Ga naar inhoud

Acer Extensa 2511-375G video problem


leolassie

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,  ik heb een enorm probleem ! Sinds enige tijd werkt van mijn laptop mijn beeldschermdriver niet meer. 
Eerst dacht ik dat het aan een Windows-update lag maar dat is niet zo? 
Windows 10 pro opnieuw geínstalleerd maar helpt niet. Laptop helemaal stofvrij gemaakt ,nieuwe koelpasta maar niets helpt. 
Na veel pijn en moeite via apparaatbeheer de driver uitgeschakeld 
en dan kan ik de laptop wel gebruiken maar de video-prestatie is dan waardeloos. Alle drivers verder up-to-date. 
Extern beeldscherm aangesloten maar wordt niet herkend.
Opstarten duurt nu zo'n 5 minuten en soms doet mijn toetsenbord het niet meer, driver van toetsenbord verwijderd , 
opnieuw opstarten en dan doet hij het weer. (ik heb een vermoeden dat mijn geheugen niet goed is? 
maar geeft na testen geen probleem)

Gegevens: Acer Extensa 2511 375 G  , windows 10 PRO , 2x 4 Gb DDR3 , HD Graphics 5500 video chip

Tevens sluit ik een Speccy-bestand bij.

Graag expertise en/of raad

Alvast bedankt

Groetjes Leo

 

http://speccy.piriform.com/results/3X0SDVCMiNwKU1j4Q5TXjX7

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

55 minuten geleden, leolassie zei:

Windows 10 pro opnieuw geïnstalleerd maar helpt niet.

Dan is er iets fout gegaan want de installatiedatum in Speccy is "Installatiedatum: 11-8-2020 16:08:22"

 

58 minuten geleden, leolassie zei:

Opstarten duurt nu zo'n 5 minuten en soms doet mijn toetsenbord het niet meer, driver van toetsenbord verwijderd , 
opnieuw opstarten en dan doet hij het weer.

Had je dit probleem al eerder of is dit ontstaan na het open maken van de laptop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Dasle zei:

Dan is er iets fout gegaan want de installatiedatum in Speccy is "Installatiedatum: 11-8-2020 16:08:22"

 

Had je dit probleem al eerder of is dit ontstaan na het open maken van de laptop?

Nee, dit probleem is spontaan gekomen , van windows had ik een backup gemaakt , toen de nieuwe windows geen verandering bracht heb ik de backup teruggezet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!

  1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u attent te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (het is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc)
  4. Schakel de actieve anti-virus software tijdelijk uit. Deze kunnen conflicteren met de gebruikte tools en de werking nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht, lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door, ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (de meeste zijn malware/adware programma's)
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png&key=17a8e1ee47f9dFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit  via de onderstaande link en plaats het bestand op je bureaublad.

 

Farbar Recovery Scan Tool Link

 

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST64.exe (of FRST.exe) en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Dasle zei:

Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!

  1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u attent te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (het is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc)
  4. Schakel de actieve anti-virus software tijdelijk uit. Deze kunnen conflicteren met de gebruikte tools en de werking nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht, lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door, ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (de meeste zijn malware/adware programma's)
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.

 

Download de http://www.imgdumper.nl/uploads9/577bf0efbf349/577bf0efb8088-FRST.pngFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit  via de onderstaande link en plaats het bestand op je bureaublad.

 

Farbar Recovery Scan Tool Link

 

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST64.exe (of FRST.exe) en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

 

FRST.txt Addition.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, leolassie zei:

sorry voor de late reactie maar BBHH  onderbreken nog wel eens de activiteit

Maakt niet uit, wij lopen hier niet weg ;)

Heb de experten verwittigd, zodra er iemand online komt word je verder geholpen.

aangepast door Dasle
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik zie in de logjes dat Intel(R) HD Graphics 5500  niet goed werkt of op disabled staat.

Kijk eens via "Apparaatbeheer" of je de Intel(R) HD Graphics 5500 kan aanzetten.

 

Als dat gelukt is kan je kijken of je laatste nieuwe drivers heb: https://www.intel.com/content/www/us/en/download/18369/intel-graphics-driver-for-windows-15-40.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste abbs  , als ik deze driver aanzet dan gaat mijn beeld op zwart  en flikkert enorm , eens in de 10 sec zie ik in een flits een beeld , als ik dan apparaatbeheer  open heb staan (ivm aanzetten) dan lukt het ,als ik geluk heb , om de driver uit te zetten. Dit kan wel 10 minuten duren ! Via Intel krijg ik automatisch driver-update.

 

Resumee: backup gemaakt van Win10 pro  , nieuwe Win 10 pro geinstalleerd , alles bijgewerkt , probleem blijf , backup van Win10 teruggezet.

 

Het lijkt wel of er iets met het geheugen is  (ik heb een videochip die gebruikt maakt van ram-geheugen)

 

Via Google filmpjes gezien van moederbord even in de oven of fohn erop maar dat vind ik erg drastisch.

 

Groet Leo

 

ps   2x4 Gb  ram er een half jaar geleden ingezet en toen geen probleem , kloksnelheid?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.