Ga naar inhoud

knoopbatterijtje laptop niet te vervangen


Aanbevolen berichten

Mijn Samsung laptop dateert van 2013 maar werkt nog goed met linux OS ....

Ik zie echter dat hij de tijd en datum niet meer goed bijhoudt, wat kan duiden dat de knoopcel in de batterij op is (of toch bijna). Online gekeken wat te doen, maar het blijkt dat ik mijn hele laptop uit elkaar moet schroeven, en dat het dingetje dan nog ergens is gesoldeerd, om het helemaal moeilijk te maken voor de hardware leek.

Ik kan hem natuurlijk naar een herstelcentrum brengen, maar dat kost mij teveel. Zelf doen is te riskant,....

Mijn eenvoudige vraag is dus: kan de laptop ook zonder die knoopcel verder werken? Datum en tijd heb ik niet echt nodig, dat weet ik zo ook wel.

Graag uw advies!

mvg,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, lucderoeck zei:

Mijn eenvoudige vraag is dus: kan de laptop ook zonder die knoopcel verder werken?

Ja, als je bij elke opstart naar het BIOS (setup) gaat en daar de datum en tijd juist zet.

Als je dat niet doet, zal het systeem op den duur niet meer opstarten.

Ik heb het voorgehad met mijn eerste pc toen ik er nog niet veel van kende.

 

1 uur geleden, lucderoeck zei:

Datum en tijd heb ik niet echt nodig, dat weet ik zo ook wel.

Dat jij de datum en tijd niet nodig hebt, kan goed zijn maar windows en andere programma's hebben die wel nodig om corect te werken.

Als je de knoopcel dus niet kan (of wil) vervangen, moet je bij elke opstart naar het BIOS (setup) gaan en daar de datum en tijd juist zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor uw advies kweezie wabbit!

Tsja, elke keer naar de bios gaan, dat kost weinig moeite, maar op de duur zal ik dan toch een andere laptop aanschaffen. Spijtig dat die onnozele knoopcel zo moeilijk te bereiken is, maar dat is voor de verkoop denk ik. 

Nochtans op mijn desktop pc heb ik maar de zijkant open te vijzen en ik kan direct aan de cel. 

mvg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.