Ga naar inhoud

Wachtwoord verwijderen


bernard

Aanbevolen berichten

Ik heb afgelopen winterbeen crash gehad , en de laptop naar een bedrijf gebracht , die hem naar ik gehoord heb weer van fabrieksinstellingen  weer opnieuw heeft aan dd gang heeft gekregen 

Nu heeft  hij er bij het opstarten een wachtwoord ingezet ,en dat weet ik wel , maar het hoeft voor mij niet  zo nodig.

Hoe kan ik dit verwijderen ?

Vroeger kon je dit volgens mij wijzigen en verwijderen , door op je beeldscherm te kikken  en dan kon je kiezen 

Maar nu niet meer ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

netplwiz Opdracht uitvoeren is al geselecteerd (want met blauwe achtergrond). Daarna moet je op je toetsenbord op de Enter toets drukken.

 

Maar intussen ben ik erachter dat de eerder gegeven handleiding niet meer werkt in de laatste versies van Windows 10:

 

"Let op: Het automatisch aanmelden met de hier uitgelegde optie werkt niet meer in de laatste update van Windows 10, de oktober 2020-update met versienummer 20H2. Heb je het automatisch inloggen al wel ingesteld onder een eerdere versie van Windows 10, dan blijven de instellingen wel van kracht. Alleen het opnieuw automatisch inloggen van een account behoort dan niet meer tot de mogelijkheden."

Bron: https://computertotaal.nl/artikelen/pc/inloggen-op-windows-10-zonder-wachtwoord-67676/

 

Er is dus geen mogelijkheid meer om het vinkje voor Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven (...) weg te halen, want die mogelijkheid krijg je niet meer te zien.

Jij zult nu werken met Windows 10, versie 20H2 of versie 21H1 (wat op dit moment de nieuwste versie is). Volgens het artikel in ComputerTotaal is het niet meer mogelijk in die versies om automatisch inloggen (zonder een wachtwoord in te hoeven typen) in te stellen. Helaas pindakaas voor jou!

 

Wanneer je de opdracht netplwiz uitvoert, zul je onderstaand venstertje te zien krijgen:

image.png.cc6949e3987f9cdb35ba831eb23041ba.png

 

Je kunt dan hooguit je wachtwoord wijzigen. Zonder wachtwoord inloggen zou niet meer mogelijk zijn.

Maar wacht gerust op een reactie van andere forumleden. Misschien weten zij nog wat....

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens onderstaande, heb dit in het verleden ook gehad en nu in Windows 11 kan het nog;

Afbeeldingen kunnen er bij jouw iets anders uit zien wegens verschillende Windows versie.

 

Als ik netplwiz uitvoer heb ik ook niet de optie om uit te vinken.

2021-08-01_18h27_34.png.3bfd348ace787a08ade2be4ba5cd8da7.png 

 

Om die optie te activeren: Zorg dat het venster Gebruiikersaccounts gesloten is. klik dan met de rechtermuisknop op het windows icoon. Kies dan instellingen.

 

2021-08-01_18h29_20.png.2af52cdbb5e7da6c52722edae61ee6cb.png

 

 

In het volgend scherm kies je Accounts. Daar zoek je naar Uit veiligheidsoverwegingen Hello-aanmelding alleen toestaan voor Microsoft-accounts op dit apparaat (aanbevolen). Dit staat op Aan. Schakel het UIT.

 

2021-08-01_18h30_38.thumb.png.770dd579c29e8fa80e69003b92f3f2b1.png

 

2021-08-01_18h31_31.png.c6b83ee9813c9effe4e5ea9da1821e35.png

 

Klik nu op het zoeken icoon (1) en typ netplwiz (2) in het zoeken venster. Klik op netplwiz (3) om het venster gebruikersaccounts te openen.

 

2021-08-01_18h39_00.thumb.png.40c287d53661fe8fcf4218a49fafe7b5.png

 

Nu is bij mij de optie wel aanwezig. Verwijder het vinkje klik op Toepassen en OK.

 

2021-08-01_18h26_34.png.63997f3e3fc68ac5943a4c9bf46b6045.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gek he , dat het bij mij altijd net iets anders gaat als  normaal .😂

Oud laptoppie , met een bejaard baasje , tja .................

Maar ik leg me er bij neer hoor .

En ach om even 4 cijfertjes in te toetsen  daar wordt ik ook eigenlijk niet moe van .

Het was kort , maar toch wel weer leuk 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.