Ga naar inhoud

Account nieuw e-mail


ed97

Aanbevolen berichten

Klik op de volgende link waar je veel informatie vindt over het wijzigen van je e-mailadres (of telefoonnummer) voor je Microsoft account: https://support.microsoft.com/nl-nl/account-billing/het-e-mailadres-of-telefoonnummer-voor-uw-microsoft-account-wijzigen-761a662d-8032-88f4-03f3-c9ba8ba0e00b

En lees daar de gedeeltes die voor jou van toepassing zijn.

 

Ik vond ook een veel kortere beschrijving:

"Ga naar https://account.live.com/names/Manage en klik op E-mailadres toevoegen. Typ daar het gewenste e-mailadres (in jouw geval je Gmail adres) in en klik daarna op Alias Toevoegen. Als je het e-mailadres hebt aangemaakt kom je weer terug bij de lijst met aliassen. Klik dan vervolgens bij het nieuwe e-mailadres op Instellen als primair. Je kunt daarna je oude e-mailadres (in jouw geval je Telenet-adres) verwijderen door daar op Verwijderen te klikken."

Bron: https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/all/account-wijzigen-ander-primair-alias-emailadres/5e0d1ca0-5eab-4f9c-bfa6-a27675a7eff1

 

Die laatste manier is de manier die ik 4 jaar geleden gevolgd heb. Maar ik koos toen voor een apart Microsoft adres, eindigend op @outlook.com.

Ik houd namelijk de accounts van Microsoft en van Google graag gescheiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was ongeveer zover gekomen.
Het probleem is dat, altijd ik iets wil doen aan accounts of beveiliging, ik verwezen wordt naar venster 1, ook al ben ik al ingelogd.
Als ik uw verkorte versie aanklik kom ik direct op dit venster.
Daarna komt venster 2,3 en 4, klikken code verzenden en dan niets meer. Geen e-mail (ook niet in spam) en dus geen code.
Ik geraak met geen enkel middel op "e-mailadres toevoegen".
Raar!

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of er de laatste tijd iets is veranderd wat betreft de beveiliging van je Microsoft account. Ik meen me te herinneren (maar ben daar niet zeker van) dat ik in het verleden een bericht van Microsoft heb gekregen waarin me gevraagd werd een hersteladres in te voeren in mijn Microsoft account. Dat hersteladres is een ander e-mailadres, dat gebruikt kan worden wanneer er problemen zijn met je account van Microsoft. Zoals ik al eerder schreef, eindigt het e-mailadres van mijn Microsoft-account op @outlook.com. Als hersteladres koos ik voor het e-mailadres van mijn Google account.

61093b05eca4f-Ashampoo_Snap_2021.08.03_1

Ik heb zojuist even op de link geklikt die ik jou ook gaf. De code wordt dan niet verzonden naar het e-mailadres dat eindigt op @outlook.com, maar naar het hersteladres, dat eindigt op @gmail.com:

610939b8b52df-Ashampoo_Snap_2021.08.03_1

Jij lijkt niet zo'n hersteladres te hebben voor je Microsoft account. In plaats van zo'n hersteladres kun je ook kiezen voor het telefoonnummer van je smartphone. Dan wordt de beveiligingscode via een sms naar je smartphone gestuurd. Maar het lijkt erop dat jij geen van beide hebt.

Klik op de volgende link en lees door wat daar staat over problemen bij verificatiecodes: https://support.microsoft.com/nl-nl/account-billing/beveiligingsgegevens-en-verificatiecodes-voor-microsoft-accounts-bf2505ca-cae5-c5b4-77d1-69d3343a5452#bkmk_troubleshooting

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De code wordt bij jou naar je Telenet adres gestuurd. Dat is hetzelfde adres als van je Microsoft account. Ik vermoed dat je tegenwoordig verplicht een alternatief e-mailadres moet gebruiken waarnaar je code gestuurd wordt. Dus net zoals bij mij het geval is. Eigenlijk is dat niet zo vreemd, want als er problemen zijn met jouw Microsoft account, dan kun je vaak niet bij je e-mail van dat account en dan kun je ook geen code ontvangen.

En als iemand anders toegang heeft gekregen tot jouw Microsoft-account (omdat hij jouw wachtwoord voor je Microsoft-account heeft bemachtigd), dan kan hij niet zomaar jouw wachtwoord gaan wijzigen, want er zal dan een code worden gestuurd naar het alternatieve e-mailadres.

 

Is dit een wijziging die in de afgelopen jaren is doorgevoerd? Daar ben ik niet zeker van. Toen ik een paar jaar geleden mijn e-mailadres voor mijn Microsoft-account wijzigde, ging dat nog erg makkelijk.

Ik vrees dat ik je hierbij niet verder kan helpen. Het wachten is nu op reacties van andere forumleden die onlangs nog het e-mailadres van hun Microsoft-account gewijzigd hebben. Was voor hun ook al het hebben van een alternatief e-mailadres (ook wel hersteladres genoemd) voor het ontvangen van beveiligingscodes verplicht of nog niet?

 

Op dit moment denk ik dat jij terug moet naar de eerste afbeelding die jij geplaatst hebt:

610a6ab5b64de-Ashampoo_Snap_2021.08.04_1

In dat venster moet jij klikken op: Ik heb geen van deze gegevens.

Om te verifiëren of je de rechtmatige eigenaar bent, worden dan enkele persoonlijke gegevens opgevraagd. Tevens moet een alternatief e-mailadres worden opgegeven zodat Microsoft contact met je kan opnemen. En dat alternatieve e-mailadres mag dan natuurlijk niet je e-mailadres van Telenet zijn. Het mag je Gmail adres zijn.

Bron: https://www.schoonepc.nl/windows10/microsoft_account.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, je kunt nu bij je instellingen van je account komen. Je zou je Gmailadres toe kunnen voegen; daar je primaire e-mailadres van maken en dan je Telenet-adres verwijderen.

Probleem is dat je dan weer geen alternatief e-mailadres hebt, waarnaar beveiligingscodes gestuurd kunnen worden.

Ik pleit er daarom voor dat je voor je Microsoft-account een e-mailadres toevoegt van Microsoft zelf (eindigend op @outlook.com).

Dat outlook.com adres kan dan je primaire e-mailadres voor je Microsoft-account worden.

Als secundair adres voeg je dan je Gmail-adres toe.

Daarna pas je Telenet-adres verwijderen uit je Microsoft-account.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.