Ga naar inhoud

Printen vanuit FOTO'S in Windows 10


Rolle Gmail

Aanbevolen berichten

Geachten,

 

Ik stel reeds lang vast, dat ik geen print kan maken vanuit mijn Windows item "Foto's" - zie afbeelding

 

418915262_KnipselFotos.JPG.d47ae20fdf551e52c675edce8c057521.JPG
Wanneer ik in "Foto's" op "Printen" klik, schakelt de printer in werking, doch ik bekom een "blanco" blad !!

Wat zou hier de oorzaak kunnen zijn ?

 

Graag een seintje a.u.b.

Rolle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De knop om te printen zit rechtsboven in de app Foto's:

image.png.99aa628f553f05480f900d1bb703a93f.png

Nadat je op die knop hebt gedrukt, krijg je een instellingenvenster, waarin je de juiste printer moet kiezen, het papierformaat, de papiersoort, de grootte van de afdruk enz. Je moet in het linker gedeelte omlaag scrollen om alle instelmogelijkheden te kunnen zien:

image.thumb.png.b0060b192c438b793881fd9caf107052.png

Krijg jij dat instellingenvenster ook te zien?

Pas nadat alle opties naar wens zijn gekozen, klik je op de knop Afdrukken, die links onderaan staat.

(Zelf maak ik nooit gebruik van de printfunctie in de app Foto's omdat ik de keuze in de formaten te beperkt vind. Ik wil op de millimeter precies kunnen instellen hoe groot de afdruk moet worden. Daarvoor gebruik ik een programma zoals Adobe Photoshop Elements, waarbij dat wel kan.)

 

Jij krijgt dan een blanco blad, schrijf je. Dat kan gebeuren wanneer de kleurencartridge(s) leeg is of wanneer de inktkanaaltjes verstopt zijn door te lang geen kleuren af te drukken. Gebeurt dat alleen bij het afdrukken van foto's of ook bij andere bestanden die andere kleuren dan alleen zwart bevatten?

Open bijgevoegd pdf bestand en druk dat af. Worden dan alle kleuren afgedrukt of misschien alleen de kleur zwart?

 

Geef ook door welke printer jij hebt: merk én type graag, dus bijvoorbeeld Canon Pixma MP610.

 

 

Dit is een testprint waarbij alle kleuren gebruikt moeten worden.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo porrelaar,

 

Bedankt voor uw respons.

Ik probeerde al uw adviezen reeds uit vooraleer u te schrijven.

Ik ging zelfs nog een stapje verder, naar "meerdere instellingen" - waar ik de kleur kan instellen

op "Monochrome" (zwart-wit).

Doch zelfs met deze instelling, gebeurd er niets, behalve een BLANCO afdruk !!

 

Uw opmerking betreffende een lege inktpatroon klopt uiteraard, doch ik werk nu de laatste tijd, zonder

kleurenpatroon (te duur) met mijn printerinstellingen op "zwart-wit" - en dit werkt in de meeste gevallen.

 

Dus "foto" niet meer gebruiken om iets af te drukken.

 

Bedankt voor uw tijd.

Rolle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, nu komt de app uit de mouw. Jouw kleurencartridge is leeg of zelfs uit de printer gehaald. Dan heb je eigenlijk nog geluk dat je meestal nog wel in 'zwart-wit' kunt printen, want bij veel printers is het zo dat ze weigeren te printen wanneer een van de cartridges leeg is of ontbreekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een ouder topic van jou, van mei 2018, las ik dat jij toen de volgende printer had: de Canon Pixma MG2150. Heb jij die printer nog steeds?

Dat was bij aankoop een goedkope printer. Je zult er toen tussen de 40 en 50 euro voor betaald hebben.

Het nadeel van die goedkope printers is dat ze vaak maar 2 inktcartridges hebben: een zwarte en een driekleuren cartridge.

Ik houd zelf de volgende stelregel aan: hoe goedkoper de printer, des te duurder zal hij zijn wat de inktkosten betreft.

 

In de standaard Canon driekleurencartridge (type CL-541) voor jouw printer zit slechts 8 ml inkt. Dat is dus nog minder dan 3 ml per kleur (rood, geel en blauw).

Als je een paar bestanden print waarin de kleur geel veel voorkomt, dan is geel direct al op. Dat betekent dat je de kleurencartridge al moet gaan vervangen, terwijl er nog volop blauwe en rode inkt in zit.

Mijn eerste printer was er ook zo een. Daarna ben ik overgestapt op duurdere printers, die voor elke kleur een aparte cartridge bevatten. Als geel op is, dan hoef ik alleen de gele cartridge te vervangen. Op de lange termijn ben je dan toch goedkoper uit.

 

Cartridges navullen kan ook. Dat heb ik vroeger ook wel gedaan, maar het kan een knoeiboel worden. En je moet al gaan bijvullen, voordat een van de kleuren helemaal op is.

Wat nog wel te overwegen is, is inkt van een andere aanbieder kopen. Er zijn er genoeg. Als voorbeeld noem ik de aanbieder 123inkt.nl

De originele Canon driekleurencartridge, met 8 ml inhoud, kost daar € 18,25: https://www.123inkt.nl/Canon-CL-541-inktcartridge-kleur-origineel-5227B005-i15113-t22998.html

Een driekleurencartridge van het eigen huismerk bevat 20 ml inkt (dus 2½ keer zoveel!) en kost toch minder, namelijk € 17,75: https://www.123inkt.nl/Canon-CL-541-inktcartridge-kleur-123inkt-huismerk-5227B005C-i40459-t22998.html

 

Ik geef je dit enkel ter overweging mee.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag porrelaar,

 

Ik dank u ten zeerste voor uw uitgebreide uitleg.

IK zal zeker uw laatste link overwegen bij de aankoop van  nieuwe inkt.

 

Goedkoop kopen ligt niet in mijn aard - ik verkocht vroeger dure materialen, en weet wat dit betekend !!

Doch op mijn 78 ste, is printen slechts een bijzaak, en gebruik meer mijn printer voor de kinders (in zwart-wit)

dan voor mezelf.
Daarom.......u begrijpt me wel....!!

Alvast bedankt voor uw advies, en ik consulteer zeker de prijzen van uw laatste link.

Gegroet.
Rolle.

 

PS./  Ik ben nog altijd in het bezit van mijn Canon Pixma  MG2150 !!
        En hij doet het nog goed ook !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.