Ga naar inhoud

Kan niet verzenden via een hotspot op GSM in Outlook


STYLUS3530

Aanbevolen berichten

Hello Folks,

 

Ik heb op mijn Iphone een hotspot aangemaakt en wil nu via mijn computer en met het programma Outlook 2013 een mail verzenden, maar krijg telkens een melding in de vorm zoals op de afbeelding te zien.

 

Kan iemand mij vertellen wat er mis is?

 

Thanks in advance

 

STYLUS3530

Knipsel Foutmelding Outlook via Hotstop Iphone.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, falstring zei:

elk email-account op je pc heeft een smtp-adres. dat is doorgaans het adres van de 'verzendcomputer' bij de betreffende provider.

ik vermoed dat jouw hotspot verbinding maakt met een andere provider dan die in je smtp-instelling.

de boodschap 'relay denied' duidt daarop.

dus check die instellingen eens. 

 

Inderdaad, ik heb een mailadres van Telenet dat gekoppeld is aan mijn Outlook 2013(zie afbeelding), en de verzending(Hotspot op Iphone) zou via Orange moeten gebeuren, maar ben momenteel in Nederland, en hier gebeurd de roaming via NL KPN 4G, weet jij welke instelling ik zou moeten wijzigen?

Knipsel Foutmelding Outlook via Hotstop Iphone 3.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er zelf geen ervaring mee. Als ik niet thuis ben en e-mails wil verzenden, dan maak ik gebruik van webmail. Ik maak dan dus geen gebruik van een e-mailprogramma dat op de computer geïnstalleerd is, maar van webmail via de browser.

Ik zie dat jij een POP account hebt. Jammer, ik dacht dat de meeste mensen nu gebruik maakten van IMAP. Dan kun je overal je mails bekijken, vanaf elke computer.

Probeer eens e-mails te verzenden via webmail van Telenet. Dus geen gebruik maken van Outlook 2013. Maak in webmail van Telenet een nieuwe e-mail aan en stuur die naar jezelf. Lukt dat? Wordt die verzonden en komt die ook aan in je Postvak IN? Als dat lukt dan is dat het makkelijkst, volgens mij. Dan gebruik je voortaan niet meer Outlook 2013, als je buitenshuis bent, maar webmail van Telenet om mails te lezen en te beantwoorden.

=============================================

Ik heb wel voor je gezocht hoe je in Nederland via je hotspot e-mails zou kunnen verzenden met Outlook 2013.

 

Hoe controleer je of wijzig je de serverinstellingen in Outlook 2013: https://helpdesk.hostnet.nl/hc/nl-nl/articles/360015162778-E-mailinstellingen-controleren-in-Outlook-2013

Die website gaat over Hostnet, maar het gaat om de manier waarop je de instellingen voor de uitgaande server wijzigt.

 

En hier nog een website waarop uitgelegd wordt (met veel afbeeldingen erbij) hoe je de instellingen wijzigt van een bestaand account in Outlook: https://www.argeweb.nl/e-mail/kb/aanpassen-bestaand-e-mailaccount-in-outlook-709.html

 

Jij wil gaan verzenden via KPN. Dan moet je de uitgaande server wijzigen. De juiste instellingen voor KPN vind je hier: https://forum.kpn.com/e-mail-10/e-mail-versturen-mislukt-omdat-de-server-relaying-niet-toestaat-445650

Ik zet ze hieronder als afbeelding neer:

6113aaf154134-Ashampoo_Snap_2021.08.11_1

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, porrelaar zei:

Ik heb er zelf geen ervaring mee. Als ik niet thuis ben en e-mails wil verzenden, dan maak ik gebruik van webmail. Ik maak dan dus geen gebruik van een e-mailprogramma dat op de computer geïnstalleerd is, maar van webmail via de browser.

Ik zie dat jij een POP account hebt. Jammer, ik dacht dat de meeste mensen nu gebruik maakten van IMAP. Dan kun je overal je mails bekijken, vanaf elke computer.

Probeer eens e-mails te verzenden via webmail van Telenet. Dus geen gebruik maken van Outlook 2013. Maak in webmail van Telenet een nieuwe e-mail aan en stuur die naar jezelf. Lukt dat? Wordt die verzonden en komt die ook aan in je Postvak IN? Als dat lukt dan is dat het makkelijkst, volgens mij. Dan gebruik je voortaan niet meer Outlook 2013, als je buitenshuis bent, maar webmail van Telenet om mails te lezen en te beantwoorden.

