redenen voor zijn. 
Vroeger was ik lid van het Nederlandse forum van Computer Idee. Als je lid van dat forum wilde worden, mocht je je niet registreren met een e-mailadres van Google of van Microsoft. Je was verplicht om je te registreren met het e-mailadres dat je van je ISP (Telenet, Belgacom, Ziggo, KPN enz.) had gekregen.

Als reden gaf men aan dat er in het verleden misbruik was geconstateerd door leden met een Hotmail adres of Gmail adres.

 

Hier een ander voorbeeld van een website/bedrijf waar registratie met een Hotmail adres geweigerd wordt: https://www.reddit.com/r/EscapefromTarkov/comments/kroiy1/want_to_create_account_but_cant_register_with/gipg03q?utm_source=share&utm_medium=web2x&context=3

 

 

Om het spel Escape from Tarkov te kunnen kopen moet je je eerst registreren. Registratie met een Hotmail adres wordt daar geweigerd. Als reden wordt genoemd dat nieuwsbrieven en andere e-mails die verzonden worden door dat bedrijf, door Microsoft als spam worden aangemerkt, waardoor de geadresseerden ze vaak niet te lezen krijgen.

 

Als een website registratie met een Hotmail adres weigert, dan kun jij daar zelf niets aan veranderen. Je zult je dan moeten registreren met een ander e-mailadres, of je besluit om dan maar helemaal geen zaken meer te doen met dat bedrijf of die website.


Dat jij werkt met Outlook 2019 en Firefox doet in dit geval niet ter zake.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank porrelaar. Ik heb de in mijn geval betrokken website ondervraagd en ze gaan het technisch nakijken want ze bevestigen me dat mijn hotmailadres nog steeds bekend is bij hun. Het eigenaardige is dat zelfs na het resetten van mijn wachtwoord en het instellen van een ander wachtwoord , ik nog steeds geen toegang krijg. Ik wacht nu het technisch advies af  ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.