Ga naar inhoud

PC loopt vast en crasht soms


Mc1324

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, ictknechter zei:

Beste Mc1324,

 

De 2andere schijven mogen dan wel oud zijn maar volgens de test zijn deze in een betere staat als de nieuwe ook word de nieuwe vrij warm terwijl de andere 2 niet zo warm zijn.

 

Voor wat gebruik je de andere 2 schijven?

 

Vriendelijke groeten ictknechter.

 

Ik doe veel aan bewerking van foto's, video en muziek. Dus daar staan veel van dat soort bestanden op. De SSD die wat warmer word gebruik ik alleen voor documenten, en programma's. Waar uit zie je dat precies? Ik ben niet zo slim met het uitlezen van deze resultaten 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Mc1324 zei:

Waar uit zie je dat precies? Ik ben niet zo slim met het uitlezen van deze resultaten

Crystal disc info geeft een gezondheids score aan elke schijf. De 2 oude zijn goed en de nieuwe 99% niet dat het slecht is maar toch.

 

Ook staat bij elke schijf de temperatuur die is bij de nieuwe 42°c en bij de 2 oude 32 en 30°c.

Dit is een groot verschil.

 

 

Ik en dasle hebben gisteren even overlegt. 

En volgens ons ligt het niet aan de voeding het aantal wat is voldoende voor je onderdelen dus moet je voeding echt beschadigt/kapot zijn?

 

Ook hebben we gezien dat je 3 geheugen latjes hebt 2 van het zelfde type en 1 ander dit kan mogelijk voor problemen zorgen. Dus kan je best het 1 geheugenlatje er uit halen. 

 

De melding van het bootdevice kan liggen aan een losse of scheve SATA kabel als je je geheugenlatje er uit haalt kijk je hier best ook eens naar. 

 

Vriendelijke groeten ictknechter  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ictknechter zei:

Crystal disc info geeft een gezondheids score aan elke schijf. De 2 oude zijn goed en de nieuwe 99% niet dat het slecht is maar toch.

 

Ook staat bij elke schijf de temperatuur die is bij de nieuwe 42°c en bij de 2 oude 32 en 30°c.

Dit is een groot verschil.

 

 

Ik en dasle hebben gisteren even overlegt. 

En volgens ons ligt het niet aan de voeding het aantal wat is voldoende voor je onderdelen dus moet je voeding echt beschadigt/kapot zijn?

 

Ook hebben we gezien dat je 3 geheugen latjes hebt 2 van het zelfde type en 1 ander dit kan mogelijk voor problemen zorgen. Dus kan je best het 1 geheugenlatje er uit halen. 

 

De melding van het bootdevice kan liggen aan een losse of scheve SATA kabel als je je geheugenlatje er uit haalt kijk je hier best ook eens naar. 

 

Vriendelijke groeten ictknechter  

 

Dat viel mij inderdaad ook ook. Zou het temperatuur verschil kunnen komen omdat de C: schijf een SSD is en de andere twee gewone HDD.

De voeding maakte een tijdje terug wel dagelijks een vreemd kraken / piepend geluid. Opvallend is dat ik deze week nergens last van heb gehad qua vast lopen of de boot device melding.

 

Over het RAM geheugen klopt het inderdaad dat het om verschillende gaat merken gaat, maar deze zijn alle drie het zelfde type DDR4-2400 (1200 MHz).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Mc1324 zei:

Dat viel mij inderdaad ook ook. Zou het temperatuur verschil kunnen komen omdat de 😄 schijf een SSD is en de andere twee gewone HDD.

Normaal gezien is de HDD altijd warmer omdat het meer stroom gebruikt en omdat er bewegende onderdelen inzitten. 

 

6 minuten geleden, Mc1324 zei:

Opvallend is dat ik deze week nergens last van heb gehad qua vast lopen of de boot device melding.

Heb je iets verandert?

 

7 minuten geleden, Mc1324 zei:

Over het RAM geheugen klopt het inderdaad dat het om verschillende gaat merken gaat, maar deze zijn alle drie het zelfde type DDR4-2400 (1200 MHz).

Ik zou toch maar die1 er uit halen het is inderdaad goed dat het hetzelfde type is maar kan toch voor problemen zorgen.

 

9 minuten geleden, Mc1324 zei:

De voeding maakte een tijdje terug wel dagelijks een vreemd kraken / piepend geluid.

Weet je zeker dat dit de voeding was?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ictknechter zei:

Weet je zeker dat dit de voeding was?

Ja klopt. Ik heb namelijk de kast open geschroefd om te kijken wat nou precies dat geluid veroorzaakte. Zelfs opengeschroefd om te kijken of er misschien iets was met de fan.

 

Quote

Heb je iets verandert?

 

Nee, daarom vind ik het heel lastig om nou mijn vinger te leggen op wat de oorzaak is. Het zou handig zijn als er een soort programma is die constant alles monitort en een soort logboek geeft na een crash.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Mc1324 zei:

Ja klopt. Ik heb namelijk de kast open geschroefd om te kijken wat nou precies dat geluid veroorzaakte. Zelfs opengeschroefd om te kijken of er misschien iets was met de fan.

Dan is er toch ook iets met de voeding het blijft heel raar.

 

15 minuten geleden, Mc1324 zei:

Het zou handig zijn als er een soort programma is die constant alles monitort en een soort logboek geeft na een crash.

Dat bestaat zeker maar kan nu niet op de naam komen zal sawes eens zoeken als andere leden ook zo'n programma kennen kan je dat ook zeker gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, ictknechter zei:

Dan is er toch ook iets met de voeding het blijft heel raar.

 

Dat bestaat zeker maar kan nu niet op de naam komen zal sawes eens zoeken als andere leden ook zo'n programma kennen kan je dat ook zeker gebruiken.

Zou top zijn enorm bedankt! 

aangepast door Mc1324
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.