=============================================

Ik heb wel voor je gezocht hoe je in Nederland via je hotspot e-mails zou kunnen verzenden met Outlook 2013.

 

Hoe controleer je of wijzig je de serverinstellingen in Outlook 2013: https://helpdesk.hostnet.nl/hc/nl-nl/articles/360015162778-E-mailinstellingen-controleren-in-Outlook-2013

Die website gaat over Hostnet, maar het gaat om de manier waarop je de instellingen voor de uitgaande server wijzigt.

 

En hier nog een website waarop uitgelegd wordt (met veel afbeeldingen erbij) hoe je de instellingen wijzigt van een bestaand account in Outlook: https://www.argeweb.nl/e-mail/kb/aanpassen-bestaand-e-mailaccount-in-outlook-709.html

 

Jij wil gaan verzenden via KPN. Dan moet je de uitgaande server wijzigen. De juiste instellingen voor KPN vind je hier: https://forum.kpn.com/e-mail-10/e-mail-versturen-mislukt-omdat-de-server-relaying-niet-toestaat-445650

Ik zet ze hieronder als afbeelding neer:

6113aaf154134-Ashampoo_Snap_2021.08.11_1

 

 

Via Webmail verzenden is natuurlijk ook een optie en die lukt perfect, probleem is echter dat ik probeer alles via Office 2013 te doen, omdat ik hier al mijn correspondentie bijhoud. Ik heb intussen enkele instellingen aangepast, zie hieronder, maar dit werkt spijtig genoeg nog steeds niet, wat ik fout instel weet ik niet?

 

Knipsel smtp deel 01.JPG

Knipsel smtp deel 02.JPG

Knipsel smtp deel 03.JPG

Knipsel smtp deel 04.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal waarschijnlijk wat over het hoofd zien, maar ik zie niet wat je verkeerd zou hebben gedaan. In ieder geval lukt het zo niet. Dat laat het laatste screenshot wel zien.

 

Had je wel van tevoren screenshots gemaakt van de oude instellingen? Want als je weer terug bent in België, dan moet je alles weer terug zetten naar de situatie zoals die was.

 

Ik hoop dat een van de andere forumleden hier ervaring mee heeft en jou verder kan helpen.

Zelf ben ik een paar jaar geleden gestopt met het gebruik van het e-mailadres van mijn internetprovider. Ik gebruik nu enkel nog e-mailadressen van Google en Microsoft. Dan maakt het niet uit waar ik ben. Ik kan dan altijd e-mails verzenden. En natuurlijk kan ik die e-mailaccounts ook opnemen in een programma zoals Outlook of Thunderbird. Maar daar heb jij nu niets aan. Sorry.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, porrelaar zei:

Ik zal waarschijnlijk wat over het hoofd zien, maar ik zie niet wat je verkeerd zou hebben gedaan. In ieder geval lukt het zo niet. Dat laat het laatste screenshot wel zien.

 

Had je wel van tevoren screenshots gemaakt van de oude instellingen? Want als je weer terug bent in België, dan moet je alles weer terug zetten naar de situatie zoals die was.

 

Ik hoop dat een van de andere forumleden hier ervaring mee heeft en jou verder kan helpen.

Zelf ben ik een paar jaar geleden gestopt met het gebruik van het e-mailadres van mijn internetprovider. Ik gebruik nu enkel nog e-mailadressen van Google en Microsoft. Dan maakt het niet uit waar ik ben. Ik kan dan altijd e-mails verzenden. En natuurlijk kan ik die e-mailaccounts ook opnemen in een programma zoals Outlook of Thunderbird. Maar daar heb jij nu niets aan. Sorry.

In ieder geval al bedankt voor de hulp dewelke je geboden hebt. Ik had natuurlijk eerst screenshots genomen van de originele instellingen, maar deze had ik niet nodig, daar ik de knop "Accountinstellingen testen gebruikt heb, zoals in de eerste afbeelding te zien is.

 

Je hebt natuurlijk gelijk wat betreft het gebruik van een onafhankelijk e-mail adres, maar sommige bedrijven hebben een blok op zulke mailadressen, vandaan dat ik dit niet gebruik momenteel.

 

Ik ga voorlopig mijn webmail gebruiken, hier een leesbevestiging vragen en het in BCC naar mezelf sturen, maar toch hoop ik dat er nog iemand een oplossing kan bieden.

 

Nogmaals thanks Porrelaar en Falstring

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.