Ga naar inhoud

De Windows 10 - Mei 2021 Update (versie 21H1).


Rolle Gmail

Aanbevolen berichten

Geachten,

Menige geruchten doen nu de ronde betreffende de laatste nieuwe update in rubriek.

Ik kreeg nog geen enkele spontane aanbieding van Microsoft, of zelfs na "Updates zoeken" -

binnen.

Moet ik mij daar ongerust in maken, dat ik deze nog niet ontvangen heb, wacht ik gewoon af,

of zoek ik ergens naar deze bestaande link, om deze handmatig te installeren ??

 

Graag een seintje a.u.b.

Roland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen paniek hoor, die onderdelenupdate wordt je automatisch aangeboden zodra Microsoft vaststelt dat UW pc daar rijp voor is. Het steekt echt niet op een maand wanneer die geïnstalleerd wordt.

Dus gewoon afwachten en je zeker niet ongerust maken zolang alle gewone updates regelmatig foutloos geïnstalleerd worden.

Zelf naar updates gaan zoeken vind ik geen goed idee zolang daar geen reden toe is. Windows doet dat op de achtergrond automatisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, dotchiejack zei:

Als je hem toch zelf wilt installeren.

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

 

Neem me niet kwalijk maar ik vind dat geen goed idee. Microsoft weet beter dan wij wanneer voor iedere afzonderlijke pc de tijd rijp is om die onderdelenupdate aan te bieden.

Het kan ooit goed fout lopen wanneer je op de zaken wil vooruitlopen. Iedereen moet voor zichzelf maar uitmaken of men het risico wil nemen om die update manueel te gaan ophalen maar ik zet daar niemand toe aan. Die verantwoordelijkheid neem ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is logisch dat een nieuwe onderdelenupdate op de downloadpagina van Microsoft ter beschikking is van zodra die wordt vrijgegeven. Hoe zou men anders een installatie ISO kunnen downloaden om een clean installatie uit te voeren voor wie dat wenst of om een herstel van een bestaande installatie van Windows versie 21H1 uit te voeren.

Windows update is er om over de updates van ieder afzonderlijke computer te waken. Ik vind het daarom verstandig om die gewoon zijn ding te laten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik ben het geheel eens met de uitspraak van "wacht tot de versie update 21H1 via je Windows Update word aangeboden".

Dan weet je dat je pc er klaar voor is.

 

Ook word de versie Update sneller geïnstalleerd dan via de Update Assistent als je via deze pagina doet: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Dus ik sluit mij aan bij @droske. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan alle experten die mij een antwoord stuurden,

 

Van harte bedankt voor jullie beschouwingen op mijn vraag.

Jullie neuzen wijzen allen in dezelfde richting, zonder één uitzondering !!

 

Boodschap goed begrepen (loud and clear) - afwachten tot deze update spontaan

wordt aangeboden dor Microsoft.

 

Aan allen bedankt en mijn vriendelijke groeten.
Roland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.